campvache75 Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 (bewerkt) Ik heb net mijn allereerste Cache op mijn net aangeschafte GPS gezet ( Hoera ) Morgen ga ik hem zoeken. Op de cache pagina staat links naast de knop "send to my gps " LOC Waypoint file. Nu vraag ik me af wat dat laatste is? En in mijn gps (garmin etrex venture HC) Staat de net upgeloade informatie netjes onder het knop je "Geocache" Maar ook onder het knopje "waypoints" Ik heb een beetje gelezen wat een waypoint is, dat is een punt vanaf waar je begint toch? Of snap ik het nu niet helemaal? 31 augustus 2011 bewerkt door campvache75
Le Comte Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Een loc-file is een bestandje dat je gps kan lezen. Er staan de naam en GC-code van de cache in en de noord- en oostcoordinaat. Als je dat naar je gps stuurt hoef je de gegevens niet in te tikken. Bovendien wordt het dan bij de meeste gps-en weergegeven als geocache. Als je zelf coördinaten intikt dan maak je een waypoint aan. Maar een waypoint kan ook een locatie zijn die hoort bij een geocache: bijvoorbeeld een parkeercoordinaat, beginpunt of tussenpunt van een multi-cache.
campvache75 Geplaatst 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst 31 augustus 2011 Maar als ik op de knop "LOC waypoint file" klik slaat hij een bestand op, op mijn computer. (Waar is die knop eigenlijk voor bedoeld?) Klik ik op "send to GPS" dan krijg ik de gegevens op mijn GPS te zien, echter is de waypoint en geocache locatie hetzelfde. Voor nu maakt het mij niet uit, ik weet hoe ik morgen op zoek moet gaan naar mijn eerste cache maar ik probeer iets te snappen van de wereld die Geocaching heet dus vandaar mijn vraag. Oh ja, nog bedankt voor je uitleg.
de-fam Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Hoi campvache75. Hopelijk heb je een niet al te moeilijke cache uitgezocht, om een teleurstelling te voorkomen. Door goed de cache beschrijving te lezen maak je het jezelf al een stuk gemakkelijker. Succes met je eerste cache.
campvache75 Geplaatst 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst 31 augustus 2011 Als het goed is moet deze redelijk simpel zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden