Spring naar bijdragen

Vervanging Mogelijkheden Windows Mobile Naar Android


bali8183

Aanbevolen berichten

Beste mede cachers,

 

Afgelopen week heb ik mijn oude vertrouwde HTC HD2 (Windows Mobile) geupgrade naar Android. Bevalt super en werkt erg goed.

 

Helaas is er een funtie die Windows Mobile beter kan: TomTom.

Daarvoor had ik altijd TomTom op de telefoon en via GSAK hield ik deze up to date met caches en oplossingen. TomTom werkt (nog) niet op Android dus moet ik iets anders gaan verzinnen. Misschien heeft iemand al dit probleem opgelost.

 

Het zou mooi zijn als 1 van het volgende zou kunnen:

 

1. POI's uit GSAK in Google navigator, dit programma navigeert op zich ok

2. Alternatief programma met offline kaarten voor Android waar poi's vanuit GSAK geladen kunnen worden

3. TomTom op Android (maar zover ik weet kan dit (nog) niet)

 

Hoop dat iemand mij hier een beetje op weg kan helpen.

 

Groet,

 

Bas

Bali8183

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb om te cachen gewoon een garmin etrex dus daar kan ik je niet mee helpen. Als ik met de auto ergens heen wilde liet ik me eerst sturen door Co Pilot Live en ik gebruik nu Sygic Mobile Maps 10.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

In ieder geval 2 programma's voor de navigatie die ik kan proberen.

Caches heb ik ook in de Garmin. Het gaat juist voor de notifacties onderweg zodat ik af en toe even makkelijk een cache kan meepakken.

Bedankt in ieder geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon gaan werken en in het weekend lekker gaan cachen met je vriendin en/of vrienden is ook een oplossing :lol1:

 

Groetjes,

Wiztel

 

Doe ik ook, lekker werken en in het weekend cachen............ maar ook onderweg eventjes wat meepakken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik gebruik op mijn HTC Desire sygic mobile 10 versie 8.24 en daar kan je ook coordinaten invoeren en zo naar je cache rijden, weet alleen niet of je net als met tomtom een poi kan verkrijgen en in kan voeren. verders gebruik ik het groundspeak geocaching app 1.1.1 (die kan ik je eventueel mailen) en c:geo!

 

groetjes jorgen vuursteentjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al het meedenken. Vrees dat ik erg verwend ben met TomTom en GSAK die super makkelijk in gebruik zijn. Het mooie is dat hier ook gelijk alle opgeloste mysteries inzitten.

 

Het programma van Sygic voldoet vooralsnog het meeste aan mijn eisen. Vandaag geprobeerd en hij werkt best goed. Kaarten offline downloaden voor het buitenland ziet er ook eenvoudig uit.

Op het GSAK forum hebben ze een macro voor Sygic hier dus

Deze is lang niet zo mooi en uitgebreid als ik gewend was, ga hem wel even proberen in de tijd dat ik op TomTom voor Android wacht ;)

 

Bas

Bali8183

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja misschien heb je hier niet zo veel aan maar ik stapte over van de HTC HD Pro II (windows) naar de iPhone en had ook plots geen TomTom meer. Heb voor het eerst (na heeeel kort aarzelen) dan ook een betaalde versie van TomTom geïnstalleerd (werkt errug goed) want alle andere gratis progs zijn niet zo denderend (lees bagger). Op de HTC had ik in eerste instantie ook Pilot Pro staan maar Pilot is zo erg dat als je tijdens een route een "escape" neemt dan MOET je terug naar waar je vaut bent gereden zonder (zoals TomTom) direct een andere route te (her)berekenen. Ik kreeg ook nergens de mogelijkheid om coördinaten op mijn manier in te voeren (zoals in de Dakota GPS).

 

TomTom brengt mij sinds 2007 altijd op de juiste plek en wanneer ik coördinaten ingeef (wat bij diverse navi's niet zo gebruiksvriendelijk is) berekent de TomTom nagenoeg altijd de meest makkelijke plek om van daaruit te wandelen.

 

Met de iPhone moest ik wel even kijken hoe de coördinaten in te voeren maar na simpel lezen had ik dat ook door.

 

Android schijnt de toekomst te worden maar vreemd dat bepaalde toonaangevende software-leveranciers niet "om" gaan. Ik blijf voor mijn werk ook weer Android bekijken maar voor nu kiezen we voor de iPhone (overgestapt vanuit Nokia E71/72).

 

Greetz AAPJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is ook een programmatje dat heet Ov2Upi Translator 2.9 hiermee kun je TomTom poi punten converteren naar een upi bestand met poi punten voor Sygic. Ik heb het al eens gedaan maar heb toen gemerkt dat het met grote hoeveelheden poi niet werkt. Sygic loopt dan vast. Dat testen heb ik een jaar geleden gedaan.

 

Groeten,

Inge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

in de app market staat een progje C Geo , dit progje kan je thuis (met internetverbinding) de caches op laten halen plus alle omliggende caches en deze op laten slaan , dit is incl lange omschrijving, logjes , hint , spoilerfoto (laatste twee bij openen moet je aangeven om dit te zien) , deze slaat hij op je telefoon op.

Ter plaatse (denk aan buitenland) kan je zonder internetverbinding alles bekijken en nalezen, na vondst logje schrijven en eenmaal in wifi bereik of thuis alles laten uploaden.

 

Succes

bewerkt door HettyenAd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is GDAK ook, gratis, maar dat bedoel je vast niet.

 

Ik heb c:geo destijds (paar maanden geleden) geinstalleerd, maar nog niet zo vaak gebruikt als GDAK.

 

c:geo kan te veel voor wat ik wil denk ik. Daarbij ben ik niet gecharmeerd van de interface, maar dat is mijn smaak.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...