Spring naar bijdragen

Waarom Verkeerde Hoogte?


MacDD

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb laatst gevlogen ne nu viel me iets op.

 

Ik had mij GPS aan staan om de vlucht t eloggen en het volgende viel me op ;

Volgens de GPS kwam ik niet hoger dan 2440 meter terwijl ik toch echt op 11km vloog.

 

De hoogte wordt toch uitgelezen aan de hand van de satelieten?

Het gaat trouwnes om een Vista HcX en een Dakota 20

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beide hebben een barometrische hoogtemeter. Dus als hij die gebruikt, dan is het logisch dat hij de verkeerde hoogte aangeeft. Je kan als het goed is (bij mijn 60CSx in ieder geval) wel instellen dat hij de GPS hoogte moet meten in plaats van de barometrische, dan zou het wel goed moeten gaan.

Ik heb het een keer opgezocht, voor mijn 60CSx dus, en er staat me iets bij dat hij de gps hoogte niet kan laten zien bij de tripteller, maar dat hij hem wel in de tracklog zet. Hoe het nou precies zat weet ik niet meer, als ik het nog kan vinden ergens dan post ik het nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beide hebben een barometrische hoogtemeter. Dus als hij die gebruikt, dan is het logisch dat hij de verkeerde hoogte aangeeft. Je kan als het goed is (bij mijn 60CSx in ieder geval) wel instellen dat hij de GPS hoogte moet meten in plaats van de barometrische, dan zou het wel goed moeten gaan.

Ik heb het een keer opgezocht, voor mijn 60CSx dus, en er staat me iets bij dat hij de gps hoogte niet kan laten zien bij de tripteller, maar dat hij hem wel in de tracklog zet. Hoe het nou precies zat weet ik niet meer, als ik het nog kan vinden ergens dan post ik het nog wel.

Aha, bedankt. Dan is het duidelijk.

Dan ozu ik hem idd op GPS hoogte willen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik kan de pagina waar ik het toen vandaan had niet meer vinden, maar voor de 60CSx geldt dit (van het dit draadje op het Groundspeak forum).

 

You can read the GPS-determined altitude by pressing Menu on the satellite page and choosing GPS Elevation.

The annoyance is that you can't choose to display the GPS Elevation in a Data field: you have to go through the menu each time to see it.

 

In addition to looking at it on the satellite page, you can mark a waypoint and then average it; when you average, the GPSr switches the elevation from the barometric value to the GPS elevation.

 

A highly undocumented method - and so far I'm the only one who has reported seeing this - is to set the Barometer Mode to "Fixed Elevation"; when you do this the 60CSx records the GPS elevation rather than the barometric elevation in the active track log and displays it in the elevation profile on the Altimeter page (but the data field values are still the barometric elevation values).
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...