Spring naar bijdragen

Waypoint Aanmaken In Oregon 450

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Weet iemand van het forum raad? Op weg met de Garmin voer ik na het oplossen van een probleem tijdens de cachetocht een volgend wp in.

Via waarheen > coördinaten > voer ik de uitkomst van bijv. berekening in > maar dan? het menu biedt dan 2 mogelijkheden (of X of Vinkje)Ik zou dan graag de ingevoerde coördinaten meteen als wp willen opslaan. Dit wil maar niet lukken. Ja via een omweg, een willekeurig wp opzoeken via wp manager en vervolgens de coördinaten aanpassen. Kan het niet simpeler?

Gr. HaSjaCash

Geplaatst

Je kan ook naar een volgend stadium, onder logpoging. Je kan dan de nieuwe coordinaten invoeren. Als je dan op het vinkje drukt berekend je GPS de nieuwe route.

Geplaatst (bewerkt)

Zit hier met een 450 in mijn handen maar onder logpoging zie ik geen mogelijkheid om een volgend waypoint in te voeren. Ik kan wel vanuit het hoofdmenu een nieuw waypoint invoeren dmv coordinaten. Maar om nu te zeggen dat het allemaal prettig werkt.... af en toe schuiven we alle kanten op door de menu's.

Gelukkig zit er zo'n goede gebruiksaanwijzing bij :crybaby:

Net even iets geprobeerd. Als je na invoeren op vinkje drukt en dan in de kaart het waypoint weet te selecteren.... dan kun je dat editen en bijvoorbeeld een naam geven. Erg makkelijk vind ik dat niet werken.

bewerkt door Duifjes
Geplaatst

Het kan inderdaad makkelijker.

Via logpoging 'Next stage' is inderdaad een mogelijkheid, maar dan moet je waarschijnlijk een nieuwere softwareversie installeren.

Wel kun je via 'Markeer waypoint' een wp opslaan. Daarna kun je er voor kiezen om dit waypoint op te slaan en te bewerken. Doe dit en je kunt de locatie, naam en bijvoorbeeld het symbool wijzigen. Ben je klaar? Kies dan 'Bekijk kaart', bijna onderaan in het menu. Je kunt dan vervolgens met 'Ga' meteen naar het waypoint toe navigeren.

Voordeel van werken met 'Markeer waypoint' in plaats van 'Waarheen' of 'Next stage' is dat het waypoint ook opgeslagen wordt en je het later weer terug kunt zien.

Succes!

• Top! 1
Geplaatst

Hallo HaSjaCash,

Dit kan heel gemakkelijk.

Als je in het veld een nieuw of uitgerekend WP moet invoeren, klik je op het scherm op de knop Markeer WP dan krijg je twee mogelijkheden.

1: opslaan (niet kiezen) 2: opslaan en bewerken(deze kiezen)

Dan krijg je verschillende mogelijkheden.

1: Wijzig naam - op klikken en nieuwe naam van de WP invoeren zodat je hem later kunt terug vinden. (letop dat je ook via het vinkje rechtsonder deze naam opslaat)

2: wijzig symbool - gebruik ik altijd dan kan ik later goed terug zien op de kaart welke wp's bij elkaar horen ( eentje uitzoeken en bevestigen met het rode kruisje links onder)

3: wijzig commentaar - doe ik niets mee

4: wijzig locatie - Hier geef je de nieuwe locatie (WP) in. ( denk ook eraan om op te slaan via het groene vinkje)

De rest gebruik je niet.

Nu ga je via het rode kruisje links onder terug naar je hoofdscherm.

Hier klik je op de knop waarheen en dan opent zich een lijstje met knoppen. Klik hier op de knop Waypoint en blader door de lijst naar de zojuist gemaakte Waypoint, deze zal waarschijnlijk bovenaan het rijtje staan ( nu zie je ook dat een goede naam geven belangrijk is)

Je klikt op de betreffende naam en een kaartscherm komt tevoorschijn, met rechtsonder het woord GA. Klik hierop en je kunt verder naar het volgende WP.

PS: Als er nog een WP aanstaat en je klikt op het hoofdscherm op waarheen,kan het zijn dat je een scherm krijgt met drie knoppen A:Andere zoeken B: navigatie stoppen C: via weg herberekenen.

Hier kies je dan voor Andere zoeken en je kunt weer de WPs uitzoeken.

Je kunt trouwens ook je hoofdvenster wijzigen zodat alle knoppen die je nodig hebt voor GEocaching bij elkaar staan.

Dit doe je via Hoofdscherm - Stel in - Hoofdmenu.

Hopelijk heb je hier iets aan anders kun je me bereiken via mijn email adres.

Groeten Ingrid Team Norskk

• Top! 2
Geplaatst

De rest gebruik je niet.

Nu ga je via het rode kruisje links onder terug naar je hoofdscherm.

Hier klik je op de knop waarheen en dan opent zich een lijstje met knoppen. Klik hier op de knop Waypoint en blader door de lijst naar de zojuist gemaakte Waypoint, deze zal waarschijnlijk bovenaan het rijtje staan ( nu zie je ook dat een goede naam geven belangrijk is)

Je klikt op de betreffende naam en een kaartscherm komt tevoorschijn, met rechtsonder het woord GA. Klik hierop en je kunt verder naar het volgende WP.

Als je ook nog 'Bekijk kaart' gebruikt, dan kun je het hele stuk met het rode kruisje, waarheen en het selecteren van het waypoint overslaan. Dat scheelt weer een heel aantal klikken (zie ook mijn eerdere uitleg in dit draadje en eerdere draadjes hierover).

Geplaatst

Hallo Eitje,

met die knop "bekijk kaart" had ik nog nooit gewerkt.

Heb ik ook nog iets geleerd.

Bedankt en tot ziens ergens

Team Norskk

Geplaatst

Al met al een heel gedoe dus...

Maar uiteindelijk komen we op de plek waar we moeten zijn. Dat wil niet zeggen dat wij al heel wat tijd in de kliko hebben kunnen gooien wegens zoeken op een verkeerde plek, en dan alleen maar omdat wij de Oregon niet wilden begrijpen (of is het nu andersom).

Geplaatst

Al met al een heel gedoe dus...

Ach, op elke gps moet je een aantal keer klikken.

Die 'truuk' met zie kaart, kende ik ook nog niet. Die is idd wel handig, scheelt al snel een klik of 3 a 4.

Jan

Geplaatst

Hallo,

er zijn al meerdere updates bij Garmin voor de 450.

als je het kompas in beeld hebt en drukt op het cacheteken, heb je de keus voor "naar volgen stadium"

dit was enter next stage. Een paar cijfers wijzigen en je kunt weer verder.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groeten

Qbus

• 5 months later...
Geplaatst

Als ik onderweg een nieuw WP maak, zie ik hem wel op de kaart, maar krijg ik hem niet op het kompas.

Ik gebruik wel het geocache icoontje, maar dat helpt niet.

Dus zal ik wel iets fout ingesteld, of moet ik ergens een instelling wijzigen?

Groeten, Vechtdal

Geplaatst (bewerkt)

Dat kan kloppen. Je hebt een waypoint aangemaakt, dat staat in het lijstje met waypoints.

In het menu waarheen->waypoints daar zou hij tussen moeten staan

bewerkt door Team Gelaen
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...