Spring naar bijdragen

Probleem Met Gsak Op Netbook


Team Mavos

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb dit weekeind een netbook met windows 7 starter gekocht en probeer daar nu GSAK op te installeren.

Aanvankelijk zonder probleem.

Echter toen ik in de locatie van de Database folders wilde veranderen van C:\Users\Albert\AppData\Roaming\gsak naar D:\gasak , ging het mis.

De reden van de gewenste aanpassing was ook dat ik het genoemde pad niet kon vinden (ben geen eigenaar of zo) maar ook omdat D:\gesak makkelijker is om data bestanden over te zetten.

 

Vanaf het moment dat ik dit aangepast heb kan ik niets meer met gsak en krijg ik de ene na de andere foutmelding. Ik heb van alles geprobeerd. Ik het gsak verwijderd, computer uitgezet, weer aangezet, opnieuw geinstalleerd. Ik blijf het zelfde probleem houden.

 

Op mijn vaste PC heb ik ook de database folder aangepast maar daar is dat geen probleem..

 

Wie kan mij helpen?

 

Ik zoek twee dingen

1) hoe krijg ik gasak weer draaiend op mijn netbook.

2) hoe kan ik de database dir. in mijn netbook zo aanpassen dat ik er ook makkelijk bij kan.

 

Groeten Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eerste vraag: Wat is de foutmelding die je krijgt?

Tweede vraag: Welke versie van GSAK?

Derde vraag: weet je zeker dat je de goede foldernaam hebt ingevuld? Je spelt het hier al twee keer anders...

 

Ik krijg verschillende foutmeldingen, afhankelijk van wat ik probeer. Bij het openen krijg ik de " SqLite Error 8 - attempt to write a readonly database "

Daarna opent GSAK wel maar met de foutmelding " Unable to write to C:\users\Albert\AppData\Roaming\gsak\gsak.ini "

 

Ik werk in de laatst versie van Gsak (niet de nieuwe Beta)

Sorry een type fout het is D:\Gsak

 

De directory die je noemt, bestaat die?

Je kunt altijd GSAK deinstalleren en opnieuw installeren om de fouten op te lossen.

 

De directory bestaat, en het deinstaleren en opnieuw instaleren heb ik ook al een paar keer geprobeerd.

 

En naar wat verwijst die D:? Is dat een aparte partitie op de HD, een USB stick, een SD kaartje?

D: is een partitie

bewerkt door Team Mavos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Team Gelaen

 

Ik heb het even nagekeken maar ik heb al het volledige beheer op D:\gsak.

Ook al geprobeerd of de vermelding in het register te verwijderen en daarna te installeren, maar ik blijf de foutmeldingen houden. Kan nu niets meer met GSAK.

 

Groeten Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een uninstall van GSAK worden de installatiefolders en registerverwijzingen niet verwijderd, zodat je bij een herinstallatie de (verkeerde) instellingen blijft behouden. Zoek op het GSAK forum even op "uninstall". Ik vind o.a:

 

"The data folders and registry entries for GSAK are preserved even when you uninstall the program"

 

"If this still doesn't work, then I'm afraid we need to "nuke" GSAK to fix this:

1. Uninstall GSAK

2. Delete the install folder of GSAK and all sub folders

3. Re Install GSAK"

 

"Yes, GSAK saves your install folder in:

HKEY_CURRENT_USER\Software\GSAK

So you will need to delete that key"

 

"Search your registry and delete any entry you find that contains "GSAK""

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een uninstall van GSAK worden de installatiefolders en registerverwijzingen niet verwijderd, zodat je bij een herinstallatie de (verkeerde) instellingen blijft behouden. Zoek op het GSAK forum even op "uninstall". Ik vind o.a:

 

"The data folders and registry entries for GSAK are preserved even when you uninstall the program"

 

"If this still doesn't work, then I'm afraid we need to "nuke" GSAK to fix this:

1. Uninstall GSAK

2. Delete the install folder of GSAK and all sub folders

3. Re Install GSAK"

 

"Yes, GSAK saves your install folder in:

HKEY_CURRENT_USER\Software\GSAK

So you will need to delete that key"

 

"Search your registry and delete any entry you find that contains "GSAK""

 

Al deze stappen uitgevoerd maar helaas het werkt niet.

Ik zal naar het gsak forum gaan, misschien weet men daar iets.

 

In ieder geval hartelijk dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betwijfel trouwens of het iets met je netbook of windows 7 starter te maken heeft.

Ik heb zelf weliswaar de paden niet veranderd, maar verder nooit problemen gehand met gsak op mijn netbook.

Ik lees e.e.a. in via de backup.zip.

Tja..., ik werk ook al jaren met volle tevredenheid met GSAK maar op mijn netbook wil het niet lukken. Ik denk dat ik bij het verplaatsen van de directorie een fout heb gemaakt, maar deze kan ik nu niet meer herstellen.

Als ik GSAK nu deinstalleer en ook de register verwijzingen verwijder, dan blijft het probleem bij herinstallatie bestaan.

Kennelijk wordt nog op een andere plek gegevens over de installatie vastgehouden en blijft GSAK daar naar kijken. Als ik nu zou weten waar dat was, kon ik dat aanpassen.

Een systeem herstel levert helaas ook niets op omdat ik op de eerste dag dit probleem al had.

Ik ben ook al op het GSAK forum bezig maar ook daar nog geen bruikbaar antwoord.

bewerkt door Team Mavos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De foutmeldingen

Ik krijg verschillende foutmeldingen, afhankelijk van wat ik probeer. Bij het openen krijg ik de " SqLite Error 8 - attempt to write a readonly database "

Daarna opent GSAK wel maar met de foutmelding " Unable to write to C:\users\Albert\AppData\Roaming\gsak\gsak.ini "

suggereren dat de gsak.ini file corrupt is, read-only is, of misschien helemaal niet meer bestaat.

 

Nadat je GSAK ge-de-installeerd hebt, bestaat de directory C:\users\Albert\AppData\Roaming\gsak dan nog?

Zo ja, dan zou ik deze directory verwijderen (of hernoemen nar bijv. C:\users\Albert\AppData\Roaming\gsak_fout), en daarna opnieuw proberen te installeren.

 

Hoop dat dit werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...