Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hey Iedereen,

Ik ben nog niet lang bezig met cachen maar heb er wel veel lol in. Ik deed dit tot nu toe met mijn nokia n97 en dat werkte aardig (zonder verdere apps of ed.). Nu is m'n toestel overleden en moet ik het met een oudere versie doen n78. Bij het zoeken naar apps kwam ik smartgpx tegen. Dit heb ik op het toestel geinstalleerd. Ik heb nu alleen een aantal dingen die mij niet duidelijk zijn, en uit verschillende topics en beschrijvingen ook niet duidelijk worden. Wie kan mij helpen??

- Moet ik om gpx-files naar mijn telefoon te sturen premium member zijn??

- Hoe werkt het precies om gpx files op het toestel te zetten?

- Kan ipv nokia kaarten ook gebruik worden gemaakt van google maps (staat al op het toestel).

Andere tips of ed zijn ook van harte welkom! Thanx alvast!

ReizenReizen

Geplaatst

Best wel, via pocket queries en eventueel GSAK, maar het kan eventueel ook met GCtour op Firefox.

GSM met je PC verbinden via USB kabel. De geheugenkaart van de GSM wordt dan een bijkomende drive op je PC (als de juiste drivers geïnstalleerd zijn tenminste), en je kan er dus gewoon bestanden naartoe kopiëren. Met SmartGPX kan je die dan openen. Ik heb dat ook zo gedaan zolang ik een Nokia had, ben nu overgestapt op Symbian.

- Kan ipv nokia kaarten ook gebruik worden gemaakt van google maps (staat al op het toestel).

Heb ik geen ervaring mee.

Geplaatst

Best wel, via pocket queries en eventueel GSAK, maar het kan eventueel ook met GCtour op Firefox.

Ik heb dat ook zo gedaan zolang ik een Nokia had, ben nu overgestapt op Symbian.

Best wel? Moet ik nu premium member morden of is dit niet nodig? Als ik het via gsak moet doen wel denk ik? Maar is er geen manier om dit even te omzeilen? Ik wil graag zien of het allemaal werkt voordat ik premium member wordt.

Overgestapt op symbian?? Nokia is toch Symbian?

Geplaatst

Sorry, overgestapt op Android.

GSAK is volgens mij inderdaad enkel nuttig als je premium bent en je pocket queries kan aanmaken.

Als je wil weten wat je met een GPX kan aanvangen, alvorens je premium bent, kijk eens naar dit filmpje. Geef op dit forum door welke testquery je zou willen (bv geef me alle multi's in een straal van xxkm rond N... E...).

Iemand (zelfs ik) kan dan deze query "draaien" en het resultaat via mail doorsturen.

P.S. ja kan GSAK gratis installeren om te zien wat dat geeft, pas na 21 dagen begint hij wat vervelend te doen.

Geplaatst
Moet ik nu premium member morden of is dit niet nodig? Als ik het via gsak moet doen wel denk ik? Maar is er geen manier om dit even te omzeilen? Ik wil graag zien of het allemaal werkt voordat ik premium member wordt.

Het gebruik van pocket queries en gpx-files is inderdaad voorbehouden aan betalende leden. Met een basislidmaatschap wordt de informatie die je kunt downloaden in een zeer uitgeklede file (een zogenoemde loc-file) aangeboden en ik geloof niet dat GSAK daarmee overweg kan.

Omzeilen kan altijd, maar afgezien van de vraag of je dat voor dat geld wel moet willen betwijfel ik of het forum de plaats is om daarover uit te wijden. Misschien is er een cacher in jouw omgeving die jou wegwijs wil maken in de materie?

Geplaatst

Ik heb inmiddels via iemand op de chat gister avond een gpx file ontvangen via mail om smartgpx uit te proberen. Ik heb de boel geinporteerd en kan keurig de caches zien... echter het zien in een applicatie als 'kaarten' wil nog niet lukken. Maar ik ga nog even rommelen.

Ik wil uiteindelijk ook wel pm worden, alleen aangezien ik net werkloos ben geworden wil het uitgeven van geld even uitstellen. Maja ik heb onder tussen wel tijd om af en toe een cache te doen :P

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...