Bjorn De Mecheleir Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Het toeval wil dat we afgelopen weekend met Hemelvaart en op 13 mei in Zeeland op weekend waren en uiteraard wilden we daar gaan cachen, zodat ook de kaart van Nederland ingekleurd werd ;-) De eerste keer zaten we in de buurt van Brouwershaven, de tweede keer in de buurt van Middelburg. 2 verschillende 'eilanden', dezelfde teleurstelling. We stelden vast dat goodies blijkbaar even zeldzaam zijn in caches dan TB's of coins. Ik heb de indruk dat er in Vlaanderen in ¨90% van de doosjes toch iets steekt, terwijl in deze caches stak er 90% van de tijd niets, gewoon een logboekje. Ik heb dan maar in enkele een paar spulletjes achtergelaten maar waarschijnlijk zullen deze in no time weg zijn... Jammer, ik hoop dat dit niet representatief is voor de rest van de caches van, verder erg sympathieke, noorderburen ;-)
Oemoemenoetjes Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Ik vind je redenatie een beetje kort door de bocht. De titel vind ik dan ook slecht gekozen en niet erg positief voor onze provincie. Enige nuance lijkt mij gepast.Door wat je schrijft heb je mij niet kunnen overtuigen dat het in Zeeland echt zoveel slechter is als in België of de rest van Nederland. Je kan een keer geluk of pech hebben... Groeten van Oemoemenoetjes, die bezig is met 16 caches in Zuid-Beveland en hoopt dat je bericht mensen niet afschrikt om te komen.
Bjorn De Mecheleir Geplaatst 6 juni 2011 Auteur Geplaatst 6 juni 2011 We hebben er ongeveer een 20-tal gedaan in Zeeland en Zuid-Holland. Ik spreek me niet uit over de locatie of de kwaliteit van de multi's of tradi's, deze waren dik in orde... Ook niets over de verstopplaatsen, want deze waren oms verrassend weggestoken, daar heb ik helemaal geen probleem mee. Het enige wat me opviel, was dat wanneer we dan soms (eindelijk) het doosjes vonden en openden, dat er niks inzat... Behalve dan de logboek. Dan denk ik: man, is het zoveel gevraagd om iets achter te laten? En als de cache lang geleden was bezocht, geen probleem... Maar we hebben caches gedaan die bijna dagelijks bezocht werden, waar het doosje ook helemaal leeg was. Dus heb ik er overal dan maar iets ingestoken in de hoop dat de volgenden dit een beetje volgen. Niets zo erg vind ik, om een grote container te vinden, al lekkerbekkend de doos opendoet want er is plaats genoeg....en is die leeg. Toevallig gebeurde dit in 'jouw' provincie, maar voor hetzelfde geld waren we in Scheveningen gaan cachen... Dus geen kritiek op Zeeland, waar we zeker nog naartoe gaan, maar mijn cache-enthousiasme in Zeeland -Nederland - is een beetje gedaald sindsdien, dat is alles... Hoe zou je zelf reageren...
De Oliva's Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Die ervaring zal je niet alleen in Zeeland (of zelfs in Nederland) opdoen. Het credo "trade up, trade even or don't trade" lijkt de laatste jaren aan verval onderhevig. Deze zorg is al vaker op dit forum geuit als ik het me goed herinner.
Bjorn De Mecheleir Geplaatst 6 juni 2011 Auteur Geplaatst 6 juni 2011 En ik maar 30 euro betalen voor een zak van 100 'goodies' ;-)
Oemoemenoetjes Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 (bewerkt) Hoe zou je zelf reageren... Ik zou niet reageren. 6 juni 2011 bewerkt door Oemoemenoe
Bjorn De Mecheleir Geplaatst 6 juni 2011 Auteur Geplaatst 6 juni 2011 Hoe zou je zelf reageren... Ik zou niet reageren. Kan je ook doen en dan veranderen ze niets... Maar zoals al dikwijls gezegd: ieder cacht op zijn eigen manier maar ik vind af en toe graag eens iets in de potjes...
Oemoemenoetjes Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Maar zoals al dikwijls gezegd: ieder cacht op zijn eigen manier maar ik vind af en toe graag eens iets in de potjes... Daar ben ik het dan wel weer mee eens
campflight Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Hoi, Ik vind het helemaal niet belangrijk dat er goodies in zitten. Sterker nog, ik heb ze er liever niet in. Het is mij nl. overkomen, als lid van een ander team, dat mijn tb's geruild zijn als goodies. 3 keer zelfs. Want als de kids persé de tb willen hebben, gaan er toch diverse ouders overstag. Maar zoals al eerder geschreven is, ieder doet het op zijn/haar manier. En zo hoort het ook. Hij gaat mij toch voornamelijk om de lokatie en het zoeken. Ook een fatsoenlijk logboekje vind ik wel belangrijk. Morgen ga ik maar eens een rondje Schouwen-Duiveland doen. Groetjes Marco => Campflight
Twentse Mug Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 (bewerkt) Het toeval wil dat we afgelopen weekend met Hemelvaart en op 13 mei in Zeeland op weekend waren en uiteraard wilden we daar gaan cachen, zodat ook de kaart van Nederland ingekleurd werd ;-) De eerste keer zaten we in de buurt van Brouwershaven, de tweede keer in de buurt van Middelburg. 2 verschillende 'eilanden', dezelfde teleurstelling. We stelden vast dat goodies blijkbaar even zeldzaam zijn in caches dan TB's of coins. Ik heb de indruk dat er in Vlaanderen in ¨90% van de doosjes toch iets steekt, terwijl in deze caches stak er 90% van de tijd niets, gewoon een logboekje. Ik heb dan maar in enkele een paar spulletjes achtergelaten maar waarschijnlijk zullen deze in no time weg zijn... Jammer, ik hoop dat dit niet representatief is voor de rest van de caches van, verder erg sympathieke, noorderburen ;-) Edit, ik zie dat je zelf dingen toegevoegd heb. Top. 6 juni 2011 bewerkt door Twentse Mug
De broekies Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Zelf heb ik helemaal niets met goodies, maar dat komt dan ook waarschijnlijk omdat we geen kinderen hebben. Ik kan mij wel voorstellen dat het voor kinderen teleurstellend is, eigenlijk alleen voor kinderen om eerlijk te zijn. Vanuit dat oogpunt is er ook ooit al eens geopperd om een soort informatie pagina te hebben, waarbij je voordat je gaat geocachen, je kunt zien wat de inhoud is (grofweg). Of bv een cijfer van 1 tot 5 wbt inhoud leuk voor kinderen of zo. Het is toen niet van de grond gekomen door te weinig steun/animo. Het vergt namelijk een actie van de cachezoeker, om ook even op de site iets aan te geven over de inhoud. Indien er toch behoefte is aan een dergelijk systeem, dan hoor ik het graag. Wie weet kan het hier ingevoerd worden, anders elders. - Robert
Oemoemenoetjes Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Goodies heb ik nog nooit meegenomen, ik vind enkel tb's en coins leuk. Dat zijn dan ook de enige dingen die ik wissel. Op de cachepagina kijk ik vaak van te voren wat er in de cache zou moeten liggen en vaak valt dat tegen aangezien tb's of coins reeds verdwenen zijn. Of dat nu hier in Zeeland is of elders maakt naar mijn ervaring niets uit.
flet Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 De inhoud van de caches is veelal teleurstellend. Niet alleen in Zeeland. Zelfs mijn eigen caches zijn slecht of matig gevuld. Wij gaan ze niet telkens bijvullen. Wij hebben ooit een team getroffen met drie kinderen die een goed gevulde cache tegelijk met ons vonden. Roef, roef, roef. roef en de cache was nagenoeg leeg. Toen wij aangaven dat je er ook weer 4 dingen voor terug moesten stoppen zeiden zij dat ze niets bij hadden.De kinderen mochten de spullen houden want ze wilde ze niet teleurstellen. Slechte ouders, in mijn ogen. Je mag je kinderen best teleurstellen als de regels om een bepaald gedrag vragen. Dat hoort bij de opvoeding en is goed voor het kind. Kan die er later ook beter mee omgaan.
Snapernixvan Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Snapernixvan en zijn vrouw hebben geen kleine kinderen meer, dus de goodies spelen geen enkele rol. Veel van de caches, die nog wel goodies bevatten zien er trouwens slecht uit in die zin, dat de goodies stuk zijn of hopeloos vervuild. Het is veelal een zootje. Ik geef ons belgische vriend wel gelijk in de zin van de hoeveelheid kokertjes, die er in Zeeland liggen. Of het er meer of minder dan in de rest van het land zijn, durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het gros van de caches die wij in Zeeland hebben aangetroffen zijn de bekende fotodoosjes met een logrolletje. Dat neemt niet weg, dat dit niemand mag beletten om in Zeeland te gaan cachen. Wij hebben altijd een vooroordeel gehad ten opzichte van Zeeland (vlak gebied, veel akkers, altijd wind, nat enz.... je kent dat wel) maar vorig jaar en vooral dit voorjaar hebben we ons laten overtuigen van het tegendeel. We hebben genoten van al die plekjes met fotodoosjes, waar we heen werden geleid door cacheleggers, die ter plaatse zeer goed bekend zijn. De caches van o.a. Marmisaro en de Duintoppers mogen dan vooral uit fotodoosjes bestaan, ze liggen op plekjes, waar je als cacher beslist geweest moet zijn!!!! En je komt heus ook nog wel af en toe een box of doos tegen, waar je je geocoins of TB's kunt droppen. Mijn vrouw en ik zijn helemaal om en hebben ons vooroordeel over Zeeland in de Kliko gedeponeerd! Je doet jezelf als cacher tekort om al die mooie series (vaak ook fietstochten) links te laten liggen. En wie niet kan genieten van al die mooie plekjes van Marmisaro en ook natuurlijk van andere leggers uit de regio, die...... etc. Neem een eiland als Tholen....! Dankzij het cachen hebben we alle hoeken en gaten van het gebied gezien. Je kijkt je ogen uit!!!! Alleen een pilsje drinkien op een terras op een zondag is er niet bij..... Maar dan kun je altijd even uitwijken naar het katholieke Steenbergen, waar ze best bereid zijn jou zo'n gele rakker te presenteren..... Kortom, Bjorn de Mecheleir heeft best een beetje gelijk, maar het is te onbelangrijk om Zeeland links te laten liggen!
weleda Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Mij interesseert het niet of er goodies in de cache zitten. Ik vind het vaak maar een rommeltje met lolly's, papiertjes, troepjes waar niemand iets aan heeft. Maar mijn dochter ziet graag een leuke, goed gevulde kist. Logisch natuurlijk. Maar ze moet zelf om de ruilgoodies denken, want anders gaat er niets uit en niets in. Ellen (team Weleda)
Aanbevolen berichten