Spring naar bijdragen

Etrex 30 Vragen


tripet

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Etrex 30 gekocht. Prima apparaat, maar ik heb toch een paar dingen waar ik niet uitkom.

Wie heeft er ook een Etrex 30 en kan mij helpen:

1. hoe kan ik gedwonloade wp's en caches verwijderen zonder aansluiting met mijn pc.

2. in "waypoint beheer" staan gedownloade caches met GC code genoemd. Hoe kan ik dit veranderen zodat ik direct de naam van de cache zie. Vind ik nl handiger

3. als ik een nieuw wp invoer telt de gps door op de vorige aangemaakte wp. Hoe kan ik de instelling zo veranderen dat ik automatisch bij 1 begin met het invoeren van een nieuwe wp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben ook nog niet zolang een Etrex 30, het antwoord op vraag 2 is, bij "stel in" staat geocache, dan staat "presentatie" en daar staat dan "geocachelijst" en daar kun je kiezen tussen "toon namen" of "toon codes".

Het antwoord op de andere vragen dat wil ik ook wel eens weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht komen jullie HIER verder mee.

 

Caches kun je volgens mij alleen maar via de pc verwijderen, waypoints kan ook handmatig volgens de handleiding.

Antwoord op vraag 3: Als je al een waypoint hebt met 1 dan kan hij niet nog een waypoint maken met 1, dus gaat hij vanzelf naar 2 enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben ook nog niet zolang een Etrex 30, het antwoord op vraag 2 is, bij "stel in" staat geocache, dan staat "presentatie" en daar staat dan "geocachelijst" en daar kun je kiezen tussen "toon namen" of "toon codes".

Het antwoord op de andere vragen dat wil ik ook wel eens weten.

Heb ik gedaan, maar als ik dan kijk bij waypointbeheer zie alleen nog de GC codes en geen naam

 

Wellicht komen jullie HIER verder mee.

 

Caches kun je volgens mij alleen maar via de pc verwijderen, waypoints kan ook handmatig volgens de handleiding.

Antwoord op vraag 3: Als je al een waypoint hebt met 1 dan kan hij niet nog een waypoint maken met 1, dus gaat hij vanzelf naar 2 enz.

 

Een nieuw waypoint wordt gemaakt met de telling waar je het laatst gebleven was. Het laatste is bijv 81 geweest. het nieuwe wp wordt dan automatisch 82. Als ik een nieuw wp maak met 1 en daarna weer een nieuw wp maakt hij automatisch een 83!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Een nieuw waypoint wordt gemaakt met de telling waar je het laatst gebleven was. Het laatste is bijv 81 geweest. het nieuwe wp wordt dan automatisch 82. Als ik een nieuw wp maak met 1 en daarna weer een nieuw wp maakt hij automatisch een 83!

Tenzij je de aangemaakte WPs weggooit (waarschijnlijk). Ik neem aan dat ze bij de extrex 30 (ik heb zelf een Oregon, dus weet het niet zeker) ook weer per aanmaakdatum in een gpx-file komen te staan? Als je de etrex aansluit op je PC en die bestanden met datum verwijdert, dan begint hij weer met het getal dat dan een hoger is dan de hoogste die hij had.

Kortom, je zult wat op moeten ruimen.

Overigens kun je wel de namen van de waypoints wijzigen, ook als hij ze zelf doornummert. Zo kun je toch nog het nummer krijgen wat je zelf wilt.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Een nieuw waypoint wordt gemaakt met de telling waar je het laatst gebleven was. Het laatste is bijv 81 geweest. het nieuwe wp wordt dan automatisch 82. Als ik een nieuw wp maak met 1 en daarna weer een nieuw wp maakt hij automatisch een 83!

Tenzij je de aangemaakte WPs weggooit (waarschijnlijk). Ik neem aan dat ze bij de extrex 30 (ik heb zelf een Oregon, dus weet het niet zeker) ook weer per aanmaakdatum in een gpx-file komen te staan? Als je de etrex aansluit op je PC en die bestanden met datum verwijdert, dan begint hij weer met het getal dat dan een hoger is dan de hoogste die hij had.

Kortom, je zult wat op moeten ruimen.

Overigens kun je wel de namen van de waypoints wijzigen, ook als hij ze zelf doornummert. Zo kun je toch nog het nummer krijgen wat je zelf wilt.

 

Succes!

Ik heb alle wps en caches verwijderd. Als ik nu een nieuw wp maak telt hij weer door ! Dus begint met de hoogste telling waar ik gebleven was (83).

De namen en telling kan ik wel handmatig wijzigen, maar het gaat mij om het automatisch doornummeren vanaf 1 als ik blanco begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alle wps en caches verwijderd. Als ik nu een nieuw wp maak telt hij weer door ! Dus begint met de hoogste telling waar ik gebleven was (83).

De namen en telling kan ik wel handmatig wijzigen, maar het gaat mij om het automatisch doornummeren vanaf 1 als ik blanco begin.

Je bedoelt dat je alle gpx files verwijderd hebt via je computer? Of heb je de wp's handmatig verwijderd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben inmiddels achter het probleem van het doortellen van de nieuwe wp's en het verwijderen van alle wp's.

Wil je dat de telling bij 1 begint:

ga naar "stel in"

dan naar "reset"

kies "wis alle wp's"

 

Nu de oplossing nog voor mijn andere vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu de oplossing nog voor mijn andere vragen.

Volgens mij staat alleen vraag 1 nog open.

Caches kun je volgens mij nooit verwijderen zonder aansluiting op een computer. Waypoints wel (1 voor 1). Waarom is het zo belangrijk dat het zonder computer moet kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu de oplossing nog voor mijn andere vragen.

Volgens mij staat alleen vraag 1 nog open.

Caches kun je volgens mij nooit verwijderen zonder aansluiting op een computer. Waypoints wel (1 voor 1). Waarom is het zo belangrijk dat het zonder computer moet kunnen?

Nu kan ik dus alle wp's tegelijk verwijderen. Ik vind dat handig als ik mijn gps wil opschonen en er dus veel wps tegelijk weg moeten.

Zonder pc kun je dit ook in het veld doen. Soms best handig.

En inderdaad, alleen nog de vraag:

"in waypointbeheer" staan gedownloade caches genoemd met GC code. Ik wil graag in datzelfde scherm de naam zien ipv de gc code. Hoe doe ik dat? Wie kan mij helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

aard, dat is bij de oudere etrexen inderdaad de methode. De etrex 10/20/30 lijkt meer op de oregon, dakota en gpsmap62. Jouw methode werkt dus niet op de etrex 30

tripet, ik gebruik GSAK om de caches met hun naam ipv gccode in m'n etrex 30 te zetten

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...