Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Binnenkort gaan wij op een citytrip naar Praag, stad van vele caches! We kunnen door de ongelooflijke hoeveelheid caches daar nog niet echt zien welke caches de moeite waard zijn. Het plan was om vooral traditionals te doen, al zijn er vast ook wel leuke multi's te vinden. Zijn er hier mensen die al in Praag gecached hebben en welke vonden jullie de moeite waard?

Geplaatst

Kun je ook niet een indruk krijgen door te kijken naar het toegekende aantal favorieten punten per cache? Verder is het op het forum het een en ander te vinden aan verhalen en aanbevelingen van cachers die daar al eens geweest zijn. Even google site search gebruiken rechts bovenaan deze pagina dan kom je de draadjes tegen.

Heel veel plezier in Praag in ieder geval, schijnt een mooie stad te zijn.

Geplaatst

Dan zou ik een paar caches lichten in praag, en naar de bookmark lists kijken. GSAK vertelt mij niet of een cache leuk is, daar is een menselijk oog voor nodig.

Geplaatst

Klondike view is alleen al vanwege het op de pagina aangewezen uitzichtpunt de moeite waard. Is wel een eindje buiten Praag. Ga er wel heen met helder weer, anders mis je echt wat

The Royal Road is ook erg de moeite waard, vond ik. Die loopt dwars door het centrum. Voordeel: zit al een engelse vertaling bij ;)

Geplaatst

Binnenkort gaan wij op een citytrip naar Praag, stad van vele caches! We kunnen door de ongelooflijke hoeveelheid caches daar nog niet echt zien welke caches de moeite waard zijn. Het plan was om vooral traditionals te doen, al zijn er vast ook wel leuke multi's te vinden. Zijn er hier mensen die al in Praag gecached hebben en welke vonden jullie de moeite waard?

Ik ben afgelopen mei nog in Praag geweest samen met veulen, en we hebben ons helemaal suf gecacht. Erg leuk!

Naast de vele makkelijke traditionals zijn er ook wel een paar leuke multi's en wherigo's die ik je kan aanraden.

Een paar zijn al genoemd, zoals de Royal Road GCXJRY, geeft een echte leuke touristische route. Om het wat ingewikkelder te maken kan je 'm gelijk doen met House of Signs GC1CEB8, die loopt ongeveer over dezelfde route.

Voor wat betreft de wherigo's: Prazsky hrad / Prague Castle GC26B8Q is een aanrader , zie je het kasteel/burcht gelijk van binnen, leuk toch?

Dan zijn er nog twee leuke letterboxen die goed te doen zijn: Ceske nebe/Der bohmische Himmel GC248E6 en Deer Moat Letterbox GCNEGK

Een leuke traditional is Prague Bridges no 5 Prague bridges 5 - Most Legii. Die kan je alleen vanaf het water doen en het is heel makkelijk om op één van die eilandjes in de Moldau (Vlatva river) een waterfiets te huren voor een uur. Leuke afwisseling en zie je Praag vanaf het water.

Er is ook nog een nachtcache, NIGHTCACHE, die hebben we niet gevonden, maar het is toch leuk om in het donker door het park te struinen.

En als je een beetje van een echte uitdaging houd moet je echt de The Styx GC13QK0 doen, echt waar, die ervaring vergeet ik nooit meer! Maar als je claustrofobisch bent of niet al te fit, moet je 'm niet doen. Je hebt dan echt wel wat te vertellen als je thuis komt.

Ik vind dat de Tsjechen erg creatief zijn in het verstoppen van caches, bijvoorbeeld ook VLTAVA RIVER GC1BH4Y, daar moet je ook wat voor doen, maar ook caches waarbij de omgeving goed wordt gebruikt, verkeerspalen, gasplaatjes, achter reclameborden, eentje waarbij je denkt waar zit ie nou? Blijkt ie achter een fictief bordje van camerabewaking te zitten. Zo heb ik nog talloze voorbeelden, brugleuningen, verkeersbordpalen, stenen, dus om te zeggen dat Praag geen leuke caches heeft... daar ben ik het totaal niet mee eens. Natuurlijk heb je ook de snelle oppikkers, en als je alleen die doet wordt het vanzelf een beetje saai, maar dat is overal zo. Ik vind Praag ook een erg prettige stad, ook 's avonds liepen we gewoon over straat zonder ons onprettig te voelen, alles is goed te bereiken met de tram, mensen zijn op zichzelf, maar zeker niet onvriendelijk.

Ik denk dus dat je je erg goed kan vermaken in Praag en zeker ook met cachen. Veel plezier!

groet, Melisesue

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...