Spring naar bijdragen

Landmachtdagen Event 2012


robje64

Aanbevolen berichten

Even een bericht tussendoor:

 

Ik ben nog steeds aan de lijst bezig, en het aantal GC mailtjes heb ik

intussen al teruggewerkt tot 386.

Ik lees elke log uitgebreid en een aantal dingen vallen me op.

Dit is dan voor degene die het aangaat uiteraard.

 

Er staat heel vaak dat men Eventcaches verwacht.

 

Eventcaches zijn niet meer toegestaan en worden ook niet toegelaten.

(Eventcaches in het verleden verdwenen zodra het event over was)

 

Caches in de direkte omgeving zijn ook niet goedgekeurd, aangezien een cache

minimaal 3 maanden moet blijven liggen.

Aangezien je normaal alleen toegang hebt met een pasje kan aan deze voorwaarde

dus ook niet voldaan worden.

 

Verder een aantal caches in de direkte omgeving hebben we van afgezien.

 

Ten eerste:

met zoveel te doen op 1 dag heb ik in veel logjes gelezen dat mensen zelfs tijd

te kort kwamen en zich nog moesten haasten om het event op tijd te halen (dit waren tot nog toe de meesten)

 

Ten tweede:

een event is normalerwijze juist bedoeld om andere cachers te ontmoeten. Gezellig te kletsen en TB's

uit te wisselen.

 

Ten derde:

aangezien de mensen naar parkeerplaatsen in de omgeving werden geleid en van daaruit met pendelbussen

naar de hoofdingang werden gebracht, hebben wij er vanaf gezien om van die diverse plaatsen uit

nog aparte caches te maken.

 

Ten vierde:

zoals reeds eerder genoemd, voor de meesten mensen was er zoveel te doen dat er weinig tijd over zou blijven

nog uitgebreid in de omgeving rondwandelend te cachen.

 

Ik hoop dat bovenstaande door degenen begrepen worden en begrip opleverd dat we geen caches verder hebben

gemaakt dan (on)geschikt die er al een tijdje is, en Westfields en een challenge zodat er in ieder geval

toch niet met lege handen naar huis gegaan wordt.

 

Dit wilde ik nog even opklaren.

 

Groet,

 

Robje64

 

ps: ik werk tussendoor zoveel als ik kan de deelnemerslijst bij, totdat de mailtjes geweest zijn.

ps1: een aantal mensen heeft een will attent gelogt ipv ATTENDED...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit is meer dan voldoende uitleg! Dankjewel! Organisatie heeft het goed gedaan :thumbup: ! Iedereen werd even gastvrij (op z'n Brabants) ontvangen! Dat is duidelijk!

 

Nu op naar het volgende Defensie Event. Die vindt plaats op 7 en 8 juli in Noord Holland! In Den Helder om precies te zijn!

De defensie events hebben in ieder geval één overeenkomst: ze worden georgeniseerd op defensieterrein. Verder denk ik dat een Landmacht Event in Brabant NIET met een Marine Dagen event aan zee(!) te vergelijken is. De organisatie is in andere handen en andere mensen op dek, andere dingen te doen. Er wordt hier keihard gewerkt om de boel voor de aangemelde cachers op orde te krijgen! Ik zou zeggen meldt u aan (als u dat nog niet heeeft gedaan) en komt het zien!

 

Voor de organisatie van de Landmacht: nogmaals hartstikke bedankt voor de genoten gastvrijheid! :beerchug: :beerchug:

Wij hebben een TOP LMD gehad. Echt super!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bla bla blab------ en laat jullie niet van de wijs brengen door 1 negatieve cacher zal wel jaloezie zijn-------

 

 

Misschien als je eens duidelijk ben wie die "ene" is kan die "ene" het misschien aan jou duidelijk maken waarom hij zo gereageerd heeft, en is er een mogelijkheid dat je er iets van opsteekt, of is daar waar je bang voor ben?

 

Barny

 

 

vertel het maar Barny ik ben zeer benieuwd naar jou beweeg redenen waarom je allemaal negatieve reactie's geeft over dit Event ik geloof dat de organisatie veel werk heeft gehad en dat niet verdient en dat heel veel geocachers veel zin haden in dit Event.

maar ik sta open voor jou reactie

 

southforest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kikker begint nu wel er-rug benieuwd te worden naar Team Southforest. Mág ik vragen wat jullie op 7 en 8 juli 2012 doen?

 

 

lees de logs en kijk de foto's en je heb een idee wat voor een geocacher Team Southforest is.............

 

 

Barny

 

ik zal even voor Team Southforest een jip en janneke uitleg geven van mijn gedrag , maar dat heeft even een paar kwartier voor nodig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In den geocache beginnen waren er en paar vlotte Amerikanen die doorkregen dat het pas ontdekte spelletje wel wat zou kunnen worden en zij wilde daar wel een steentje aan bijdragen door een website te bouwen en ter gelijke tijd wat simpele regeltjes te verzinnen voor een landelijk spelletje.

 

Langzamer hand begon het spelletje steeds meer te groeien tot het niveau van wat er nu is en waar er steeds meer regeltjes nodig waren om het spelletje nog leuk te houden, en zo ook met events

 

Dit is dus wat groundspeak als een event beschouwd

 

2.2.5. Event Caches

 

Event caches are gatherings that are organized by geocachers and are open to other geocachers. They are submitted at least two weeks prior to the event so that potential attendees will have sufficient notice to make plans. Events are published no more than three months prior to the event date. Events may be published up to six months prior if an overnight stay is expected or if the event is designed to attract a regional or international group of cachers.

 

For caching events with several elements, multiple event listings may be submitted if each element stands on its own merits as an event, and meets the listing guidelines. After an event has passed, the listing is archived by the cache owner.

 

An event cache should not be set up for the sole purpose of drawing together geocachers for an organized geocache search. Such group hunts are best organized using a discussion forum or an email distribution list.

 

If an event is already organized outside of the geocaching community, and/or it would take place regardless whether or not it is listed on Geocaching.com, it is likely not an event cache. Examples include music festivals, neighborhood or block parties, and organized sporting events.

 

Cache owners can include basic information about the location on the cache page, even if it is a commercial location. Event caches, like other geocaches, cannot be published if they do not meet the commercial cache guideline. Additionally, Groundspeak reserves the right to deny or retract publication of events sponsored by other commercial geocache listing services unless written permission has been granted by Groundspeak.

 

Daar heb ik het belangrijkste gedeelte van wat deze landmacht dagen en de vlootdagen event's aangaat iets dikker gemaakt.

 

Daar staat volgens mij dat events georganiseerd buiten de geocache community is geen event kan zijn.

 

Dat is punt 1 en zo word een event als de landmachtdagen en de vlootdagen ook resoluut afgekeurd, met als advies het event verzoek het maar in te dienen bij de bobo's in Amerika.

 

 

Dan kom ik meteen bij punt 2 die bobo's keuren zo een event goed vanwege militaire bemoeienis er mee (zo typisch Amerikaans weer)

 

Maar een event organiseren op bijvoorbeeld de libelle zomerweken heb ik bevestigt gekregen dat dat zeker niet goedgekeurd zal gaan worden.

 

Of een event dat is georganiseerd werd om bepaalde kanker onderzoeken te ondersteunen werd ook in een ommezwaai afgekeurd

 

Daarmee duidelijk makende dat Groundspeak liever bij mensen willen horen die levens afpakken dan bij mensen die bij de natuur staan en/of de ernstige ziektes wil onderzoeken.

 

En dat neem ik groundspeak nog meer kwalijker dan dat ze zich niet aan hun eigen regels houden.

 

 

En dan nogmaals ik ben ook op de landmachtdagen dagen geweest ik heb gezien en gemerkt dat de organisatie met de tijd groeide in hun rol als gastheer en heel werk hebben verzet met de meest goeie bedoelingen, ook dat heb ik ze natuurlijk persoonlijk gezegd.

 

Ik vond het heel goed dat er (in tegenstelling van de vlootdagen een jaar terug) geen andere cache's werden vrijgegeven omdat de organisatie geen concessie wilde doen, zou wat mij betreft ook zo moeten zijn bij elk event

 

Dus ik hoop dat je nu beter begrijpt dat het vooral een verwijt was tegen de zwabberende #Groundspeak organisatie die wat mij betreft de verkeerde doelen ondersteunen en daarmee een heel verkeerde signaal afgeeft.

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Er staat heel vaak dat men Eventcaches verwacht.

 

Eventcaches zijn niet meer toegestaan en worden ook niet toegelaten.

(Eventcaches in het verleden verdwenen zodra het event over was)

 

Caches in de direkte omgeving zijn ook niet goedgekeurd, aangezien een cache

minimaal 3 maanden moet blijven liggen.

Aangezien je normaal alleen toegang hebt met een pasje kan aan deze voorwaarde

dus ook niet voldaan worden.

 

Klopt allemaal wat je schrijft maar met een beetje goede wil had je een mystery gemaakt. Voor gc.com en op het event op een andere vorm iets aangeboden. Dat had een oplossing kunnen zijn ik zie dat regelmatig op Event's zodat ze toch nog een apparte cache kunnen bieden voor 1 dag. En na het event is die nog te doen als mystery. Niet dat het voor mij nodig was geweest. Maar als event organisator weet ik uit ervaring dat de cachers komen voor nieuwe caches. En ik denk hierbij dan ook om dat jullie de intensie hebben om mega te worden mee speelt want Dan wordt er wel wat verwacht

Ten eerste:

met zoveel te doen op 1 dag heb ik in veel logjes gelezen dat mensen zelfs tijd

te kort kwamen en zich nog moesten haasten om het event op tijd te halen (dit waren tot nog toe de meesten)

 

Wat was er te doen, ja de LANDMACHTDAGEN. En die zijn niet geocaching gerelateerd

Ten tweede:

een event is normalerwijze juist bedoeld om andere cachers te ontmoeten. Gezellig te kletsen en TB's

uit te wisselen.

 

Klopt ook helemaal, maar doordat er zoveel te doen is NIET geocaching gerelateerd zie je de mensen maar heel even want ze gaan de hort op, om de LANDMACHTDAGEN te bezoeken. Wij hebben ruim een uur in het gehouse gestaan, maar er waren maar weinig cachers die elkaar aanspraken. Men was te druk omdat ze snel verder moesten. Het was ff loggen en weer een puntje erbij.

 

Ik hoop dat bovenstaande door degenen begrepen worden en begrip opleverd dat we geen caches verder hebben

gemaakt dan (on)geschikt die er al een tijdje is, en Westfields en een challenge zodat er in ieder geval

toch niet met lege handen naar huis gegaan wordt.

 

Een challenge in deze vorm, heeft voor veel mensen niets te maken met geocaching.

Begrip is er wel omdat er geen caches gemaakt zijn. Maar er is geen begrip voor het feit dat dit zonodig een GEOCACHINGEVENT moest zijn.

 

Dit wilde ik nog even opklaren.

 

Groet,

 

Robje64

 

Natuurlijk zijn er verschillen hoe men denkt over event ieder zijn ding. En dan ben ik het eens met Barny, dat dit en de marinedagen een blamage zijn van groundspeak. Maar in mijn ogen ook van de organisatoren van dit geocaching event. Want je hoeft niet naar de bobo's te stappen als een reviewer zegt dat het niet mag volgens de richtlijnen. om zo toch de mogelijkheid te krijgen voor een event.

 

Ik ben wel langs geweest op het event en de LANDMACHTDAGEN, ik heb een leuke dag gehad, maar het aspect geocachen, en het praten met cachers heb jammer genoeg gemist.

 

Masterchef

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Masterchef

 

Leuk! Kikker heeft je namelijk wél gesproken :thumbup: Heb je nog een gaatje in je agenda om 7 en 8 juli naar MDE te komen?

Alhoewel....Als jullie niet komen, wéten we dat je aan het werk bent! Oók super natuurlijk! Tot later! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kikker begint nu wel er-rug benieuwd te worden naar Team Southforest. Mág ik vragen wat jullie op 7 en 8 juli 2012 doen?

 

 

lees de logs en kijk de foto's en je heb een idee wat voor een geocacher Team Southforest is.............

 

 

Barny

 

ik zal even voor Team Southforest een jip en janneke uitleg geven van mijn gedrag , maar dat heeft even een paar kwartier voor nodig :)

 

kijk ik vind dat iedereen zijn mening mag geven prima, maar aleen maar negatieve reactie geven is zeer vervelend en onterecht soms

want ik heb van jou een paar log's bekeken maar daar is is het een en al negatieve reactie's iedereen doet het verkeerd in jou ogen zelfs Groundspeak doet alles verkeerd en hebben zelfs militaire banden?

ook de reactie naar mij toe terwijl ik naar een naar uitleg van jou wil luisteren en dan zon kinderachtige reactie wees een vent reageer eens positief op alles iedereen die deze hobby heeft doet het voor de fun en niet voor dat negatieve gezwets

 

Southforest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kikker begint nu wel er-rug benieuwd te worden naar Team Southforest. Mág ik vragen wat jullie op 7 en 8 juli 2012 doen?

hoi de kikkers nou jullie hoeven niet erg benieuwd te zijn naar Team Southforest gewoon liefhebbers van het geocaching en nog maar kort actief maar kan slecht tegen mensen die ideen of derelijke dingen of personen aleen maar afbranden en denken dat ze zelf alles goed doen!!!

 

wat ik 7-8 juli gaan doen weten wij nog niet maar dan krijgen jullie reactie terug als we komen

 

gr Southforest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lees de logs en kijk de foto's en je heb een idee wat voor een geocacher Team Southforest is.............

 

 

Barny

 

ik zal even voor Team Southforest een jip en janneke uitleg geven van mijn gedrag , maar dat heeft even een paar kwartier voor nodig :)

 

kijk ik vind dat iedereen zijn mening mag geven prima, maar aleen maar negatieve reactie geven is zeer vervelend en onterecht soms

want ik heb van jou een paar log's bekeken maar daar is is het een en al negatieve reactie's iedereen doet het verkeerd in jou ogen zelfs Groundspeak doet alles verkeerd en hebben zelfs militaire banden?

ook de reactie naar mij toe terwijl ik naar een naar uitleg van jou wil luisteren en dan zon kinderachtige reactie wees een vent reageer eens positief op alles iedereen die deze hobby heeft doet het voor de fun en niet voor dat negatieve gezwets

 

Southforest

Maak je niet druk over Barny's mening. Die denkt over iedereen hetzlefde lijkt het wel. Soms denk ik dat hij denkt dat hij de enige is die weet hoe geocachen moet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: :yes: :yes:

HIerbij een uitnodiging voor wolojowi om op 7 en/of 8 juli naar Noord Holland te rijden. Dan gáán we er met z'n allen een super MDE van maken! Met cachers onder elkaar!

 

Kikkers bieden een locatie aan, en nog een paar kleine dingetjes. Maar een Event is natuurlijk pas echt geslaagd als er genoeg cachers zijn om die die 'paar kleine dingetjes' met elkaar te delen!

 

Voel je welkom! Overigens......Deze uitnodiging is niet alleen voor wolojowi bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...