Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Er zijn ontelbare programma's om het een en het ander om te zetten, bijvoorbeeld van NMEA naar TXt, naar GPX, ...

Nu ben ik op zoek naar

- protocol NMEA

- idem van GPX, PLT, TXT, CSV, KML, KMZ

Eigenlijk is het de bedoeling om offline een programma te schrijven dat

- NMEA omzet in al deze formaten

- een zip-bestand gemaakt wordt waar deze allemaal inzitten

- dit zip-bestand wegschrijven...

Dat is het. En las het bestaat, dan hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt.

GB-team

Geplaatst
GPSBabel kan in ieder geval NMEA converteren naar al die andere formaten. Het programma ondersteunt batch-opdrachten en command line opdrachten, dus i.c.m. een ander programma zou ook zippen moeten kunnen. Kijk even in de documentatie op de website.
Geplaatst

klopt en ook in gebruik. maar daarmee weet je nog niet wat achterd e evrschillende formaten zit, en daar ben ik naar op zoek.

Geplaatst

NMEA is een protocol op ascii basis welke op een seriele interface aangeeft wat de locatie is die de GPS ziet (en de precisie). Een continue stroom positie gegevens dus. Wil je daar een GPX van maken ?

Geplaatst

dat is hetgeen ik zocht...

is vrij uitgebreid. benieuwd of ik alles kan vinden dat ik nodig heb.

hartelijk dank

eigenlijk is het de bedoeling om offline een convertor te maken die van NMEA (of een paar andere formaten) omzet in een aantal specifieke vooraf gedefinieerde formaten. GPSBabel kan dat wel, maar je moet je keuzes maken. Voorbeeld : je krijgt een NMEA bestand van je GPS. Wordt opgeslagen op je PC. Dan start je de convertor.

Bestand wordt ingelezen en zet onmiddellijk om in txt, kml, kmz, plt. Deze bestanden, alsook het nmea-bestand worden samen opgeslagen als zip-bestand.

Dit allemaal in één beweging. Als natuurlijk iets dergelijks al bestaat.... maar vrees er voor. Telkens zal je een keuze moeten maken en kun je niet vooraf een aantal outputs definiëren.

Dus, alle info is welkom.

Geplaatst

Welnmee, jij wilt gewoon binnenkomende gps locaties in een gpx proppen.

Dan heb je aan

$GPGGA,123519,4807.038,N,01131.000,E,1,08,0.9,545.4,M,46.9,M,,*47

voldoende:

N 48 07.038 e011 31.000

Zet je gps eens op je pc, 4800,n,8,p is de rs232 snelheid

en kijkt wat je binnenkrijgt met een pakketje als telnet oid waty de seriele poort kan lezen.

Moderne usb gps: garmin spanner even draaien.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...