Raider0fTheLostCache Geplaatst 19 juli 2011 Geplaatst 19 juli 2011 Mijn GPSMAP 62S flipt soms. Als ik naar een cache wandel toont die soms dat 'ie nog maar bv. 20 meter van mij verwijdert is, maar als ik dan op de kaart kijk loop ik helemaal de andere kant uit. Als ik dan het kompas gebruik toont die dat de cache nog op 80 meter ligt... Heel ambetant. Soms helpt het om de GPS opnieuw op te starten. Heb deze pas sinds April en dit probleem merkte ik helaas al redelijk direct op.. Heb hem niet teruggedaan omdat ik juist een kaart erop had gezet (na lang suggelen) en omdat ik natuurlijk mijn GPS niet kwijt wil zijn voor x-aantal weken... Helaas is de GPS ondertussen al een keertje gevallen, waardoor ik vrees dat ze mij niet gaan geloven dat ik het probleem al van voor de val heb. Zou een volledige reset en de nieuwste (beta) firmware + het herinstalleren van de map kunnen helpen? Mvg, Raider.
de-fam Geplaatst 19 juli 2011 Geplaatst 19 juli 2011 Misschien helpt het om hem op een andere kaartdatum te zetten WGS84.
Raider0fTheLostCache Geplaatst 19 juli 2011 Auteur Geplaatst 19 juli 2011 Misschien helpt het om hem op een andere kaartdatum te zetten WGS84. Hoe doe ik dit? En kaartdatum?
de-fam Geplaatst 19 juli 2011 Geplaatst 19 juli 2011 Volgens mij kan dat bij instellingen, en dan eenheden daar vind je volgens mij ook de kaartdatum
Belleblaozers Geplaatst 19 juli 2011 Geplaatst 19 juli 2011 (bewerkt) Kompas kalibreren ? 19 juli 2011 bewerkt door Belleblaozers
Raider0fTheLostCache Geplaatst 19 juli 2011 Auteur Geplaatst 19 juli 2011 Hmmm de mapdatum staat al op WGS84. Het kompas was gecalibreerd. :/
thex Geplaatst 19 juli 2011 Geplaatst 19 juli 2011 (bewerkt) Kompas kalibreren na iedere batterij wisseling. Goed horizontaal houden bij langzaam lopen als elektronisch kompas aan staat anders op gps kompas lopen routering niet sticky op road zetten Overigens weiger ik te geloven dat fenomeen optreedt op de laatste 80 meter. 19 juli 2011 bewerkt door thex
Raider0fTheLostCache Geplaatst 19 juli 2011 Auteur Geplaatst 19 juli 2011 En de routering hoe staat die ingesteld ? Staat op Offroad, bereken routes voor auto/motorfiets. Zet vast op weg: Ja. Offroadpassages: Auto. Te vermijden items instellen: Wegkenmerken. Kompas kalibreren na iedere batterij wisseling. Goed horizontaal houden bij langzaam lopen als elektronisch kompas aan staat anders op gps kompas lopen routering niet sticky op road zetten Overigens weiger ik te geloven dat fenomeen optreedt op de laatste 80 meter. Ah, ik heb het kompas enkel de eerste keer gekalibreerd.. Misschien daarmee! (Laat ons hopen.) Wat bedoelje met "routering niet sticky op road zetten". Welke opties bedoel je juist in het scherm routering? Ja het is niet altijd op de laatste 80 meter. Het is gewoon willekeurig. Soms wijkt 'ie 80 meter af, soms 20. Soms 40, etc etc. Kompas komt dan ook niet overeen met de kaart en de kaart komt dan niet overeen met de realiteit (pijltje op de kaart toont dat ik bv. 30 meter van de cache ben terwijl ik vlak voor de cache sta..).
Raider0fTheLostCache Geplaatst 19 juli 2011 Auteur Geplaatst 19 juli 2011 Instellen op: niet via wegen. Hmm die optie zie ik nergens staan.
Bolle1961 Geplaatst 19 juli 2011 Geplaatst 19 juli 2011 Zet vast op weg: Ja. Dat moet nee zijn, bovendien moet je je gps instellen op voetganger
thex Geplaatst 19 juli 2011 Geplaatst 19 juli 2011 De optie heeft tot doel de gps op de weg te houden en slingeren van de gps tijdens routeren te voorkomen (tom tom functie). De instyelling zal wel ergens zitten.
Aanbevolen berichten