barnold Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Bij mij was het probleem als ik de in een keer de oude gpx file verwijder (ca. 1500 caches) en nieuwe gpx bestanden via GSAK op mij Oregon 300 zet heeft het de Garmin veel tijd nodig om intern alles weer op orde te krijgen. Soms loopt het vast en moet je de batterijen verwijderen om 'm weer te resetten en op te kunnen starten. In deze situatie zag ik een aantal caches niet, die wel in de gpx stonden. dit was ook exact mijn situatie. ik zal in het vervolg dus ook die extra tussenstap inlassen. heeft iemand een idee hoe het gaat werken als ik thuis verschillende SD-kaartjes maak met per streek waar ik op vakantie kom, een passend gpx bestand. als ik dan tijdens de vakantie de kaartjes wissel, zou het dan goed gaan met de gpx bestanden? of moet ik echt zorgen dat ik een pc/laptop bij de hand heb?
topzoekertje Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Dat zou ik thuis uitproberen. Het zou me nier verbazen als dat niet goed gaat. Mijn Oregon 450 kan gemakkelijk 5000 caches aan en ik kan dus meer dan genoeg vakantie caches meenemen. De grootte van het GPX-bestand zal nooit het probleem zijn
barnold Geplaatst 5 juni 2011 Geplaatst 5 juni 2011 Oorzaak is dat de Oregon alle informatie in nieuwe GPX-bestanden omzet naar een eigen format. Die informatie in zijn eigen format is wat je te zien krijgt als je caches opvraagt. staat dat ergens beschreven?
topzoekertje Geplaatst 5 juni 2011 Geplaatst 5 juni 2011 staat dat ergens beschreven? Nee, maar het is wel aannemelijk: - De GPS heeft veel meer tijd nodig om op te starten als er nieuwe GPX-bestanden zijn geladen; - De GPS meldt dat hij gegevens opslaat in GPX-format bij het aansluiten op de PC. Hieruit leid ik af dat de Oregon informatie ook op een andere wijze opslaat. Misschien in de vorm van een soort index-bestanden, maar mogelijk worden de bestanden volledig omgezet.
spoekie Geplaatst 13 juni 2011 Geplaatst 13 juni 2011 Ik heb ook een paar keer gehad dat ik dacht dat ik op locatie aangekomen er achter kwam dat de caches van de net geplaatste gpx file niet werden overgenomen. Ik verwijder nu eerst de current.gpx file in de folder current, daarna zet ik de nieuwe gpx file in de folder gpx. Dit werkt.
mor68 Geplaatst 5 augustus 2011 Geplaatst 5 augustus 2011 Zelf heb ik het probleem ook een keer gehad dat ik op mijn werk even een paar caches op mijn Oregon had gezet die niet zichtbaar waren na het opstarten. Dit kwam waarschijnlijk omdat de GPX-bestanden encrypted waren en daardoor niet zichtbaar. Later thuis alle bestanden verwijderd en opnieuw overgezet en toen waren ze wel gewoon zichtbaar.
Aanbevolen berichten