Spring naar bijdragen

Leuk Adres In Luxemburg Gezocht!


glennenmaik

Aanbevolen berichten

Wij willen graag een weekje naar Luxemburg met de kids (2 mei t/m 7/8 mei).

 

Wie weet er een leuk pension of een appartementje?

(stacaravan mag ook)

 

In Duitsland hebben we al eens in een pension gelogeerd van cachers, dus nu leek het ons ook leuk om dit in Luxemburg te doen. Misschien zijn er mensen hier die dit al eens gedaan hebben en ons wat kunnen aanraden.

 

Aan te raden caches zijn ook welkom (GC-nummers).

 

Wij hebben geen klimuitrusting dus als het een pension is die geocachen met uitrusting aanbiedt voor gezinnen hebben wij grote oren!

 

BEDANKT vast!

 

(Ook als er bijvoorbeeld een stel is dat ook mee wil, dan kunnen we kijken naar een 6-persoons huisje?)

bewerkt door glennenmaik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet in Luxemburg, maar wel direct aan de grens met Duitsland en Luxemburg ligt Ouren in België.

Wij zijn daar al een paar keer geweest en is goed bevallen.

Zum Schlossberg Vakantie woningen tot en met 8 personen als ik me niet vergis.

Bijkomend voordeel: De huisbazin (Irma) spreekt een aardig woordje Nederlands.

En op de camping in hetzelfde dorp is het goed eten :thumbup:

 

Met een half uurtje rijden zit je al in Luxemburg stad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je van harte je jeugdherberg in echternach aanbevelen

supermoooie omgeving en de herberg is zo'n 5 jaar oud nu www.youthhostels.lu

Ik had voor mezelf al gekeken voor wat caches in die buurt voor het geval ik weer in de buurt ben,aangezien ik nog maar net begonnen ben kan ik je daar verder niks over vertellen.

succes Groetjes Heibeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Camping Place in Beaufort met stacaravan verhuur. Twee keer geweest in geocaching tijdperk en erg mooie omgeving nabij (Klein Zwitserland)

4-tal abseil caches en enkele grotten bezocht waaronder de mooiste en zwaarste (5* 5*)daar La Grotte St. Barbe, nu verworden tot een Earthcache zodat er geen onderhoud hoeft te worden gepleegd.

Maar er ligt weer meer zo te zien, tijd voor nog een vakantie :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je kids oud (en gemotiveerd) genoeg zijn om een dag te wandelen zou je het volgende kunnen proberen:

 

Wandeling van Echternach naar Berdorf aangevuld met een lus rond Berdorf. Hierbij kom je, in ieder geval, langs 5 traditionals, 2 multi's en een bonus (GC5C06, GC5F71, GC1ETJW, GC20JJQ, GC25Y7F, GC25Y1X, GC25XCK, GC25XCF), één hiervan is een grotcache. De wandeling heeft een dag geduurd. Van Berdorf kan je met de bus terug naar Echternach.

 

Overigens ik kan alle caches van Jeannot.Berdorf aanraden.

 

Veel plezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben geen klimuitrusting dus als het een pension is die geocachen met uitrusting aanbiedt voor gezinnen hebben wij grote oren!

 

Weet niet hoe het zit met je ervaring met alle klimuitrusting, maar als je dit nooit gedaan hebt lijkt het mij niet handig om daar zo mee te gaan spelen.

 

Benader eens een plaatselijke cacher van het gebied waar je naar toe wilt. Misschien weet hij nog wat leuks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Luxemburg stad is een jeugdherberg. We zijn er geweest. Er loopt een cach langs die ook over die herberg gaat. We zijn daar toen erg aardig ontvangen.

 

Maar goed, dan moet je wel van een jeugdherberg houden. Er zaten ook wat volwassenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk in Beaufort of Berdorf. Persoonlijk vind ik Berdorf wat fijner. Er zijn 2 campings, van de 1 weet ik dat deze geen verhuur meer heeft, de ander durf ik niet te zeggen. En idd, Grotte. St. Barbe is wel een echte 5/5 (heb hem dus ook gedaan) En nog tig andere caches daar tijdens de vakantie. De nachtcache bij Berdorf is erg leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overnachting heb ik geen ervaring in Luxemburg. We rijden meestal een dagje op en neer. Caches wel. Mijn absolute topper: Forgotten Darkness

Helaas op dit moment offline, alhoewel ik mij bijna niet kan voorstellen dat de cache verdwenen is. Wel de moeite waard om de owner even een mailtje te sturen als je deze wilt doen. Geen klimuitrusting nodig, maar niet geschikt voor kleine kinderen.

 

Veel plezier, Moose61

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...