Spring naar bijdragen

Prullaria - Steeds meer troep


Gast midasse

Aanbevolen berichten

Gast midasse

Jammer dat in de meeste caches die we vinden steeds meer troep zit,dit vind ik jammer,goed het gaat dan wel om het vinden van de cache, maar wat mij opvalt is dat er steeds meer rotzooi geruild word, ik bedoel:,knikkers,bierdoppen,een stukje coaxkabel,en zelfs een sigaret zijn te vinden in onze zorgvuldig verstopte caches.

O.K je hoeft natuurlijk niet de antieke gouden ring van oma te verstoppen, maar ik vind dat als je iets ruilt van waarde, je wel iets leuks moet terug kunnen nemen

Ik hoop dat jullie het hier ook mee eens zijn.

Rik(team midasse)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Klopt, dat valt het Cairnteam ook op. Nogal asociaal om spul in een stash te stoppen dat eigenlijk in een vullesbak thuishoort. Als je honderden guldens uitgeeft aan een gps en vele uren en kilometers investeert om een stash te vinden, dan kun je er ook wel iets leux of bruikbaars instoppen. Meer dan een paar dubbeltjes hoeft dat niet te kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mij ook wel eens bezondigd aan het achterlaten van flippo's maar alleen in caches waar niets anders inpast, en dan neem ik ook niet iets moois mee terug.

Wat ik pas echt irritant vindt zijn zuurtjes in caches, die maken er een smeerboel van en zijn na een paar weken echt niet meer voor consumptie geschikt. :)

Verder valt het me op dat steeds minder mensen in hun logs vermelden wat ze geruild hebben, (of ruilen steeds minder mensen?), dit vind ik wel jammer omdat ik het ook wel leuk vond om na een paar weken eens op de cache-pagina te kijken wie de achtergelaten zonnebril (bijvoorbeeld) meegenomen heeft en hoe lang het geduurd heeft voor die meegenomen werd. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, die ruilgegevens vind ik ook wel interessant. Overigens lijkt mij het achterlaten van Flippo's te rechtvaardigen, die hebben toch nog steeds verzamelwaarde? Ik zal Cairnteamlid Narwal hier eens over raadplegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flippoos en zo zijn dacht ik nog leuk voor kinderen.

Ook mooie bijzondere knikkers zijn zo in kinderjaszakjes verdwenen.

Muntjes uit verre landen zijn ook in trek bij grote mensen.

 

Ik ben er heel erg op tegen dat men etenswaar in caches stopt. We hebben hier een hoop honden en die kunnen goed ruiken. Volgens mij vergroot dat de kans op per ongeluk vinden.

Ik heb restanten van een cache van mij ooit teruggevonden met (speelse?) hondenbijt-afdrukken in het zachte plastic dekseltje.

Aangezien het niet in de duinen was kon het geen vos zijn en de inhoud was verdwenen, niet opgegeten.

 

Je kan je cache nog zo waterdicht maken maar als die in stromende regen door enthousiaste zoekers wordt geopend, is die nat. Dus blikken speldjes, bierdoppen, kauwgom, snoep, stickers: het gaat allemaal vies doen.

Ik zie de berichten in de krant al voor me: 'geocachers-gezin door bedorven snoep in ziekenhuis.'

Als je vergankelijke dingen in een cache doet: een plastic zakje eromheen.

Misschien een goed idee: wat reserve zakjes in de cache doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ikzelf ruil heel zelden, tenzij er echt iets specifieks in de cache steekt.  Ik heb wel steeds enkele  'goodies' van verschillende waarde op zak voor het geval dat ik toch plots interesse heb in iets dat in de cache steekt.

Voor mij is het zoeken belangrijk en niet de spullen die in de cache steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat voor de één als prullaria of zelfs troep wordt ervaren is dat voor een ander absoluut niet. De genoemde knikkers en flippo's hebben voor onze kids nog steeds veel waarde.

 

Daarbij zijn veel caches niet geschikt om er grotere dingen in kwijt te kunnen. Etenswaren, snoepjes en dat soort dingen horen niet in een cache thuis, met uitzondering van één hééééél speciale dan. Vaak stop ikzelf gevonden attributen weer in een andere cache, maar volgens mij moet de inhoud van de cache hiervoor niet bepalend zijn. Het gaat volgens mij meer om een soort van bewijs wat achtergelaten wordt, dus ik heb me er nog nooit aan gestoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Almhutte

Ik ben het hier zeker mee eens ik begin elke cache met hele leuke dingen, In elke cache leg ik b.v. altijd enkele dingen van Harley Davidson, Grolsch beugel pennen, Aanstekers en meer zeer bruikbare hebbe dingetjes.

En als er dan naar 2 maand niets bruikbaars meer in ligt vind ik dit jammer.

Ik ga zelf altijd en dat is misschien wel een goed idee naar een restposten winkel en daar koop ik dan leuke dingen voor 1 euro, koop er maar 10 leg ze in de auto en je hebt altijd iets leuks bij je.

Kost wel 10 euro maar elke hobby kost toch geld!!!

En als iedereen dit doet krijg je ook altijd iets leuks terug.

 

Groetjes Lesley

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1015176319

Laatst trof ik in een cache een blikje bier aan en aangezien dat het het behoorlijk warm was smaakte dit uitstekend! Sindsdien neem ik ook een blikje mee van een uitstekend Limburgs biertje dat ik in de cache achterlaat (als hij tenminste groot genoeg is).  Omdat de meesten onder de grond liggen zal de drinktemperatuur meestal uitstekend zijn. :D Wel even letten op de uiterste houdbaarheidsdatum  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ruil vaak onder caches: iets bruikbaars uit de ene cache plaats ik weer in de andere. En als je ergens hotelzeep tegenkomt zou 't ook van mij kunnen zijn  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1015176319
Ik ruil vaak onder caches: iets bruikbaars uit de ene cache plaats ik weer in de andere. En als je ergens hotelzeep tegenkomt zou 't ook van mij kunnen zijn  ???

(hotel)handdoeken asbakken en glazen ook?  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst trof ik in een cache een blikje bier aan en aangezien dat het het behoorlijk warm was smaakte dit uitstekend! Sindsdien neem ik ook een blikje mee van een uitstekend Limburgs biertje dat ik in de cache achterlaat (als hij tenminste groot genoeg is).  Omdat de meesten onder de grond liggen zal de drinktemperatuur meestal uitstekend zijn. :D Wel even letten op de uiterste houdbaarheidsdatum  :hehe:

Kijk eens in de regels over cache inhoud, zoals die in het algemeen wel geaccepteerd zijn onder de hunters. Alcohol is niet 'toegestaan' in een cache.

Het is ook wel logisch: er zijn ook jongere personen die zelfstandig naar caches zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een rotzooi inhoud vond ik zelf ook altijd al wel vervelend (is een soort anti-climax na een leuke wandeling), maar toen ik pas met een collega en twee van z'n kinderen aan het hunten ging, was het helemaal duidelijk zichtbaar dat de inhoud voor sommigen wel degelijk telt.

Zowel bij de cache van Mie Pils (is ondertussen door de eigenaar bijgevuld), als bij Pims was de inhoud ronduit bedroevend. En dat leverde behoorlijk teleurgestelde gezichten bij de kinderen (6 en 9) op! :D Zelfs voor hun stelden de mini dingetjes niets voor.

Zij hadden als 'compensatie' voor de flinke wandeling GRAAG een leuke cache gevonden. Bij Pims waren het ook nog eens twee plastic mini doosjes. Dan voldeed de box bij Mie Pils een stuk beter als 'leuk te vinden schatkist'.

Laten we er a.u.b. rekening mee houden dat het publiek dat op onze caches afkomt niet alleen stellen zijn van zo'n 30 tot 40 jaar die het vooral om de wandeling gaat (trouwens wij vinden het ook wel geinig als er iets te ruilen inzit). Als er een gezin met kinderen op af komt dan is een 'echte' box en leuke inhoud erg motiverend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over eten en drinken enzo:

 

ik loop mijn cache regelmatig even na om te kijken of het nog een beetje op orde is.. eventueel is ie daarna bijgevuld...

ik haal ook wel eens zaken uit de cache die er mijns inziens niet in thuishoren op een terrein waar veel kids rondlopen.. dus bier enzo is al een aantal malen verwijderd.. is niet al te handig.. de stashnote moet ik nog steeds eens een beetje aanpassen :-) misschien dat dat helpt!

 

 

groetjes,

 

Gimli   :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...