banmar Geplaatst 22 augustus 2011 Geplaatst 22 augustus 2011 IK heb een Oregon 450. Bij verschillende caches voeg ik bij het loggen (found) een tekst toe, bv. de bonus. Maar ik kan die tekst niet meer terug vinden? Heeft iemand een oplossing? Bedankt alvast Banmar
J-Thread Geplaatst 22 augustus 2011 Geplaatst 22 augustus 2011 (bewerkt) Als ik me niet vergis kun je deze opmerkingen op het apparaat zelf niet meer terugvinden, je zult je GPS dus aan je computer moeten hangen om dit weer uit te lezen. Op de oregon staat een bestand "geocache_visits.txt" waarin de teksten terug te lezen zijn, uiteraard kan dit bestand ook in GSAK geimporteerd worden om ze daar netjes aan de bijbehorende caches te hangen, of je kunt dit bestand zelfs direct naar de geocaching.com website uploaden. In het Engels heten deze teksten overigens "Field Notes". 22 augustus 2011 bewerkt door J-Thread
Team Gelaen Geplaatst 22 augustus 2011 Geplaatst 22 augustus 2011 Correct, ben hierin ook door schade en schande wijs geworden.
eitjes Geplaatst 22 augustus 2011 Geplaatst 22 augustus 2011 Ja, ik loop al tijden met het idee rond eens feedback te geven aan Garmin om te vragen of je deze field notes ook onderweg kunt inzien en zonodig editen, maar het komt er maar steeds niet van om het daadwerkelijk te doen. Gegevens voor een bonus zul je dus ook nog ergens anders moeten noteren om ze onderweg terug te kunnen zien. De Field Notes zijn echter wel heel handig te gebruiken om even een korte notitie te maken voor in je log of de TB code in te zetten van de trackable die je hebt achtergelaten.
Gast JackHoe Geplaatst 23 augustus 2011 Geplaatst 23 augustus 2011 Als ik met mijn Oregon 450T een cache heb gelogd en als found erin heb gezet, komt het wel eens voor dat ik de tekst wil aanpassen. Ik ga dan naar gevonden caches weergeven, kies de cache waarvan ik het log wil aanpassen en kies voor "ga naar". Als ik hem dan weer op gevonden druk en vervolgens opmerking toevoegen, kan ik zien wat ik er al in had gezet en dit aanpassen. Het komt ook voor dat ik vergeten ben en opmerking toe te voegen (had ik gisteren) en dan doe ik het zelfde. Zo kon ik alsnog tekst invoeren. Allen bij het uitlezen staan er dan 2 found logs van dezelfde cache. Eén zonder en één met tekst. Dus wel even opletten dat je geen dubbele found gaat loggen voor dezelfde cache.
banmar Geplaatst 23 augustus 2011 Auteur Geplaatst 23 augustus 2011 Jackhoe, Jouw idee heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet, zal wellicht in de "t" van de 450 zitten? Het leek me nl. de meest makkelijke oplossing.
Gast JackHoe Geplaatst 23 augustus 2011 Geplaatst 23 augustus 2011 Jackhoe, Jouw idee heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet, zal wellicht in de "t" van de 450 zitten? Het leek me nl. de meest makkelijke oplossing. De T geeft alleen aan dat er een basiskaart in zit en heeft daar dus geen invloed op. Ik heb zelf ook nog eens gecontroleerd en je hebt gelijk, je kunt de tekst niet teruglezen, maar wel een nieuwe tekst aanmaken. Ik dacht dat ik "in het veld" wel eens de tekst die ik net had ingevoerd terug had gezien en kon aanpassen, maar dan zal ik me dus toch vergissen. Sorry.
Aanbevolen berichten