Spring naar bijdragen

Aandacht Voor Geocaching Bij Organisaties


Sivota

Aanbevolen berichten

Ik vond een mooi voorbeeld van een organisatie die op een leuke manier aandacht besteed aan geocaching.

 

Dat is het Waterschap Vallei&Eem

 

Zij hebben op hun site een pagina waar niet alleen een door hen gemaakte cache staat,

 

maar in de rechter kantlijn ook een vermelding van alle caches die langs de, door hen beheerde, waterwerken liggen.

 

 

 

Ik ben eigenlijk wel benieuw of er meer van dit soort pagina's zijn. Wie kent ze?

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast JackHoe

Ze hebben er een mooie cache van gemaakt. Ik heb de cachepagina net even bekeken en dat ziet er goed uit. Dit is een mooie manier om hun natuurgebied aan mensen te laten zien en tevens hier informatie over te geven. Het lijkt me dat dit ook als voorbeeld genomen kan worden als mensen in contact treden met andere natuur organisaties om ze te overtuigen dat het ook voor hen voordelen kan hebben. Ik krijg gelijk zin om de cache te gaan doen :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat deze organisatie er aandacht aan besteedt en dat maakt mij erg enthousiast. Momenteel nog niet zichtbaar, maar wij (de buren) zijn druk doende om organisaties (op dit moment o.a. De websites van natuurbeheerders zoals de 12 landschappen) te faciliteren hierin en gesprekken zijn gaande. Het worden dan geen lijstjes met geoaches, maar een kaart met geocaches in (en rondom) hun gebied(en). Voordeel is dat de organisaties niets zelf hoeven bij te houden. Natuurlijk wordt de geinteresseerde via een link altijd doorverwezen naar de bewuste geocachingpagina zoals geocaching.com, of opencaching.com enz. Daarnaast weet de beherder/eigenaar/organisatie ook welke geocaches er in haar gebied liggen (ze krijgen via notificatie trouwens direct een melding wanneer een nieuwe cache gepubliceerd is in hun gebied), een betere check op toestemming is er praktisch niet. Daarnaast krijgt de buren weer de shapefiles van de organisatie waarmee wij geocachers op onze site kunnen faciliteren (d.m.v.1 klik op de kaart kun je direct zien wie de beheerder is van een gebied en de contactpersoon aan wie je toestemming moet vragen als je een cache wilt leggen)

 

Binnenkort gaan we alweer naar een volgende organisatie in de reeks (vd 12 landschappen) om over diverse mogelijkheden zoals bovengenoemde zaken te overleggen. Erg leuk is dat een van de geocaching.com reviewers (GeoGuy) ook meegaat om h.e.e.a uit te leggen aan o.a. de terreinbeheerders.

 

Dus wat de buren en diverse Landschappen betreft zullen er binnenkort zeker meer geocache pagina's gaan verschijnen op hun websites. :thumbup:

 

Touwens, inmiddels zijn er al 2vd Lanschappen die, na het organiseren van een cacheleggersdag (op global staat hier veel info over op het forum) samen met geocachers caches maken. Lanschap Overijssel heeft dit reeds gedaan en dat was prima bevallen.

 

-Hemma

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ben zelf druk in gesprek met de landschapbeheerders van Landschap Noordholland. Deze sites zijn absoluut handig om naar toe te linken!

 

Hoewel geen uitgebreide informatie met links naar caches op deze pagina

Men heeft bij dit bezoekerscentrum van het Noord Hollands Landschap wel weet van geocaching en caches in de omgeving

 

(Zie voorlaatste regel van de opsomming wat je in het bezoekerscentrum kan vinden.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurmonumenten en geocachen onder de activiteiten van Beleef Texel:

 

link

 

Onder de link naar Geocaching.com (op de pagina) een lijst van de geocaches van Texel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...