Spring naar bijdragen

Kruiswoordpuzzel Maken


Kopfdorf-Rangers

Aanbevolen berichten

Onze dochter wil graag een mysterie maken waarin een kruiswoordpuzzel moet komen. Wij als ouders gaan haar natuurlijk helpen met de cachepagina maar wij weten ook niet hoe we een kruiswoord moeten maken. Op papier is hij al af maar hoe maken we zo'n blokjesveld? En hoe krijgen we die dan op de cachepagina?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Onze dochter wil graag een mysterie maken waarin een kruiswoordpuzzel moet komen. Wij als ouders gaan haar natuurlijk helpen met de cachepagina maar wij weten ook niet hoe we een kruiswoord moeten maken. Op papier is hij al af maar hoe maken we zo'n blokjesveld? En hoe krijgen we die dan op de cachepagina?

 

ik zou in excel of word een tabel aanmaken. Hier kan je ook hokjes helemaal zwart in maken.

 

en dan krijg je zoiets

 

puzzel

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even googlen op "create your own crosswords" levert allerlei links op, zoals deze:

http://www.crosswordpuzzlegames.com/cgi-crosswordpuzzlegames/create

 

Nu heb je de puzzel natuurlijk al ontworpen, maar misschien zijn dit soort online tools toch nog wel handig.

het plaatje dat gemaakt wordt, kun je heel gemakkelijk opslaan (zonodig via printscreen als er geen beter optie voor wordt aangeboden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eveneens de BalgVinkjes hopen op zo'n puzzel.

 

Je kunt op allerlei manieren de puzzel maken, en deze dan als plaatje toevoegen aan de cachepagina. Van tekenen en inscannen totaan een tekenprogramma of Excel toe.

Heb je hulp nodig, stuur ons dan even een mailtje, dan komen we er samen wel uit.

 

Daphne, BalgVinkjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...

Hoi!

 

Mijn vriendin en ik zijn net begonnen met geocachen en hebben daarnaast nog een andere hobby, namelijk kruiswoordpuzzels / cryptogrammen maken! :)

 

Uit pure hobby ben ik daarom aan de slag gegaan met het bouwen van een toffe gratis tool waarmee je online ook daadwerkelijk zelf gemaakte kruiswoordpuzzles kunt spelen/oplossen, zodat je deze niet hoeft uit te printen.

 

Dit leek mij ook erg leuk voor het zelf online maken van een geocaching mysterie puzzel en zag dat de gedeelde links erg oud zijn en deze optie niet bieden.

 

Daarom wilde ik graag mijn tooltje met jullie delen, zodat meer mensen er profijt van hebben: https://puzzel.org.

 

Alle feedback is welkom :).

 

Vrolijke groet,

 

Daan - demanzonderjas

 

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...