Boa Geplaatst 25 januari 2004 Geplaatst 25 januari 2004 Hallo Ik ben bezig met het in elkaar zetten van mijn eerste cache. Heeft er iemand tips of ervaringen die handig kunnen zijn bij het maken van een cache? Ik wil hem bijvoorbeeld wel een beetje moeilijk maken, maar ook weer niet onvindbaar. Hoe weet ik of mijn ideeen van een enigszins pittige cache gelijk zijn aan andermans ideeen? Groeten Rick
Wilxlii Carrotte Geplaatst 25 januari 2004 Geplaatst 25 januari 2004 Om te beginnen 1 tip. Veel beginners (ook ik bij mijn eerste) maken de fout om de cache te moeilijk te verstoppen. Vaak op een wat onlogische plek. Het gevolg is, dat de natuur er niet beter op wordt door het vele zoeken in de buurt (kon bij mijn eerste gelukkig weinig kwaad). Wil je toch een moeilijk plekje, zorg dan voor een zeer duidelijke hint, waar ie te vinden is. Ook worden lintjes gebruikt om de plek aan te geven, maar die vind ik meestal pas nadat ik de cache al heb.
Lex en Leo-team Geplaatst 25 januari 2004 Geplaatst 25 januari 2004 Nog een tip: Indien je gebruik wilt maken van bijvoorbeeld cijfers of letters die je onderweg moet vinden neem dan alleen objecten die min of meer blijvend zijn en niet onderhevig zijn aan weersinvloeden of anderszins niet altijd hetzelfde zijn. Dus wel bijv. huisnummers of verkeersborden en niet hoeveel takken heeft de boom of welke kleur hebben de bloemen aan de tak
Boa Geplaatst 25 januari 2004 Auteur Geplaatst 25 januari 2004 Hallo Ik heb net even een routetje uitgezet. Ik blijf in ieder geval van de reeds uitgezette wandelroutes, omdat het ander miscchien toch iets te druk wordt. Verder dacht ik eraan om kleine paaltjes in de grond te meppen, achter een boom zodat ze enigszins uit het zicht staan. Voor de cache zelf dacht ik er aan om deze ook een paar meter van het pad achter een boom te begraven. Eventueel met een paaltje erbij. Ik weet dat het begraven niet echt orgineel is, maar kon niet echt een goede plek vinden om het op een andere manier te doen. Wel zat er een flinke kuil midden in het bos van 1,5 meter doorsnee en meer dan een meter diep, maar omdat ik totaal niet weet waar het voor zou kunnen dienen leek me dat toch geen goede plek. Rick
Wilxlii Carrotte Geplaatst 25 januari 2004 Geplaatst 25 januari 2004 Hallo Ik heb net even een routetje uitgezet. Ik blijf in ieder geval van de reeds uitgezette wandelroutes, omdat het ander miscchien toch iets te druk wordt. Verder dacht ik eraan om kleine paaltjes in de grond te meppen, achter een boom zodat ze enigszins uit het zicht staan. Voor de cache zelf dacht ik er aan om deze ook een paar meter van het pad achter een boom te begraven. Eventueel met een paaltje erbij. Ik weet dat het begraven niet echt orgineel is, maar kon niet echt een goede plek vinden om het op een andere manier te doen. Wel zat er een flinke kuil midden in het bos van 1,5 meter doorsnee en meer dan een meter diep, maar omdat ik totaal niet weet waar het voor zou kunnen dienen leek me dat toch geen goede plek. Rick Denk wel aan toestemming voor het meppen van paaltjes en het graven van gaten, Boa. Anders wordt je cache zeker niet goedgekeurd. En laat die kuil inderdaad maar voor wat ie is...
Twinlife Geplaatst 25 januari 2004 Geplaatst 25 januari 2004 En laat die kuil inderdaad maar voor wat ie is... tja wie een kuil graaft voor een ander........ gr twinlife (die ook wel eens voor jan .... bezig is)
Boa Geplaatst 25 januari 2004 Auteur Geplaatst 25 januari 2004 Denk wel aan toestemming voor het meppen van paaltjes en het graven van gaten, Boa. Anders wordt je cache zeker niet goedgekeurd. Moet ik sowieso altijd toestemming vragen, of alleen als ik ga graven en meppen? Ik kan me namelijk niet voor stellen dat voor elke cache die ergens begraven is toestemming is gevraagd al dan niet verleend. Zijn hier al eerder draadjes over geweest waar het uitgebreid is besproken?
Flapper Geplaatst 27 januari 2004 Geplaatst 27 januari 2004 Natuurlijk is het aan te raden voor je je eerste cache verstopt je een paar caches opgezocht hebt. Ik heb dat gedan en na een cache of 8 weet je echt wel hoe het wel of niet moet (volgens jezelf) Goede jacht!
gr2 Geplaatst 28 januari 2004 Geplaatst 28 januari 2004 Je bent toch geen BOA van Natuurmonumenten mag ik hopen?
Boa Geplaatst 28 januari 2004 Auteur Geplaatst 28 januari 2004 Nee dat ben ik niet. Wie is BOA van natuurmonumenten????
gr2 Geplaatst 28 januari 2004 Geplaatst 28 januari 2004 Gelukkig, Tommie de cairn heeft het niet zo op Bijzondere Opsporings Ambtenaren. Die van SBB vallen nog mee.
Boa Geplaatst 28 januari 2004 Auteur Geplaatst 28 januari 2004 Haha nee ik ben niet zo'n BOA. Het is wel een afkorting, maar dat heb ik elders al eerder uitgelegd.
Aanbevolen berichten