Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Afgelopen avond ben ik bezig met de vakantievoorbereidingen (kaarten maken, Nederlandse waypoint wissen, vakantie-waypoints erop, je kent het wel.

Ik heb de GPSr (60CSx) als mass storage aan de pc hangen. Nadat ik wat .gpx files van de geheugenkaart heb weggegooid, ontkoppel ik (via de taakbalk onderin) de mass storage. De unit start opnieuw op (dat op zich is normaal) maar tot mijn verbazing (en woede) start-ie spontaan op met factory defaults :eek: . Dus ALLE INSTELLINGEN PLEITE :angry: :angry: en (dus) ook de ODO-meter weer op nul :angry:

En bedankt.... Nu kan ik "even" alle instellingen weer goed gaan zetten en daar baal ik behoorlijk van! :cry:

Alleen de kaarten staan er nog op, want die staan op de geheugenkaart.

Is er een mogelijkheid om van de gemaakte instellingen een backup te trekken? (en dan ook een restore indien nodig). Want hier heb ik niet nog een keer zin in...

• 2 years later...
Geplaatst

Ik ben ook nog zo'n ouwe getrouwe die een 60CX en een 60CSX heeft. Moest je een backup kunnen maken van de instellingen, dan had ik het al lang gedaan, want je hebt voor geoacachen, fietsen en autorijden verschillende instellingen nodig en ik gebruk hem voor de 3.

Ik heb nooit aan de hand gehad dat hij om 1 of andere reden terug op factory stond, je hebt gewoon pech gehad.

Geplaatst

Van mij geen kwaad woord over de 60 CSx want ik heb er nog steeds heel veel plezier van. Maar het is mij inderdaad ook een keer overkomen dat ik hem in de usb mass storage mode gebruikte en dat hij na het opstarten op de fabrieksinstellingen stond.

Het beste is om de eigen instellingen op papier te noteren zodat je bij het herstellen systematisch door de schermpjes loopt en zonder al te veel nadenken alles weer in de oude vertrouwde stand kan zetten.

Geplaatst

Ietwat offtopic ik hoor wel meer mensen dat ze hun 60 c(s)x als mass storage hebben aan hun pc.

Ik heb er ook 1 maar op diverse pc's en windows versies heb ik DAT nog nooit gehad.

Zo misschien wel handig zijn, want kan ik eindelijk es alles eraf halen zonder steeds het kaartje in de reader te proppen.

Hoe doe ik dat (en waarom heeft mijnes dat dan niet ?)

Geplaatst

Hoofdmenu - Instellen - Interface en dan onderaan het scherm kiezen voor USB Massa opslag.

In de Windows Verkenner kun je dan onder 'Deze computer' de inhoud van je micro SD kaartje zien onder een van de verwisselbare schijven. Bij mij is dat schijf G maar dat hangt van je computerconfiguratie af. Gewoon even alle verwisselbare schijven openen, dan weet je het snel genoeg.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...