Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij zijn al een tijdje bezig met het plaatsen van onze eerste cache. We hebben eerst een plaats uitgezocht, toen toestemming gevraagd aan de gemeente. Officieel schriftelijk toestemming gekregen en daarna hebben we de pagina gemaakt (met behulp van de duidelijke lijst met punten waar je op moet letten) en de cache geplaatst. Na een week vol spanning te hebben gewacht werd de cache afgekeurd omdat hij volgens de gegevens van Kruimeldief op de grond van staatsbosbeheer ligt en dat de gemeente dan geen toestemming mag geven.

Nu blijkt het zo te zijn dat de gemeente de grond gepacht heeft en vindt dat ze wel toestemming mogen geven. Ik heb ook contact gehad met een boswachter het dichtst bij dit gebied (want in dit gebied zijn er geen boswachters), maar die weet niet hoe het zit. Ik moest het maar op de mail zetten en dan zou ik reactie krijgen. Daar ben ik nu op aan het wachten.

Ik ben ook opzoek gegaan op internet waar ik dan kan zien of dit gebied hoort bij staatsbosbeheer. Op de site van SBB zelf hebben ze een mooie lijst met gebieden, maar daar staat het niet tussen. Hoe ik ook zoek op ik kom nergens tegen dat de grond van SBB is. Nu dan eindelijk mijn vraag. Als we nog een cache gaan plaatsen zou ik graag meteen bij de juiste instantie toestemming willen vragen, want hoe het nu loopt vind ik gewoon erg jammer. Is er een overzichtskaart met gebieden die onder SBB vallen. Het moet er zijn, want hoe kan Kruimeldief anders weten dat de grond van SBB is, zelfs als de gemeente zelf aangeeft dat het hun grond is. Ik kan me herinneren er ooit iets over gelezen te hebben hier op het forum, maar de zoekfunctie en ik zijn niet de beste vrienden want ik kan er niets over terug vinden.

Heel kort samengevat: kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden welke gebieden van staatsbosbeheer zijn (en dan niet het lijstje met gebieden op hun eigen website want dat is blijkbaar niet compleet)

Alvast bedankt!

Groetjes Micha

Geplaatst

Nee niet gevraagd, ik zal hem eens een mail sturen, maar mocht iemand het wel weten dan hoor ik het alsnog graag via deze weg.

Tnx voor de tip, misschien een open deur, maar voor mij stond hij blijkbaar niet open genoeg om er in te gaan ;)

Geplaatst

Ik weet niet of een nieuwe kaart jullie uitkomst gaat bieden.

Ik zie dat jullie Roosendaal als thuislocatie hebben staan.

Voor zover ik weet zijn er in Brabant een aantal zeer versnipperde natuurgebieden, allerlei kleine en grotere stukjes grond, die vooral aan gemeenten en provincie toebehoorden, maar die voor het korte en lange termijn natuurbeheer worden ondergebracht bij natuurbeheerders.

De SBB speelt hier een grote rol in.

Een en ander is, eind jaren negentig, vastgelegd in een meerjarenplan (DI akkoord) en loopt (uit mijn hoofd) tot 2018.

In deze tijdspanne wordt het beheerbeleid vastgesteld, geevalueerd en beheer en/of eigendom al dan niet overgedragen.

Dat geeft ,vermoed ik, een nogal wisselend beeld op de kaart aan en ik kan mij ook wel voorstellen dat niemand lijkt te weten wat de actuele stand van zaken is m.b.t. het eigendom of beheer.

Ik weet niet over welk gebied jullie het hebben, misschien is dat al jaren wel geregeld, maar misschien ook niet.

Kennelijk heeft Kruimeldief actuele informatie, dus ik zou het verder aan hem vragen.

Wanneer het gebied van de SBB betreft zou ik m.b.t. de toestemming, in dit geval naar het regiokantoor van de SBB bellen of mailen.

Geplaatst (bewerkt)

@ Sivota

Dankjewel voor je uitleg.

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar Kruimeldief dus ik ben benieuwd naar zijn reactie. Op dit moment loop ik met de cache waar ik mee bezig ben een beetje vast... De grond is van SBB en wordt gepacht door de gemeente Roosendaal. De gemeente Roosendaal vind dat zij degene zijn die toestemming kan geven, maar Kruimeldief accepteerde die toestemming niet omdat volgens zijn gegevens de grond van SBB is. Ik heb het regiokantoor van SBB gebeld om te vragen wie er nu toestemming moet geven en die weten niet hoe dit zit en zij hebben mij doorgestuurd naar de boswachter van SBB in deze regio en hij weet het ook niet. Ik heb de situatie nu bij Kruimeldief en bij SBB neergelegd en voor de zekerheid ook maar toestemming voor de cache gevraagd bij SBB. Nu is het voor mij afwachten. De cache zelf ga ik morgen even weghalen want die ligt er al een aantal weken en er zitten ook TB's in... Zolang hij niet gepubliceerd wordt kan hij niet gevonden worden en kan ik hem niet in de gate houden...

Uit jouw antwoord vrees ik dat er niet een simpele kaart is waar alles goed en up to date op te vinden is, maar wie weet wat ik nog te horen ga krijgen vanuit verschillende wegen.

Edit: lees nu ineens dat je iets zegt over een nieuwe kaart. Is er dan wel een oude kaart beschikbaar, want ik kan helemaal niets vinden. Al is het een oude kaart dan heb ik in ieder geval iets.

bewerkt door Marcel en Micha
Geplaatst

Op de buren zijn ze ook druk bezig met samenwerkingen met natuurorganisaties om dit soort kaarten te maken. Deze samenwerking is al gelukt met landschap Overijssel, zie kaart.

Dit even ter informatie.

Voor SBB bestaat er voor zover ik weet geen kaart. Hoe kruimeldief dat weet is omdat hij 'kaarten en bestanden waarop alle info staat' schijnt te hebben. Een mail sturen naar kruimeldief is niet verstandig, dit omdat de reviewer veel mails per dag binnen krijgen. Je kan hem beter twitteren.

Geplaatst (bewerkt)

Op de buren is een special forum opgezet voor geocaching.com review vragen. Hiervandaan zijn korte lijnen naar oa GeoGuy (reviewer voor Nederland) en andere informatiebronnen. Je kan wellicht daar je vraag ook eens stellen.

Dankjewel om me hier naartoe te sturen! Gisterenavond de vraag nog daar op het forum gezet en ik heb nu al een duidelijk antwoord van GeoGuy!

Voor SBB bestaat er voor zover ik weet geen kaart. Hoe kruimeldief dat weet is omdat hij 'kaarten en bestanden waarop alle info staat' schijnt te hebben. Een mail sturen naar kruimeldief is niet verstandig, dit omdat de reviewer veel mails per dag binnen krijgen. Je kan hem beter twitteren.

Van Kruimeldief heb ik idd ook nog geen antwoord gekregen. Via twitter vond ik het een beetje moeilijk uitleggen aangezien je daar alleen hele korte berichtjes kan plaatsen ;) Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Dan het antwoord op mijn vraag dat ik van GeoGuy heb gekregen.

De revieuwers hebben kaarten van SBB in bruikleen en die zijn alleen voor eigen gebruik. Op die kaarten staat echter niet of gebieden aan andere instanties in beheer zijn gegeven. Als dit het geval is moet de cachelegger dit bewijzen. Dit zou doormiddel van een foto van een bordje kunnen waar op staat dat het gebied van iemand anders is of door een mail waarin een instantie aangeeft het gebied te beheren.

(Bovenstaand is even een samenvatting in mijn eigen woorden van het antwoord dus pin me hier niet op vast mocht je zelf ooit in deze situatie komen)

Beide 'bewijzen' heb ik in ieder geval en ik heb de cache nogmaals aangeboden ter revieuw dus ik ben erg benieuwd! Vandaag nog maar even checken of de cache er nog ligt aangezien hij er al een aantal weken ligt nu en hij natuurlijk nog niet gelogd is aangezien hij nog niet online staat.

Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken!

bewerkt door Marcel en Micha
Geplaatst

Mooi, dat je zo snel antwoord krijgt van GeoGuy. :D

Wanneer je echter een cache (pagina) aan het maken bent en je krijgt hem van de reviewer, met een opmerking, terug, dan kun je de communicatie gewoon laten lopen via de (reviewers)note op de cachepagina.

Dan hoef je geen twitter of PM etc. te gebruiken.

Ik dacht zelfs dat dit de gangbare c.q. gewenste methode was en dat het ook vrij snel ging, toch?

Geplaatst
Ik dacht zelfs dat dit de gangbare c.q. gewenste methode was en dat het ook vrij snel ging, toch?

Snel is een groot woord. Je moet vaak lang wachten op een reviewer note terug. Daarnaast vind ik de reviewer notes erg in telegram stijl.

Momenteel ben ik erg blij met de communicatie tussen global en geoguy, hier leren veel beginners van en je krijgt goede uitgebreide antwoorden. Jammer alleen dat er ook weer iemand daar iets heeft gevonden om over te zeuren.

Geplaatst

Snel is een groot woord. Je moet vaak lang wachten op een reviewer note terug. Daarnaast vind ik de reviewer notes erg in telegram stijl.

volgens mij hangt de snelheid nogal af van de lijst van caches die aangeboden worden. Maar de ene cache die ik zelf heb opgezet, binnen 2 dagen een reviewernote en 2 dagen daarna online. Lijkt me niet lang, 4 dagen.

Maar ik vindt de mogelijkheid van Global ook erg handig, omdat ik wat vragen had over mijn geadopteerde caches en hoe ik een en ander aan moest pakken.

Dus ik zou als ik een nieuwe cache wilde maken het ook gewoon via een reviewernote laten lopen, maar bij overige vragen is dat Global initiatief toch ook wel erg handig.

Geplaatst

Op de buren zijn ze ook druk bezig met samenwerkingen met natuurorganisaties om dit soort kaarten te maken. Deze samenwerking is al gelukt met landschap Overijssel, zie kaart.

Sterker nog: per vandaag is op diezelfde kaart ook gebiedsinformatie te vinden van het Flevo Landschap!

Geplaatst

Dankjewel allemaal voor het meedenken!

De cache is in ieder geval gepubliceerd. Ik heb nog een bericht gehad met een link naar een kaart waar de gebieden van SSB te vinden zijn.

''Deze kaart is te vinden op onze site bij 'over staatsbosbeheer

http://www.staatsbosbehe...%20Staatsbosbeheer.aspx ''

Alleen staat op deze kaart het gebied waar het bij mij ook ging ook niet aangegeven als gebied van SBB. Het is in ieder geval iets.

Wat betreft vragen stellen via de revieuwnote. Ik voel me daar niet echt op mijn gemak toe. Je leest her en der op het forum dat revieuwers het niet leuk vinden dat bijna geen caches meteen door het revieuwen heen komen. Volgensmij moet je de cache overnieuw aanbieden om de revieuwnote bij de revieuwer te laten komen?

In ieder geval GeoGuy heeft de cache gepubliceert en er stond zelfs een hallo bij het berichtje :) De cache is vanmiddag gepubliceerd en nu al 4 keer gevonden.

Case closed!

Geplaatst

Wat betreft vragen stellen via de revieuwnote. Ik voel me daar niet echt op mijn gemak toe. Je leest her en der op het forum dat revieuwers het niet leuk vinden dat bijna geen caches meteen door het revieuwen heen komen. Volgensmij moet je de cache overnieuw aanbieden om de revieuwnote bij de revieuwer te laten komen?

Integendeel, er zijn redelijk wat momenten dat het wellicht moeilijker kan zijn om contact te krijgen met een reviewer, behalve wanneer je een cache aan het maken bent.

Kruimeldief heeft hier in het verleden meermalen aangegeven dat de reviewer note (dus communiceren via de cachepagina) dan juist de goede manier van communiceren is, omdat meteen duidelijk is om welke cache het gaat.

Inderdaad, moet je daarvoor de cache opnieuw aanbieden, maar je had hier toch een hele goede vraag?

Dat "de reviewers het niet leuk vinden dat bijna geen caches meteen door het reviewen heen komen", zoals je hier wellicht in wat topics hebt gelezen, komt veelal doordat mensen vaak zaken, uit nonchalance of niet willen uitzoeken, incompleet aanleveren.

Een irritatie die in dezelfde topics vaak ook wordt omschreven.

Dat is wat anders dan gewoon een vraag stellen over iets wat zich voordoet en waarvoor het antwoord niet in de guidelines staat.

Anyway; Mooi dat de cache is gepubliceerd :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...