Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds kort de bezitter van een Gpsmap62S. Was altijd heel tevreden over de Gpsmap60csx en nu dus iets moderner. Mooi aparaat werkt degelijk werkt en goed, moet de eerste cache echter nog gaan doen, Maar toch het werkt allemaal heel soepel en de knopjes wellicht nog iets beter dan zijn voorganger. Nu het probleem, indien ik via Basecamp kaarten op de sd-kaart zet dan ziet hij er maar 1. Voorbeeld ik zet Oostenrijk en Duitsland op de sd kaart dan ziet hij alleen de kaart die er als eerste op wordt gezet. In Basecamp heb ik echter beide kaarten daadwerkelijk met CTRL geselecteerd, gezien de grootte van het bestand moet dit ook kloppen. Een test met een gemaakt gmapsupp.img bestand waarin Oostenrijk en Duitsland zitten en die mijn gpsmap 60csx wel als twee kaarten ziet, leidde tot hetzelfde resultaat, ik kan in het gps niet selecteren dat ik Oostenrijk aan wil zetten of dat ik Duitsland aan wil zetten, hij ziet enkele en alleen 1 kaart en die kan ik dan wel aanzetten. Iemand een idee?

Geplaatst (bewerkt)

Ik neem aan dat dit probleem bij alle Garmin toestellen hetzelfde is. Want ik had hetzelfde met de kaarten van Nederland en Duitsland. Ondanks dat je de kaarten van beide regios aan de grens selecteert, overschrijft de ene de andere. Misschien heb ik een oplossing:

Selecteer een land. Bijvoorbeeld Duitsland. Exporteer die naar de GPS. Als het goed is dan staat de GMAPSUPP.IMG in een directory met de naam GARMIN. Hernoem het bestand van GMAPSUPP.IMG naar GMAPSUPP2.IMG

Selecteer nu het andere land. Bijvoorbeeld Oostenrijk en exporteer die naar de GPS. In de Garmin directory staat nu een nieuwe GMAPSUPP.IMG

Start de GPS op, laat hem even nadenken wat er nu weer op de SD-kaart staat en selecteer dan in het kaarten menu van de GPS welke kaart je wilt gebruiken.

Een eventuele derde kaart noem je GMAPSUPP3.IMG

Kijk ook eens op (een ander forum)

Voor de zekerheid heb ik op mijn PC ook een kopie van alle files die er op mijn GPS staan. Mocht die eens crachen, dan is er bij mij niet meteen een man overboord.

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Geplaatst

@marcelklim,

Waar heb je de img bestanden op je SD kaart neergezet?

Bij de Colorado/Oregon/Dakota's horen deze in de \garmin map te staan en dit is wellicht bij de 62 serie niet anders.

(als deze map op de SD kaart niet bestaat "ziet" het toestel de kaarten niet)

groetjes en s6,

Evion

Geplaatst

Op de Oregon SD Card kunnen meerdere IMG bestanden gezet worden en ook afzonderlijk geselecteerd zolang je de bestandnamen ook verschillende houd

Martien (MJMW)

Geplaatst

Even internet opgegaan kijk maar eens op het volgende, staan alle mogelijkhdeden en onmogelijkheden opgesomd:)

Alleen je moet wel wat kaas hebben gegeten van engels:(

http://garmincolorado.wikispaces.com/Maps

By the way; op deze site staat heel veel over de colerado, en er is er ook een voor de Oregon etc etc ...

Martien (MJMW)

Geplaatst

En volgens mij is dat laatste specifiek voor de Oregon/Dakota.. ik weet niet of een 62 ook meerdere kaarten (img bestanden) aan kan.

Jazeker kan een 62s meerdere img bestanden aan.

Sinds een paar dagen houd ik een dagboekje bij op het net omdat ik van 60Csx naar 62s ben overgestapt en toevallig heb ik er gisteren iets over geschreven incl. screendumps die een en ander waarschijnlijk wat duidelijker maken.

Zie "van 60csx naar 62s" en dan op "dag 5".

Greetz Bloodwoosj.

• Top! 2
Geplaatst

@marcelklim,

Waar heb je de img bestanden op je SD kaart neergezet?

Bij de Colorado/Oregon/Dakota's horen deze in de \garmin map te staan en dit is wellicht bij de 62 serie niet anders.

(als deze map op de SD kaart niet bestaat "ziet" het toestel de kaarten niet)

groetjes en s6,

Evion

Bij mij inderdaad ook in de map \garmin map hier is dus niets aan veranderd

Geplaatst (bewerkt)

En volgens mij is dat laatste specifiek voor de Oregon/Dakota.. ik weet niet of een 62 ook meerdere kaarten (img bestanden) aan kan.

Jazeker kan een 62s meerdere img bestanden aan.

Sinds een paar dagen houd ik een dagboekje bij op het net omdat ik van 60Csx naar 62s ben overgestapt en toevallig heb ik er gisteren iets over geschreven incl. screendumps die een en ander waarschijnlijk wat duidelijker maken.

Zie "van 60csx naar 62s" en dan op "dag 5".

Greetz Bloodwoosj.

Wat een ontzettend leuk en gedetailleerd verslag. Super!! Heb in de snelligheid dag 5 bekeken en hier is volgens mij inderdaad de oplossing, ga de GPS nu aan de computer koppelen en mijn kaarten 1 voor 1 verzenden en hernoemen naar gmapsupp.img 1/2/3/4/5/6/7/8/ etc. Denk dat dit inderdaad de oplossing is.

Toevallig nog wel snel even mijn 4gb kaartje met mijn voorgaande beschreven gmapsupp.imp bestand in de oude gps60CSX gestopt en vreemd genoeg herkende deze mijn 4GB kaartje, ging ervan uit dat dit nog beperkt was tot 2GB, maar allah leuk, maar hij ziet in 1 bestand wel dat er verschillende kaarten zijn en deze kan ik aan en uitzetten. Ik zie dat mijn collega cacher zijn apparaat flink toegetakeld heeft, heb zelf nog een een in perfecte conditie zijnde gpsmap60CSX. Ga morgen in de omgeving van Beetsterzwaag(Friesland) cachen en beide apparaten met elkaar vergelijken. Wellicht dat er nog een tweede gpsmap62S aan moet komen of... toch ook nog maar de oude gpsmap60CSX aanhouden?

Bedankt voor deze leuke reactie ;-)

Kleine toevoeging; hernoemen naar gmapsupp1.img werkte niet, alleen vanaf gmapsupp2.img, het 4GB werd slechts voor 2 GB herkent in de gpsmap60csx en ja de GPSmap62s is wat mij betreft een geweldig apparaat.

Extra toevoeging; Je kunt ook hernoemen naar iedere willekeurige naam, vb. Oostenrijk2010.img, Frankrijk 2008.img, dit werkt perfect en is een stuk overzichtelijker, wel had ik het probleem dat ondanks de tip van bloodwoosj ik toch de naam in mijn gps niet duidelijk had, vaak om een of andere duistere reden heette de kaart steeds weer Munchen(dit was de eerste kaart die ik naar de gps laadde)!, inmiddels via de diverse fora gestuit op het programma gmaptool en daarmee kan je eenvoudig de kaartnaam wijzigen naar de naam die je in je gps wilt hebben.

bewerkt door marcelklim
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...