Spring naar bijdragen

Geocaching Bij Campinglife Op Rtl4


kruimbol

Aanbevolen berichten

afgelopen zaterdag avond was er in campinglife een korte reportage over een gezin dat moest gaan geocachen. Hierin werd totaal de plank mis geslagen omtrent geocachen. De cache werdt weggegooid na het vinden, er zat snoep in?

 

Ik heb uit frustratie een mail gestuurd naar rtl 4 zie hier onder

Vandaag kreeg ik een mail terug van de afdeling internetresearch van camping life zie ook hier onder. Ik moet zeggen een goede research zou beter zijn geweest?

 

hier de mail:

 

 

Je bericht:

vandaag 29 oktober was er een uitzending van camping life met een item over geocaching.

 

Helaas heeft uw reportage helemaal de plank mis geslagen met betrekking tot deze hobby.

 

Velen beoefenen deze mooie hobby in de natuur.

Het is zeker niet de bedoeling om de gevonden schat weg te gooien als oud vuil. Maar weer terug te verstoppen voor een volgende cacher.

 

Ook is het ten strengste verboden om etenswaren in een cache te stoppen. De gewoonte is om kleine ruilspulletjes voor de kinderen achter te laten.

 

Daar naast zit er altijd een logboek in waarin je iets inschrijft over de plek of iets dergelijk. Daarna log je dit op internet.

 

Misschien kunt u eens op www.geocaching.nl rond kijken en eventueel een echte toch gaan maken met de juiste manier van zoeken.

 

Dit zorgt er voor dat mensen zomaar in het bos gaan lopen of de kist weggooien. We werken altijd in nauwe samenwerking met de verschillende natuurorganisaties in Nederland. Het is niet de bedoeling dat men zomaar ergens in het bos iets neer gaat leggen.

 

Al met al een teleurstellende manier van onder de aandacht brengen van deze mooie hobby.

 

Groet,

 

Irene, geocacher

 

en het antwoord

Beste Irene,

 

Bedankt voor uw mail. Ik heb uw reactie doorgegeven aan onze televisie redactie. Wij waren ons niet bewust van deze regels en zullen hier in het vervolg rekening mee houden.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

.... ........

Internetresearcher Campinglife

bewerkt door 't Hopbelletje
Naam weggehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goed gedaan.

 

Maar 'Wij waren ons niet bewust van deze regels' geeft al aan hoe professioneel ze zijn :crybaby:

en met 'zullen hier in het vervolg rekening mee houden.' geeft al aan dat ze dus er niets mee doen om het recht te trekken :bag:

 

Slechte reclame welke een nare smaak geeft aan het geocache fenomeen. Zonde.

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh....Wat een typisch slechte RTL-"voorlichtingsfilm"....Geen enkel niveau.

Niet de moeite om er aandacht aan te besteden. Zonde van de tijd die het opstellen van het mailtje gekost heeft.

Prullenbakmateriaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb met verbazing naar dit item in de uitzending zitten kijken (het was de enige reden dat ik bleef hangen na de promo......)

Het was zeer schokkend om te zien hoe ze onze hobby neerzetten, maar ik kreeg er wel het idee bij dat het zulke slechte reclame was dat geen dreuzel door deze uitzending een cache gaat zoeken.

Op deze manier was het toch helemaal niet leuk?

 

Misschien heb ik niet goed op zitten letten, maar was het niet dat andere gezin dat dit voor hen had verzonnen?

Als dit wel zo was, dan hebben die er wel goed aan gedaan om geen bestaande cache te laten zoeken, maar is er dus vergeten te melden hoe het wel in zijn werk gaat.

 

Jammer. Als er nu iemand van bv de gemeente heeft gekeken, geeft die natuurlijk nooit toestemming voor een nieuwe cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en weer een reaktie terug van de andere afdeling. Ik vindt wel dat ze in ieder geval antwoord geven

 

 

Beste Irene,

 

Van mijn collega ..... ....... ontving ik uw reactie op onze uitzending van afgelopen zaterdag.

In deze aflevering werd aandacht besteed aan geocaching.

 

Het spijt mij oprecht dat wij in uw ogen de plank hebben misgeslagen. De regels aangaande etenswaar in de schat is aan onze aandacht ontsnapt. Waarvoor onze excuses.

 

Wij hebben slechts de kijker kennis willen laten maken met geocaching. Juist omdat we het een bijzondere, mooie bezigheid vinden, waar veel mensen plezier aan kunnen beleven.

Het weggooien van de koffer aan het eind van het item was inderdaad een minder handige actie en niet passend in het gedachtengoed van geocaching.

 

Helaas kunnen wij niets meer doen aan de aflevering, alles is immer al opgenomen en kan niet overnieuw.

 

Ik hoop dan ook dat u onze verontschuldigingen voor dit misverstand van onze kant wilt aanvaarden.

 

Hartelijke groet,

..... ..........

Production coordinator Inburgeringstoetsen

bewerkt door 't Hopbelletje
Namen weggehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...