Spring naar bijdragen

Garmin Edge <> Geocaching


GeoVio

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een Garmin Edge voor op de fiets en gebruikt het voor geocaching? En zo ja, wat zijn de gemakken/ongemakken.

 

Ik ben namelijk op zoek naar een fietscomputer waarmee ik ook kan cachen. En dan hoeft het cachen alleen maar de fietscaches te zijn. Ik verwacht dat ik meer nadruk heb liggen op het fietscomputer deel van het cachen.

 

Ik hopp dat jullie mij adviezen kunnen geven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heeft iemand een Garmin Edge voor op de fiets en gebruikt het voor geocaching? En zo ja, wat zijn de gemakken/ongemakken.

Nee, ik heb indertijd een eTrex CX gekocht als luxe fietscomputer. Vooral de mogelijkheid om in zo'n doosje de kaart van de hele benelux op straatniveau bij te hebben vond ik fantastisch. Later heb ik ontdekt dat je er ook mee kon geocachen.

 

Tc

bewerkt door technetium
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn racefiets en op die van mijn vrouw zit een garmin edge. De mijne is die uit de 700 serie terwijl Regina de nieuwe uit de 800 serie heeft. De edge heeft de mogelijkheid om kaarten te gebruiken en is ook zeker geschikt om mee te cachen. Zelf heb ik dat al regelmatig gedaan.

 

Groeten,

Eddy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een universele houder met kliksysteem gekocht bij een bekende fietswinkel met een H. De stuurklem zit er altijd op en de houder klik ik erop als ik met de fiets ga cachen. Ik heb een garmin 60csx. Dit werkt prima alhoewel ik niet aan mountainbiken doe.

Cirkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt eraan wat voor soort fietscomputer functies je van GPS denkt nodig te hebben. Zoek je vooral een gps die je gaat gebruiken om je trainingseffectiviteit te verbeteren, calorieverbruik te berekenen,het Garmin trainingcentrum te gebruiken, etc dan moet je zeker een Edge nemen, die zijn speciaal voor deze doelen gemaakt en die zien er zeker op een racefiets, vindt ik persoonlijk, mooier uit dan ander GPS modellen. Als je alleen maar een computer nodig denkt te hebben voor de snelheid, afstand, etc en natuurlijk navigatie dan kan je misschien een ander model overwegen, b.v. een Oregon. Deze gebruik ik zelf al jaren op de fiets, maar ik heb zelf geen behoefte aan de specifieke mogelijkheden op trainingsgebied van een Edge. Ik gebruik de Oregon op de fiets dus alleen voor navigatie en de eenvoudige fietscomputer functies, al kan je er optioneel ook cadans en hartslag sensor bij aanschaffen. Cache ervaringen met een Edge heb ik dus zelf niet, mijn ervaringen met de Oregon zijn dat je er prima mee kunt cachen, hij heeft alle mogelijke opties daarvoor standaard ingebouwd. Het is natuurlijk vooral afhankelijk welk budget je beschikbaar hebt. Ook binnen de Edge serie zijn er veel verschillende mogelijkheden en dus ook prijsverschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...