Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Er is een aantal manieren om het snijpunt van drie cirkels uit te rekenen:

- de meest charmante is om het met gevarencirkels in je GPS te doen. Een aantal kan dit, zoals de Etrex en de 60-serie van Garmin. Je stelt per WP een gevarencirkel in en kijkt op de kaart waar het snijpunt is. In principe hebben twee cirkels maximaal twee snijpunten. De derde cirkel dient er slechts voor om duidelijk te maken welk snijpunt je moet hebben.

- als je GPS dat niet aan kan, zoals de Oregon-serie, dan kan het programma van Technetium helpen.

- als je mapsource hebt, dan kun je op je PC werken met gevarencirkels. Bij de eigenschappen van een waypoint kun je de nabijheid aangeven. Dan wordt er een gevarencirkel op de kaart getoond.

- daarnaast zijn er programma's waarmee je dat kunt uitrekenen. Ik gebruik die zelf nooit en heb geen ervaring, want ik gebruik de vorige drie methoden.

Omzetten van Lat/lon naar RD doe ik op mijn GPS of met mapsource. Maak het waypoint aan in Lat/Lon, zet vervolgens de instellingen om naar RD en je ziet de omgerekende coördinaten.

Geplaatst

Nu wordt dit interessante onderwerp weer ondergesneeuwd door niet ter zake doende stellingen. Kortom, ik hoop nog een degelijk antwoord op de eerste vraag te mogen zien en het liefst van de Heer Bloodwosj!!!! Daar kopen we wat voor!!!

Er staan voor en ook na mijn reactie al heel wat terzake doende uitleggen, daar heb ik verder weinig aan toe te voegen. Als men het mij in het veld zou vragen of tegenkomen zou ik daar zeker voor open staan, maar ik hoop uitgelegd te hebben waarom ik het op het forum in dit geval liever niet doe, maar liever verwijs naar de mogelijkheid om contact op te nemen met desbetreffende cache-owner die beslist van wanten zal weten.

Greetz Bloodwoosj :thumbup:

• 9 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Er is een aantal manieren om het snijpunt van drie cirkels uit te rekenen:

- de meest charmante is om het met gevarencirkels in je GPS te doen. Een aantal kan dit, zoals de Etrex en de 60-serie van Garmin. Je stelt per WP een gevarencirkel in en kijkt op de kaart waar het snijpunt is. In principe hebben twee cirkels maximaal twee snijpunten. De derde cirkel dient er slechts voor om duidelijk te maken welk snijpunt je moet hebben.

- als je GPS dat niet aan kan, zoals de Oregon-serie, dan kan het programma van Technetium helpen.

- als je mapsource hebt, dan kun je op je PC werken met gevarencirkels. Bij de eigenschappen van een waypoint kun je de nabijheid aangeven. Dan wordt er een gevarencirkel op de kaart getoond.

- daarnaast zijn er programma's waarmee je dat kunt uitrekenen. Ik gebruik die zelf nooit en heb geen ervaring, want ik gebruik de vorige drie methoden.

Omzetten van Lat/lon naar RD doe ik op mijn GPS of met mapsource. Maak het waypoint aan in Lat/Lon, zet vervolgens de instellingen om naar RD en je ziet de omgerekende coördinaten.

Kan iemand mij vertellen waar ik het programma van Technetium kan vinden.

Ik heb een Oregon 450 en vaak problemen om in het veld het snijpunt van twee cirkels te bepalen.

Misschien is er een Tool als App beschikbaar voor Android Smartphones?

bewerkt door gietertje
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...