Spring naar bijdragen

Team loggen...

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ons team bestaat uit 5 personen, Aarde, Geest, Lucht, Water en Vuur., Zijnde pa, ma en drie kids. De samenstelling waaronder wij cachen varieert behoorlijk; Aarde+Geest+Lucht+Water+Vuur, Aarde+Geest, Aarde+ Geest+Water+ Vuur, Aarde+ Geest+Water, Aarde+Geest+Vuur, Geest+Lucht+Water+Vuur,Geest+Water, Geest+Vuur en tenslotte Geest solo.

Altijd wordt er gelogd onder de naam Pentagram. Daar zijn we onderdeel van een team voor en wat dat betreft zegt de naam Pentagram ook al voldoende. We zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. (Of we dat nou leuk vinden of niet[:blush:])

In het begin hebben we thuis nog weleens bijgehouden wie welke cache nu daadwerkelijk gevonden had, maar dat leverde toch een ‘strijd’ op tussen Water en Vuur (hoe kan het ook anders met zulke nicknames). Was ook lastiger bij het vinden van tussenpunten bij een multi.

Wat we nog wel zelf apart bijhouden is wie waar is mee geweest. Dit is overigens meer een afwijking/voorliefde voor statistiekjes, dan dat we er werkelijk waarde aan hechten.

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

Tsja, ons team bestaat uit twee die hards, J@s en Yvonne.

Die hebben maar liefst zeven kinderen tussen de 13 en 22. Afgelopen jaar hebben we zelfs tijdelijk een achtste gehad. Ik heb al eens voorgesteld aan de kids: loggen jullie gewoon zelf onder je eigen naam, maar daar hebben ze geen zin in.

De jongste, Kliermier, heeft hier trouwens wel een eigen account.

Het komt tot op heden niet voor dat er een cache gedaan is zonder dat een van ons tweeen er bij was, maar dat heeft wellicht ook te maken met het feit dat de GPS van ons is en alleen wij met het virus zijn besmet.

Het valt me op dat onze kinderen helemaal niet competitief zijn ingesteld.

Wij vonden voordat al die H&R's kwamen het aantal logs dat we al hadden wel een beetje belangrijk. Nu is de motivatie om er voor het gevoel bij te horen door meer dan 100 caches te hebben gedaan helemaal weg.

Geplaatst

De vraag is inderdaad zoals Team Kleijn aangeeft hoe kan je het beste loggen. Het gaat nadrukkelijk niet om de compententie maar om de juiste caches bij je naam te krijgen zodat het leuk is om te zien waar je geweest bent. :blush: Dit heb je natuurlijk ook als er een Travelbug in ligt. Er kan maar een de Travelbug loggen. Misschien ooit een idee dat je bij een log meerdere nickname kunt opgeven? :blink:

Gast Pagliacci
Geplaatst

Ben eruit.....

Na hevig onderzoek blijkt dat het veel voordeel oplevert, als je zelf alle caches logt.

Er zijn menig leuke overzichten en/of grafieken op te roepen van gelogde caches…

Als je kijkt naar overzichten van vrienden die diverse caches hebben gelopen, wordt meteen weergegeven of jijzelf deze caches al heb gelopen. En veel meer…

Dit moet ik nog even kwijt:

Na het loggen van sommige caches, die ik een aardige tijdje geleden had gelopen, heb ik de cache-houder een persoonlijke e-mail gestuurd met een korte uitleg waarom ik nu pas logde.

Moet even melden, dat ik alleen maar ZEER positieve reacties hierop heb gehad.

Moet ineens denken aan ene keer dat ik Delleboersterheide heb gelopen… Waren enige uren aan het lopen. Toen we terugkeerden naar de auto, kon ik mijn sleutels niet meer vinden. Die bleken nog in het portier van de auto te hangen, terwijl het op de parkeerplaats aldaar erg druk was en was geweest… De wereld (bos) zit vol goedaards, de slechterikken zitten in de steden….

Dubieus: In een Duitse schoenenwinkel zeggen dat je maat 40-45 hebt.
Geplaatst

Wij loggen ook altijd onder 1 teamnaam, wij zijn ooit samen begonnen en hebben toen die account gemaakt. Na verloop van tijd kregen wij allebei een GPS en aangezien wij nogal ver van elkaar wonen is het gewoon niet te doen om altijd met zijn tweeen te cachen. De teamsamenstelling wijzigt dan ook regelmatig, maar loggen alles onder 1 naam, maar OF leo OF ik is er wel altijd bij en meestal wij allebei. Ik vergelijk het met voetbal, het maakt niet uit wie er scoort, je bent tenslotte een team.

Alexander

Gast Pagliacci
Geplaatst
Ik vergelijk het met voetbal, het maakt niet uit wie er scoort, je bent tenslotte een team.

Vindt ik een hele goeie instelling...

Heb één vraagje, hoe weten jullie afzonderlijk welke caches jullie gelopen hebben...? ;)

Ik hield het bij in een ringband, ik bewaarde gewoon de uitdraaien die ik maakte van een cache.

Voorin de caches die ik nog wilde lopen en, gescheiden achterin de reeds gelopen caches. De cache die ik dan ging lopen pakte ik eruit en nam het mee, maakte hierop zonodig (multicache) wat aantekeningen, en stopte dit na afloop weer in de map. :blush:

Dit ging op den duur mis want, anderen die waren meegelopen wilden de cache beschrijving lezen en/of uitwerken onderweg, en de papieren waren vaak na een cache-wandeling verdwenen of ik vergat er gewoon om te vragen.

...................................................................:blink: ................................................................................

..................

Ik log ze voortaan maar gewoon... LEKKER SIMPEL... ;)

Geplaatst
Heb één vraagje, hoe weten jullie afzonderlijk welke caches jullie gelopen hebben...? :huh:

Tja, ik hou alle gelopen caches bij in een ordner en weet wel uit mijn hoofd welke 'we' al gedaan hebben. Diegenen waar ik zelf bij was weet ik wel uit mijn hoofd, diegenen waar ik niet zelf bij was weet ik bijna allemaal uit mijn hoofd. Daarnaast zijn de caches die we niet samen doen bijna allemaal wel bij ons eigen huis in de buurt zodat ik bij Leo in de buurt toch nooit een cache alleen zou gaan doen.

Alexander

Geplaatst
Ik vergelijk het met voetbal, het maakt niet uit wie er scoort, je bent tenslotte een team.

Alexander

Klopt, maar je werkt wel samen op het veld. Als er een speler niet eens aanwezig is in het stadion, vind ik dat hij niet gewonnen heeft. Goed, de club waarvoor hij ook contributie betaald heeft gewonnen, maar hij niet, hij was er niet eens bij. :eek:

Ik vind dat als je met meerdere mensen gaat cachen, dan ben je een team. En verder niet.

Wat voor winst haal je eruit dan er bijvoorbeeld 10 mensen lid zijn van een team en alle 10 gaan op dezelfde dag en andere kant op om caches te scoren. Ieder lid vind 10 caches op een dag. Heb je dan als team op een dag 100 caches gevonden?

Zonde dat je niet bij die andere 90 was.

Het gaat toch om het cachen op zich en niet om de score?

Zo'n team zou in principe binnen een week van 0 naar alle caches kunnen gaan. En dan? Ik geloof dar er momenteel goed 700 caches actief zijn. Dus, einde hobby.

En er valt geen enkele eer te behalen. Zelfs geen eeuwige roem.

Niemand anders dan jezelf staat te melden hoevel caches je gevonden hebt.

Niemand anders maakt het ook maar iets uit, het is immers geen wedstrijd.

GRTZ

Kruimeldief :)Te koop: bull dog, eet alles, gek op kinderen.

Geplaatst
Het gaat toch om het cachen op zich en niet om de score?

Kijk dat bedoel ik maar.

Maar er zijn nog (te) veel mensen die het om de score gaat en niet om de plaats. :cry:

gr twinlife :beerchug:

Geplaatst

Ik ben het ook deels met KRuimel eens. Zoals hij het hier schetst vind ik het ook nergens meer over gaan. Maar vind je het ook in ons geval? Wij hebben nu als team iets meer dan 200 founds, daarvan hebben we er samen met zijn tweeen ongeveer 170 gedaan. De overige 35 hebben we niet samen gedaan maar ons team is in de loop der tijd uitgebreid met een paar mensen die soms ook mee willen. Wel zo gezellig zeker als je weet dat Leo en ik niet bij elkaar in de buurt wonen. Gaan jullie wel altijd met het volledige team cachen? Wij dus niet, maar loggen wel altijd onder deze naam.

Alexander (Lid van Team Lex en Leo dat inmiddels uit vijf mensen bestaat)

Gast Pagliacci
Geplaatst
Mooi, laten we met z'n allen Team Holland gaan beginnen. Hebben we meteen alle NL caches voor elkaar. Lekker voor de statistieken.....

De reacties worden wel erg negatief… :(

Denk dat een ieder wel 5 á 6 caches per dag zou kunnen loopen, maar dan, were missing the point. :beerchug:

Caches zijn meestal verstopt op bijzondere plekken in de natuur, wie hier aan voorbij gaat, weet niet wat ie mist…

Heel vaak hoor ik maandag morgen op mijn werk, wanneer ik net een nieuwe achtergrond op mijn computer heb ingesteld, Goh.. hoe kom je aan die mooie achtergrond, dan lach ik een beetje trots, ..Gisteren zelf gemaakt… Tijdens het cachen… :cry:

Geplaatst
maar ons team is in de loop der tijd uitgebreid met een paar mensen die soms ook mee willen.

Wel zo gezellig zeker als je weet dat Leo en ik niet bij elkaar in de buurt wonen. Gaan jullie wel altijd met het volledige team cachen? Wij dus niet, maar loggen wel altijd onder deze naam.

Alexander (Lid van Team Lex en Leo dat inmiddels uit vijf mensen bestaat)

Je moet het zelf weten natuurlijk, wie ben ik :beerchug:

Als er zo nu en dan iemand anders meegaat dan kan die wat mij betreft als die wil loggen apart loggen onder een eigen naam.

Andersom, jullie hebben samen 170 caches gevonden? Ik zou zelf niet eens bij jullie team willen worden opgenomen. Jullie hadden er al 170 gedaan.

Waarom voor die nieuwe meelopers geen naam voor zichzelf?

Wij zijn team Dauwtrappers. Dat zijn KralenFee, Sjeddoo de Golden Retriever en ik, Kruimeldief.

Als mijn zoon en schoondochter meegaan, dan blijft het Team Dauwtrappers. Zij lopen mee maar tellen niet mee. Als ze ook nummertjes achter de naam willen hebben dan maar een naam verzinnen en zelf loggen. Zij zijn 2x meegeweest en als ze voor zichzelf beginnen met een eigen GPS dan beginnen ze maar mooi met die 2 en anders maar met 0.

Wij gaan niet gescheiden van elkaar lopen. De Fee is al een aantal maanden uit de running en ik wacht op betere tijden. Maar goed, wij zijn dan al 27 jaar getrouwd :cry:

Verder laten we ons teamlid Sjeddoo nog wel eens thuis omdat hij ouder wordt en niet meer een heel dag kan volhouden. (Wij ook niet trouwens)

GRTZ

Kruimeldief

Geplaatst
De reacties worden wel erg negatief… :(

Welnee, dat valt wel mee.

Als je ergen anders over denkt dan wordt het negatief?

We zijn niet allemaal schoonebekers (jaknikkers)

Denk dat een ieder wel 5 á 6 caches per dag zou kunnen loopen, maar dan, were missing the point. :beerchug:

Dat ligt aan de gezondheid en soms aan de IQ :D

zijn meestal verstopt op bijzondere plekken in de natuur, wie hier aan voorbij gaat, weet niet wat ie mist…

Exact, dat is ook mijn reden dus. En dat cachen geen wedstrijd is.

GRTZ

Kruimeldief :cry:Save the whales: harpoon a fat Norwegian

Geplaatst
Caches zijn meestal verstopt op bijzondere plekken in de natuur, wie hier aan voorbij gaat, weet niet wat ie mist…

Ben ik het wel mee eens. Een lange wandeling van een paar uur door een gebied wat ik nog niet ken, met één cache geeft minstens, zo niet meer, voldoening dan even vlug een aantal caches ophalen. :beerchug:

Vooral wanneer je bijvoorbeeld wat wild tegenkomt . :cry: Is natuurlijk ook een statistiekje van bij te houden :D

Maar natuurlijk vind ik het ook leuk om weer een logje met Found it te kunnen schrijven , want soms is er gewoon geen tijd voor een 'lange' cache :(

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...