Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

ik zoek hulp bij het maken van een Wherigo, ik heb het verhaal, waypoints en media al grotendeels klaar maar loop tegen problemen aan met het maken... Ik zoek iemand die mij hierbij wil helpen. :rolleyes:

Geplaatst

Algemeen advies: Niet doen! Wherigo is een platform vol met bugs, het is een hels karwei om daar iets fatsoenlijks van te maken (heb ik helaas gisteren weer mogen ervaren)

Dat gezegd te hebben. Je hebt al een verhaal waypoints en media, dan ben je al verder dan de meeste mensen die een Wherigo willen maken.

Wat zijn je problemen? Ik kan je waarschijnlijk wel verder helpen.

Tc

Geplaatst

Vooral het werkend krijgen van het programma, ik gebruik wherigo builder (beta, de naam zegt het al...) Ik heb de tutorial al doorgenomen en dat lukt me wel , het probleem zit hem in speciale dingen, bijvoorbeeld oppakken van items, dat soort dingen. Ik zoek vooral iemand die me op weg kan helpen, programmeren deed ik vroeger wel, dus (wat) kennis daarvan heb ik wel. Kreeg de tip URWIGO, is dat makkelijker?

Geplaatst

Ja, de standaard builder is een ramp. Als je daar maar iets wilt doen wat niet rechttoe rechtaan is dat niet mogelijk. Urwigo is een stuk beter, een heeft als voordeel dat je je bestaande builder code kan importeren.

Voor het oppakken van dingen moet je een actie of commando maken waarmee je dat object kan oppakken. En oppakken in wherigo is naar het player object verplaatsen.

Tc

• 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Een probleem met urwigo :crybaby:

Ik krijg urwigo niet geïnstalleerd op mijn PC.

Ik heb het geprobeerd op 2 pc's, eentje met xp en eentje met windows 7.

Bij beide pc's krijg ik de melding: validatie van de toepassing is mislukt. Kan niet doorgaan.

Iemand enig idee wat ik hier mee moet.

Ik heb gisteren dit bericht ook op het urwigo forum geplaatst, maar daar blijft het angstvallig stil.

bewerkt door De Haelder
Geplaatst

Ook offtopic. Geweldig dat je moeite in Wherigo wilt steken. Wij hebben onlangs onze eerste Wherigo cache gelopen en waren zeer enthousiast. Je initiatief wordt gewaardeerd :thumbup:

Geplaatst

Problemen met installeren had ik niet, daar kan ik je niet mee helpen, maar als je de filmpjes op youtube bekijkt over het maken van een wherigo met urwigo, en een beetje kan progammeren dan lukt het wel. Wij hebben net onze eerste af en proefgelopen en het gaat als een trein. Succes.

Geplaatst

Het kan zijn dat het .net platform niet of niet goed geïnstalleerd is. Vooral bij win7 blijk dat probleem te geven.

Dan mijn standaard waarschuwing: Dit is een van de vele problemen met wherigo. Het wordt ook niet meer meegeleverd met de nieuwste gps-en. Bezint eer gij begint.

Tc

Geplaatst

Schijnbaar zijn er meer mensen met deze problemen, op het groundspeak forum wordt ook al geklaagd.

@Tc, ik ben me terdege bewust van je waarschuwing, echter de cache die ik wil maken kan alleen maar met wherigo.

Het installeren is 1, maar dan begint het pas heb ik me laten vertellen, dus of die cache er gaat komen???????????????

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik er eerst ook tegen op keek, viel niet mee, maar met de Nederlandse hulp filmpjes op youtube hielpen me zeker en nu heb ik een pracht van een cache (al zeg ik het zelf) en al heb ik nog wel wat tips hier en daar op moeten doen, het is te doen als je wat programeer ervaring hebt.

Geplaatst

De maker van het programma heeft de data verzet naar een andere server en daarbij iets vergeten.

Het probleem is inmiddels verholpen. Urwigo kan weer geïnstalleerd worden.

Geplaatst

De maker van het programma heeft de data verzet naar een andere server en daarbij iets vergeten.

Het probleem is inmiddels verholpen. Urwigo kan weer geïnstalleerd worden.

Bekijken van de filmpjes op youtube zal veel helderheid geven. Ik heb ook een wherigo gemaakt (met wat hulp).

Ik vind de waarschuwing van technetium iets of wat dramatisch. Een leuke wherigo maken lukt echt wel, gewoon heel goed en veel testen. Gelukkig kan dat al thuis en hoef je niets steeds het veld in. Mijn wherigo heeft geen hele bijzondere features, alleen vragen beantwoorden.

Geplaatst

Een tip die mij door GeoBear aan gedaan werd; als je een zone actief wilt maken en laten zien dan eerst zone.active=true dan zone.display=true, dan bij sluiten van deze zone zone.display=false en zone.active=flase. Dit kom je nergens anders tegen en hielp mij heel erg, je moet als het ware afsluiten zoals je geeindigd bent. Dit wordt in het progamma duidelijk maar vooral de oregon kan hier veel moeite mee hebben.

Ik zou zeggen, gewoon proberen en dan kom je er wel uit.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...