Spring naar bijdragen

Oregon 300 Los Contactje?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb twee jaar een garmin oregon 300 en het bevalt zeer goed. Alleen ik het het volgende probleem. Als ik hem nu aan wil zetten krijg ik wel het eerste scherm te zien met de Garmin en het device nummer, maar daarna wordt het scherm zwart met vaag wat grijze streken. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Gister werkte alles nog perfect. Oh ja er zitten volle batterijen in:)

Geplaatst

De handleiding van Garmin is erg summier, staat meer niet dan wel in van alle functionaliteiten. Op de wiki-site uit de link vind je heel veel details. De master reset geldt voor elke Oregon en werkt ook op de Dakota.

Geplaatst

Die master reset kun je proberen maar ik vraag me af of dat gaat lukken aangeziet het ding niet volledig opstart. Dat zwarte scherm met vage grijze streken duid op een plotseling tekort aan spanning. Als je batterijen vol zijn dan moet het wel haast een los contactje zijn. Mijn ervaring is echter dat batterijen het vroeg of laat altijd een keer laten afweten maar mijn oregon tot nu to nog nooit.

Hang em anders eens aan je computer en kijk wat tie doet?

Geplaatst

Dat heb ik gedaan. hem even aan de computer aangesloten en hij doet het weer!

Maar dat zou inhouden dat er wel iets "even los was". Ik ben weer blij, maar nog niet gerust. Dit zou dus zo weer kunnen gebeuren. Of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst

Ik denk dat het wel meevalt. Misschien dat het toch iets software-matigs was. Dat je Oregon wat in de war was en dacht dat hij nog aan de computer hing en probeerde ook daarvan zijn power te halen. Als er echt iets los zit dan verwacht je ook eerder dat hij helemaal niks doet of op totaal willekeurige momenten uitvalt... Ik zou me geen zorgen maken :)

Geplaatst

Dat ie niet wil opstarten komt bij mij regelmatig voor na het gebruik van bepaalde macro's in GSAK (o.a. garmin export). Na het verwijderen van de batterijen (en weer terugplaatsen :lol1: ) start die daarna meestal weer gewoon op. Andere vergelijkbare macro's gaan wel gewoon goed.

Ik heb ook wel eens gelezen dat het aan het SD kaartje ligt hoewel ik altijd gewoon naar het intern geheugen schijf. Je zou dan een keer kunnen proberen op te starten zonder kaartje.

De laatste firmware update van de Oregon zou het opstartprobleem moeten verhelpen maar bij mij dus niet.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...