stargate61 Geplaatst 10 augustus 2011 Geplaatst 10 augustus 2011 Hallo Beste mensen Ik ben nieuw hier, dus misschien doe ik iets verkeerd. Vraagje Ik heb een Oregon 450 aangeschaft, ik ben iemand die graag maag fietsen. Welke fietskaart is voor mijn goed. Vriendelijke groet Stargate
topzoekertje Geplaatst 10 augustus 2011 Geplaatst 10 augustus 2011 Misschien kun je je vraag beter stellen op het forum van Waypoint (www.gps.nl), maar ook hier zitten zeker fietsers. Er is een aantal opties: - De fietskaart van Onroute. Dit is een echte fietskaart, waarmee je routes langs fietspaden kunt berekenen. Dat is vooral handig als je redelijk lange stukken door niet stedelijk gebied rijdt. Ik vind de onderliggende kaart niet erg overzichtelijk. Ander nadeel is dat de routes zeker niet altijd optimaal zijn. Zo moet je soms een paar kilometer om fietsen, omdat de kortere route niet als fietsroute bekend is. - De onroute wandelkaart van Nederland. Deze is routeerbaar, maar voor wandelaars. De onderliggende kaart vind ik veel beter dan die van de fietskaart. - De topokaart van Nederland. Niet routeerbaar, wel goede basiskaart. - Openstreetmap - kaarten. Ook hier zijn routeerbare fietskaarten te vinden. Ze zijn gratis en je kunt ze dus mooi uitproberen. Zelf gebruik ik de topokaart NL in de meeste gevallen en in onbekend gebied soms de fietskaart van Onroute.
StefandD Geplaatst 10 augustus 2011 Geplaatst 10 augustus 2011 Even een paar aanvullingen: De fietskaart van Onroute wordt niet meer bijgewerkt omdat ook Garmin zich inmiddels op het fietskaartensegment heeft gestort. Onroute vindt zichzelf een te kleine speler (ten opzichte van Garmin) en de markt te klein om hun product nog verder te ontwikkelen. Jammer, want er waren nog een aantal flinke bugs in de kaart. En hun insteek om 'mooie' fietspaden als snelweg te markeren is onovertroffen. Bovendien is dit de enige kaart waar de fietsknooppunten zijn geïntegreerd. Meer info is hier te vinden. Zoals gezegd heeft Garmin nu een fietskaart voor de Benelux uit, maar die is nogal duur en alleen op SD-kaart verkrijgbaar. De fietskaart van OSM heeft als nadeel dat de maximum routeafstand 30 à 40 km is, daarna loopt de routeberekening vast.
Krimpenees Geplaatst 11 augustus 2011 Geplaatst 11 augustus 2011 Ik gebruik nu tot volle tevredenheid de Open Fiets Map. Gratis te downloaden van internet. Zelfs de lijnen van de waterbus staan hierop.
stargate61 Geplaatst 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst 11 augustus 2011 Ik heb mijn Oregon 450 2 weken, ik heb daar ook de open fiets map op gezet. Dat werkt prima. maar ik wil toch een echt kaart gebruiken. ja dat zal dan de Benelux fietskaart worden even sparen maar Bedankt vriendelijke groet stargate
Team Gelaen Geplaatst 11 augustus 2011 Geplaatst 11 augustus 2011 Ehm, een echte kaart. Volgens mij is de osm kaart ook een echte kaart.
Aanbevolen berichten