Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heya.

Nu kan ik aardig prettig met computers overweg, maar het volgende krijg ik toch niet gevonden (of ik kijk te moeilijk en google agenda heeft dat gewoon)

Ik wil samen met wat andere teams een online agenda aanhouden voor het cachen. Dus ik stel hem in, maar vervolgens moet hij toegankelijk en invulbaar zijn voor alle leden van het team. En wel het liefst vanaf Iphone en android. En men moet berichten (via de mail) krijgen als er bijv. nieuwe data wordt toegeveogd.

Wat, oh wat kan dit?

Geplaatst

Dat kan bij Google Mail:

Ga naar de instellingen (het tandwieltje naast je accountnaam helemaal rechts in het scherm), tabblad Agenda's.

Hier kan je agenda's toevoegen, verwijderen en delen. Delen kan zowel volledig (openbaar) als besloten. En je kan rechten voor iedereen instellen.

Notificaties moet elk lid voor zich instellen.

Geplaatst (bewerkt)

Dat kan bij Google Mail:

Ga naar de instellingen (het tandwieltje naast je accountnaam helemaal rechts in het scherm), tabblad Agenda's.

Hier kan je agenda's toevoegen, verwijderen en delen. Delen kan zowel volledig (openbaar) als besloten. En je kan rechten voor iedereen instellen.

Notificaties moet elk lid voor zich instellen.

Ik heb google mail. En daar zit een agenda in. Maar die gebruik ikzelf al voor mijn gezin. Kan ik dan ook een andere aanmaken voor andere mensen?

Ben ik een beetje duidelijk?

Oke, aangemaakt. gmail dan. Maar geen agenda te bekennen via instellinge. Ik heb enkel berichteninstellingen.

Ik zie wel mijn eigen agenda, maar die is prive en voor het gezin. Niet voor mijn cache vriendjes.

bewerkt door MacDD
Geplaatst

ik heb via gmail ook meerdere agenda's. gewoon een tweede account aanmaken ( bv geocaching@gamil.com) en een ieder die gebruik mag maken van de agenda geef je de inloggegevens. Als je dan een agenda punt opgeeft, kun je kiezen in welke 'agenda' je het wilt plaatsen. Je ziet dan zelf wel in één agenda de verschillende punten, maar je privé afspraken kunnen dan niet door de geoaching mensen gezien worden.

hoop dat je met deze uitleg iets kunt.

Geplaatst

ik heb via gmail ook meerdere agenda's. gewoon een tweede account aanmaken ( bv geocaching@gamil.com) en een ieder die gebruik mag maken van de agenda geef je de inloggegevens. Als je dan een agenda punt opgeeft, kun je kiezen in welke 'agenda' je het wilt plaatsen. Je ziet dan zelf wel in één agenda de verschillende punten, maar je privé afspraken kunnen dan niet door de geoaching mensen gezien worden.

hoop dat je met deze uitleg iets kunt.

Ja, maar dat is niet wat ik zoek. Ik wil enkel een agenda voor cachen. Sorry dat ik zo lastig ben.

Geplaatst

Simpel. Google Calendar. Maak een agenda voor het cachen en zet 'm open voor iedereen.

Maar als ik dat open zie ik mijn eigen agenda.

Geplaatst

Onder Mijn agenda's op instellingen klikken.

Nu op Nieuwe agenda aanmaken klikken.

Formulier invullen.

Klaar.

Geplaatst (bewerkt)

Onder Mijn agenda's op instellingen klikken.

Nu op Nieuwe agenda aanmaken klikken.

Formulier invullen.

Klaar.

En nu heb ik hem. Thnx

En gelijk uitgeprobeerd. Ik ben benieuwd.

bewerkt door MacDD
Geplaatst

Leuk idee, maar het handigste vind ik toch Google Calendar omdat ik die kalender elke 15 minuten met mijn Nokia automatisch synchroniseert. Omgekeerd vind het ook handig om de calendar te gebruiken voor de caches die ik gedaan heb. Ik maak op mijn Nokia een vergadering aan met code van de cache en die wordt dan automatisch in google calendar gezet via internet. Aan het eind van de dag achter mijn computer kan ik dan zien welke ik gedaan heb, op welk tijdstip en met eventuele opmerkingen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...