jeroenenaman Geplaatst 24 juli 2011 Geplaatst 24 juli 2011 Ik wil mijn eigen positie kunnen zien op een kaart op mijn laptop. Hiervoor wil ik mijn Garmin 60Cx aansluiten op de laptop met bv. een programma als Mapsource. Het lukt me niet mijn eigen positie te zien in Mapsource. Wat doe ik verkeerd? Of is Mapsource hiervoor niet geschikt? De GPS en de laptop zijn met elkaar verbonden via de USB. Alvast bedankt voor de tips!
thex Geplaatst 24 juli 2011 Geplaatst 24 juli 2011 (bewerkt) Ik denk dat mapsource hier niet geschikt voor is. Is meer voor kaartbeheer en aanmaken van routes. Het daarvoor benodigde garmin protocol zit wel in oziexplorer. @edit: overigens kun je wel de virtuele com poort achter de usb uitlezen. Het NMEA protocol is namelijk in ascii en leesbaar voor mensen. 24 juli 2011 bewerkt door thex
Peetee Geplaatst 24 juli 2011 Geplaatst 24 juli 2011 Je eigen positie zien op een kaart gaat tegenwoordig het beste met op een smartphone met gps. Maar het kan natuurlijk op een laptop. Ik heb daar in een grijs verleden wel eens het pakketje nRoute voor gebruikt.
Aanbevolen berichten