Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dat klopt. Maar je hoeft daarvoor niet te SCHREEUWEN...

Het was blijkbaar nodig enkele woorden extra te benadrukken. Ik zou toch gedacht hebben dat het simpelweg citeren van de concreet geldende guidelines had kunnen volstaan, maar blijkbaar niet. Zolang het geen hele zinnen in alleen maar hoofdletters zijn, zie ik het niet als schreeuwen. Misschien moet je het volume van je luidsprekertjes even wat lager zetten anders?

Geplaatst

Hou toch eens op met die regels.... Van alle cachers in Nederland zal nog geen 10 % die regels tot zich hebben genomen.... Wie maalt er om? Het is vroeg genoeg om je in regels te verdiepen, wanneer je een cache wilt plaatsen en je niet helemaal zeker van je zaak bent (bijv. in dit geval... wel of niet een foto eisen). Geocaching is een spelletje. Niet minder en vooral niet meer...... Laten we er dan ook niet meer van maken.

Wij hebben al aardig wat eartcaches achter de rug en we hadden er geen enkel bezwaar tegen om een bewijs te leveren, dat we ter plekke waren geweest. Kennelijk heb jij om voor jou moverende redenen moeite om een foto van je borsthaar met een gps er voor te plaatsen in een logje. Dat kan, maar dan doe je die cache toch niet?

En je hoeft niet zo tegen me te schreeuwen hoor om je gelijk te bewijzen. Ik geloof je zó ook wel.... Schreeuwen doe je in een kroeg met veel decibels aan geluid of tijdens Ajax-Twente!!! Binnen dit forum volstaat een betoog met argumenten. Of de andere forumgebruikers je argumenten willen overnemen is aan hen.

Geplaatst (bewerkt)

Snapernixvan: heb ik ergens gezegd dat ik tegen een foto-eis ben? Nee dus. En sterker nog, ik ben er ook niet tegen, ik vind het jammer dat dat niet meer mag (vind ik in het algemeen van de afschaffing van ALR's trouwens). Maar ja, zoals je zelf gelukkig ook begrepen hebt blijkbaar, gaat het in dit topic om het plaatsen van een nieuwe cache en zijn de richtlijnen dus behoorlijk relevant.

En nog maar een keer: ik heb niet lopen schreeuwen, ik was eventjes te lui om op de Bold-knop te drukken, dus heb ik een paar woorden in hoofdletters geschreven. Mijn geduld raakte eventjes op omdat er al meerdere malen (onder meer door mij) is aangegeven dat een foto-eis niet meer mag. Erger dan een paar woordjes met hoofdletters schrijven vind ik persoonlijk reacties van mensen die menen iets aan de discussie bij te moeten/kunnen dragen zonder de eerdere postings te lezen of zich in de feiten te hebben verdiept. Maar ja, smaken verschillen.

bewerkt door kdv
Geplaatst

Gelukkig maar.... Maar ondertussen hoop ik wel, dat je bloeddruk weer op 120 / 80 zit, want zo'n forum als dit leent zich er niet voor om jezelf met zoveel ongeduld een hartkwaal te bezorgen. Daar is het allemaal veel te onbelangrijk voor.... Gelukkig hebben cachers de mogelijkheid om zich over te geven aan frisse lucht, een lekkere regenbui of windkracht negen tegen op de fiets met in hun borstzak een Agfa Klikje om ledematen, danwel GPS apparaten, danwel een fraaie Earthcache omgeving te vereeuwigen.... Is het al niet vanwege een eventueel niet geoorloofde eis van een legger, dan toch zeker om de vrouw thuis ervan te kunnen overtuigen, dat de foto's niet rond het Oudekerksplein zijn gemaakt.....

Geplaatst

Gelukkig maar.... Maar ondertussen hoop ik wel, dat je bloeddruk weer op 120 / 80 zit, want zo'n forum als dit leent zich er niet voor om jezelf met zoveel ongeduld een hartkwaal te bezorgen. Daar is het allemaal veel te onbelangrijk voor.... Gelukkig hebben cachers de mogelijkheid om zich over te geven aan frisse lucht, een lekkere regenbui of windkracht negen tegen op de fiets met in hun borstzak een Agfa Klikje om ledematen, danwel GPS apparaten, danwel een fraaie Earthcache omgeving te vereeuwigen.... Is het al niet vanwege een eventueel niet geoorloofde eis van een legger, dan toch zeker om de vrouw thuis ervan te kunnen overtuigen, dat de foto's niet rond het Oudekerksplein zijn gemaakt.....

Nou ik heb eerder een lage bloeddruk dus die door jou ingebeelde tijdelijk verhoging zou niet zoveel kwaad hebben gekund. Enne, de vrouw thuis ben ikzelf :P

• 4 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Een van de wijzigingen in het regelement van een Earth Cache betreft het wel of niet moeten bijvoegen van een foto.

Het regelement geeft duidelijk aan wanneer dit wel of niet gevraagd mag worden om de Earth Cache als "Found" te mogen loggen

"Exceptions to this guideline will only be considered if the requested photograph is related to an Earth Science logging activity such as recording a phenomenon"

Bij de Earth Cache 't Rondvenneke staan geen informatieborden etc.

De antwoorden op de vragen en het nemen van een foto van het fenomeen, de Pingo ruïne 't Rondvenneke (met jezelf op de voorgrond) zie ik echt als een bewijs dat men ook daadwerkelijk op de lokatie geweest is.

Het volledige regelement is te hier te vinden

Het is dan ook helemaal volgens de regels om in dit soort gevallen een foto te vragen, wanneer men hier niet aan wil voldoen is dat prima maar dan moet men een Not Found loggen. Blijkbaar is het echter nog steeds zo dat voor een enkeling in de Geocache wereld het loggen van een Not Found een doodzonde is, men heeft liever een smetteloze lijst met alleen maar Founds. Het is dan ook nooit de schuld van de geocacher dat men niet als found kan loggen maar altijd de schuld van diegene die de moeite heeft genomen om voor andere een geocache uit te zetten!

Veel cache-plezier,

Siberhusky

bewerkt door Siberhusky
Geplaatst

Een van de wijzigingen in het regelement van een Earth Cache betreft het wel of niet moeten bijvoegen van een foto.

Het regelement geeft duidelijk aan wanneer dit wel of niet gevraagd mag worden om de Earth Cache als "Found" te mogen loggen

"Exceptions to this guideline will only be considered if the requested photograph is related to an Earth Science logging activity such as recording a phenomenon"

"Exceptions will be considered" betekent nog niet dat er ook daadwerkelijk een uitzondering is toegekend. Als dat wel het geval is, zou ik de verklaring daaromtrent van de Earthcache-reviewer even in je cachebeschrijving opnemen, dan kan niemand er meer omheen.

Geplaatst

"Exceptions will be considered" betekent nog niet dat er ook daadwerkelijk een uitzondering is toegekend. Als dat wel het geval is, zou ik de verklaring daaromtrent van de Earthcache-reviewer even in je cachebeschrijving opnemen, dan kan niemand er meer omheen.

Ik kan me nog herinneren dat ik me er destijds over verbaasde op wat voor een manier een nieuwe Earth Cache gereviewed word. Later besefte ik dat dit volkomen terrecht was en dat zo de kwaliteit hoog zou blijven en dat er van een Earth Cache zeker iets geleerd kan worden op een verantwoorde manier. Ik kan me voorstellen dat men enorm veel Earth Caches te reviewen heeft en dat dit veel tijd kost. Wanneer dan de Earth Cache steeds teruggezet moet worden om door de eigenaar te worden aangepast en opnieuw ingestuurd kan ik me voorstellen dat men de regels wat aanscherpt. Nu weet men op voorhand waar men aan moet voldoen... Terugkomend op het foto verhaal, wanneer een verplichte vraag om een foto dus niet staat in relatie tot het onderwerp van de Earth Cache wordt hij afgekeurd

In mijn geval is de Earth Cache al goed gekeurd en heeft men destijds ook de relevantie van de fotovraag bekeken en OK bevonden. Voor mij heeft het niet zoveel zin om daar nu nog achter aan te gaan alleen maar om die paar Geocachers die er moeilijk over doen. Tegen die Geocachers wil ik alleen maar zeggen: "Loop mijn Earth Cache niet, laat je NIET verwonderen door het fenomeen en zoek een geocache uit waar je geen foto's hoeft te maken er is keuze genoeg"

Greetinx,

Siberhusky

Geplaatst

In mijn geval is de Earth Cache al goed gekeurd en heeft men destijds ook de relevantie van de fotovraag bekeken en OK bevonden. Voor mij heeft het niet zoveel zin om daar nu nog achter aan te gaan alleen maar om die paar Geocachers die er moeilijk over doen. Tegen die Geocachers wil ik alleen maar zeggen: "Loop mijn Earth Cache niet, laat je NIET verwonderen door het fenomeen en zoek een geocache uit waar je geen foto's hoeft te maken er is keuze genoeg"

Greetinx,

Siberhusky

Dat is helaas een foute uitleg van de foto-regel..

Jouw eartcache is goedgekeurd ruim voordat de regel over foto's is aangepast (jan 2011) en er is derhalve bij het goedkeuren niet gekeken naar de huidige fotoregel.

De de nieuwe regel geldt expliciet ook voor oudere earthcaches, zodat een earthcache die een foto vereist een nieuwe goedkeuring moet vragen voor het feit dat een foto verplicht is. Is die goedkeuring er niet, dan is een foto niet verplicht bij de eartcache.

De foto mag je wel opvragen voor het documenteren van het fenomeen: dus bv een geiser, eb- en vloedstromen, of grondwaterstanden. Daarbij mag je nog steeds geen verplichting hebben dat er een persoon herkenbaar op de foto moet staan.

Een uitgebreide discussie over de juiste toepassing van de regel kun je vinden op het amerikaanse forum: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=265903

Het feit dat er geen infobordjes staan, is nog steeds geen overtuigende reden dat er foto's verplicht gesteld mogen worden. Er zijn vast wel creatievere mogelijkheden om te beaplen of iemand ter plaatse is geweest: tellen van het aantal bomen, de kleur van wat paaltjes, etc

Geplaatst

De Kalkendotters hebben het al prima aangegeven. De foto is hier inderdaad optioneel.

Het bewijs dat iemand er is geweest is toch al geleverd? Je moet ten slotte de omtrek aangeven. Daarvoor moet je toch ter plekke zijn?

Als dat niet genoeg is, dan kun je altijd nog iets in het landschap zoeken, en daarvan een peiling laten maken. Dan heb je ook een bewijs.

• 1 month later...
Geplaatst

ik heb enkele EQ bezocht waarbij de vraag was om het bezochte fenomeen te tekenen en hiervan dus een foto aan de log toe te voegen. dit zou volgens mij wel kunnen

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...