Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo medegebruikers van de 62st!

Vraagje: als ik caches in mijn gps heb gezet en ik zoek naar WP's, dan geeft hij alleen de "losse" wp's van bijv. de parkeerplaatsen of tussenstappen van een multi, maar niet van de cache zelf. Klopt dat?

Nog een vraagje: En als ik een mystery coordinaat wil wijzigen, moet ik dan eerst de cache handmatig opslaan als WP (via Herzie punt), dan via menu en wijzig wp de oplossingscoordinaten invullen en dat weer opslaan? Of kan dat sneller (zoals in de 60)? Het originele mystery teken blijft dan gewoon bestaan en er komt een nieuw vlaggetje op de kaart i.p.v. dat het vraagtekentje een nieuwe plek krijgt.

Laatste vraagje:

Kan je uit de lijst caches (die ik via een query erin gooi) ook losse caches verwijderen? Of moet ik alles wissen? Bij de 60 kon je gewoon per cache "wissen". Of heb ik het nog niet goed door?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Geplaatst

Hallo no-name,

Ik bezit sinds een aantal maanden de 62s, overigens een prima systeem. Als je aan de 60xx gewend bent, moet je veel opnieuw leren.

Er is inderdaad een duidelijk verschil tussen de 60 serie en de 62 serie. Deze laatste maakt onderscheid tussen Waypoints en Geocaches. Dat doet de 60xx niet.

Jouw eerste vraag klopt dus; je zoekt nar WP's of naar Geocaches.

Vraag 2: dit is inderdaad de procedure;

Find Geocache > ga > menu > bekijk geocache > toon beschrijving > menu > sla op als waypoint.

Dan heb je een wapypoint erbij waarvan je de coordinaten kunt wijzigen via Waypoint beheer.

Dus niet sneller !!!

Vraag 3

Losse caches verwijderen kan alleen via de PC als je GPS is aangesloten via de USB.

In de verkenner, in de map Garmin\GPX zie je dan de lijst met Geocaches (GPX bestanden) waarvan je dan één of meerdere kunt verwijderen.

Niet makkelijker dan de 60xx.

Succes

Geplaatst

Hoi teamkorhoen!

Dankjewel voor jullie reactie en bevestiging. :thumbup: Dit werkt dus iets omslachtiger, maar het is wel een heel fijn toestel. Ik heb er nog maar een paar caches mee gedaan en moet ook nog even ervaren hoe het loopt met een multi. Vooralsnog ben ik er heel blij en tevreden mee. Hoewel er (nu al) wat mij betreft een paar puntjes wel anders zouden mogen.

Het is ook nooit goed, he! :rolleyes:

Geplaatst

Als je gsak gebruikt kan je de mysterie's daar eerst in zetten. Dan met corrected coördinaat het coördinaat van de mysterie veranderen en dan doorsturen naar je gps. Je hebt dan de cache in je toestel staan met het juiste coördinaat.

Je kan inderdaad geen caches verwijderen op de gps. Maar met het gratis programma BaseCamp gaat dat heel makkelijk.

Een pocketquerie van bijvoorbeeld een bepaald gebied, zet ik eerst in mapsource (jammer genoeg niet gratis). Dan kijk ik op het kaartje welke ik toch niet ga doen en die gooi ik er meteen af. Wat overblijft stuur ik naar de gps.

Het is inderdaad wel wat omslachtig allemaal maar het is wel een fijn toestel.

Geplaatst

Via verkenner kan het, las ik in een eerdere reactie. GSAK heb ik ook, maar de query bevat zoveel caches (heel Noord-Holland) dat het onbegonnen werk is om diegenen die ik niet ga doen weg te halen, voor ik hem naar het apparaat stuur. Of ik moet er snel gewoon een hoop wegwerken :) dan is die query ook niet meer zo groot.

Ik ben helaas niet zo handig dat ik GSAK zo kan instellen dat die queries automatisch alleen de nieuwe of gewijzigde erin zet en mijn opgeloste mysteries laat staan. Is wel mogelijk heb ik wel eens gezien.

En als ik er toch maar een paar ga doen, kan ik ze natuurlijk ook van de site ze erin sturen. Alleen het veranderen van de mysteries is dan een beetje omslachtig.

Naar dat programma Base Camp ga ik even kijken. Bedankt voor de tip! :thumbup:

Geplaatst

Als ik een mysterie oplos, sla ik de gpx file van die cache op. Die laad ik dan in gsak en verander de coordinaten voordat ik hem opsla in mijn gps. Als ik een pocketquerie maak haal ik niet heel noordholland binnen. Als ik bijvoorbeeld naar Hoorn ga maak ik een guerie van hoorn met een straal van bijvoorbeeld 10 km. Dan heb je geen 500 caches maar bijvoorbeeld 20. Het is dan veel makkelijker om de caches die je niet wilt doen te verwijderen. je kan ook kiezen om bv alleen de traditionals binnen te halen met een pq en die paar multies die je wilt doen rechtstreeks vanaf de cache pagina op te slaan.

Ik hoef ook niet alle caches van nederland in mijn gps of gsak te hebben. Als ik naar een bepaald gebied ga zijn ze snel genoeg opgeslagen.

Geplaatst

@ team nugget.

Handige oplossing. Dit zal voor mij ook wel de meest handige oplossing zijn. Kleinere queries maken en/of los erin stoppen.

Geplaatst

Als ik ga cachen selecteer ik in GSAK een aantal caches door het aanvinken van de user-flag. Vervolgens zet een filter op de userflag (search->userflag set) en stuur deze naar de GPS (een Oregon in mijn geval).

Daarna stuur ik via GPS->sebd waypoints e.e.a. naar de GPS. Hier kun je aangeven of je ook child waypoint mee wil sturen. Daarnaast kun je hier aangeven of je de caches als waypints of als caches wil sturen. Ik denk (nog niet geprobeerd) dat als je kiest voor alle child-waypoints en ze als waypoints naar de GPS stuurt, dat je dan alle tussenpunten (indien aanwezig) ook als waypoint in de GPS krijgt.

Als ik dat doe zie ik dat GSAK bij een cache 7 waypoints wil sturen, dus dat lijkt te kloppen.

Jan

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...