Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Dus als ik post dat Sidonia de tante van Suske en Wiske is, ben ik dus 'not done' bezig omdat die vraag ergens in een Mysterie-cache zit?

Onzin!

4 + 4 is 8. (sorry voor de spoiler)

bewerkt door Casteel
Geplaatst

Meten met twee maten.

Helemaal met Bolle1961 eens.

Precies de reden waarom ik het jammer vind dat hier dan toch een antwoord op de vraag van de topicstarter komt...

Voor GC puzzels en hints zijn er (alweer helaas) andere platformen.

Blijkbaar moet .nl nu mee in de algehele afdwalingen van anderen.

Ik val in herhaling, jammer...

Juist om niet de methode te verklappen of de puzzel op te lossen, had ik de verwijzing naar de scouting gemaakt. Daar kun je vaak veel informatie vinden en moet je zelf ook nog dingen uitzoeken.

En de tip met Google, die kan toch helemaal niet geheim zijn?

Juist omdat ik niet zo goed ben in gericht zoeken op het net, vul ik vaak domme zoektemen in en krijg ik vaak net een andere pagina boven liggen. Soms vind ik daardoor een oplossing sneller, maar vaak ook niet.

Zo'n beperkt sturend antwoord moet toch kunnen op het forum? Ik heb er niets mee verklapt.

Geplaatst (bewerkt)

Meten met twee maten.

Helemaal met Bolle1961 eens.

[...]

Ik val in herhaling, jammer...

Inderdaad, heel jammer dat er niet eerder in dit topic is ingegrepen.

@Bolle1961 Kort en simpel nee

[...]

Dit is een wel hele korte en wellicht té simpele voorstelling van het door de moderator veronderstelde verschil ... in ieder geval wordt het verschil tussen beide vragen er voor mij niet duidelijk van.

Als je tracht te zeggen dat beide vragen legitiem zijn, maar dat in dit topic een grens wordt overschreden door wel erg concrete hints te geven dan kan ik door nog inkomen. In dat geval ligt de "schuld" van de ontsporing echter niet bij de afzonderlijke topic-starters, maar bij de forumleden die - gedreven door een niet aflatende stroom enthousiasme - over de scheef gaan. De hint Google eens op 'seinen met vlaggen' is van een totaal andere orde dan het aanreiken, zoniet verstrekken, van de oplossing door het posten van Semafoor en een link.

Zoals gezegd jammer dat meer ervaren forum-gebruikers (inderdaad ... inclusief moi) niet eerder het sein op geel hebben gezet waardoor deze ontsporing voorkomen had kunnen worden.

Edit: Overbodig woord teveel extra weggehaald

bewerkt door Triskelle
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...