Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource Griekenland

Vraag

Geplaatst

Alhoewel ik nog niet in bezit ben van een GPS, ben ik me vast aan het orienteren. Garmin staat me wel aan. Wellicht zelfs wel de GPSMAP 60cs.

Ik zag in een ander topic een kaartje van Mapsource Europe, en daar wordt Griekenland schijnbaar niet tot europa gerekend.

Aangezien ik regelmatig (lees maximaal 1 keer per jaar :beerchug:) in Griekenland zit, lijkt het me wel leuk om daar ook een kaartje te kunnen gebruiken. Is deze wel te krijgen?

Zoja, hoe heet ie en weet iemand toevallig ook wat dat zo ongeveer zou kosten?

Ik heb even op garmin.com gezocht, maar daar kon ik het niet echt vinden..

Elja

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Als je een 60CS neemt, hoort daarbij Mapsource CitySelect van Garmin. Daar staat Griekenland wel op, maar ik weet niet in hoeverre dat de kaart gedetailleerd is. .

GRTZ

Kruimeldief :beerchug: Wie graag een kuil graaft voor een ander, mag bij mij de tuin komen doen.

• 0
Geplaatst

Ik heb versie 4, en dat is niet de nieuwste versie van CitySelect.

Maar op de mijne is Griekenland slechts rudimentair afgebeeld. Enkele hoofdwegen en plaatsen in de vorm van een stip. Onvoldoende om op te reizen, maar natuurlijk wel bruikbaar als aanwijzer voor waar je je bevindt, zodat je dat makkelijker op een papieren kaart kunt opzoeken.

++ Lex ++

• 0
Geplaatst

Ik ben bang Lex dat dit ook zo is voor de allernieuwste versie van City Select dat net uit is. Als ik tenmiste online op Garmin.com kijk naar de kaart dan lijkt het alsof griekenland wederom er alleen maar op staat met een paar hoofdwegen.

Ik denks dat als je, zoals de bedoeling was, de nieuwe Garmin 60CS gebruikt de worldbasemap dan ook al genoeg moet zijn :ph34r:

GRTZ

Kruimeldief :beerchug: Ik heb helemaal geen last van mijn schoonmoeder, maar wel van haar dochter!

• 0
Geplaatst
Ik heb versie 4, en dat is niet de nieuwste versie van CitySelect.

Maar op de mijne is Griekenland slechts rudimentair afgebeeld. Enkele hoofdwegen en plaatsen in de vorm van een stip. Onvoldoende om op te reizen, maar natuurlijk wel bruikbaar als aanwijzer voor waar je je bevindt, zodat je dat makkelijker op een papieren kaart kunt opzoeken.

++ Lex ++

Ook in Griekenland is men bezig om wat kaarten op CD te zetten en te verkopen. Het betreft rasterkaarten dus geen autonavigatie. Meer bedoeld voor wandelende touristen. Prijzen kom ik niet tegen. Wel de volgende zaken:

"De topografische kaarten van de Griekse militaire topografische dienst zijn niet in de handel "

Wat dat betreft kunnen Grieken en Turken elkaar dus de hand reiken. O zo bang dat de andere partij teveel te weten komt. En dat moet samen in de EU?

"Kaarten van de Griekse eilanden apart of per groep

Deelkaarten "

Er zijn lijsten van papieren kaarten maar hoe die bijeengegrabbeld op CD staan: onduidelijk.

En heel leuk is het onderstaande

"One can import these maps without any further callibration into GIS programs and in is some GPS Data management software such as OziExplorer. "

De link is:

http://www.mountains.gr/maps/topo25.html

en verkoop hier loopt via alle reisboekhandels o.a. :

http://www.piedaterre.nl/homepagina.htm

• 0
Geplaatst
Maar op de mijne is Griekenland slechts rudimentair afgebeeld. Enkele hoofdwegen en plaatsen in de vorm van een stip.

Zie hieronder het "detail" dat je ziet. Dit komt van de worldmap en zit standaard in je GPS. Beter dan dit is er niet op het moment.

griek.gif

• 0
Geplaatst

En op mijn Garmin cutsom kaarten site ( http://www.elsinga.org/maps ) staan voor delen van Griekenland veel nauwkeurigere kaarten online die je gewoon met Mapsource in he Garmin kunt laden. :blush:

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan. :blink: En, stuur je tracks door naar de makers, want zo worden de kaarten beter. Of stuur je tracks van nog niet gedekte delen van Griekenland... ;)

• 0
Geplaatst

Ik vraag me af of je in Griekenland geen bonje met de politie of nog erger krijgt, als je een GPS bij je hebt.

Vliegtuig spotters (andere hobby) gaan daar namelijk de cel in... :beerchug:

• 0
Geplaatst
Ik vraag me af of je in Griekenland geen bonje met de politie of nog erger krijgt, als je een GPS bij je hebt.

Vliegtuig spotters (andere hobby) gaan daar namelijk de cel in...  :rolleyes:

Het zou niet zo'n mooie kop wezen in de krant

Geocacher de cel in

gr twinlife :beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...