Spring naar bijdragen

Garmin Emap


luca

Aanbevolen berichten

Via via heb ik de Garmin eMap aangeschaft,waarbij 2cds zitten van europa,nu snap ik niet wat ik daar mee moet doen,en bij mij garmin zit ook geen NLse beschrijving.Er zit ook een datakabl bij en ook daar kom ik niet uit.Heb wel het boekje van Kapitein Haak aangeschaft.Het is misschien dom maar wil me eerst goed verdiepen voor dat ik op weg ga.Wie wil me op weg helpen.Heb het al gevraagd aan diegene van wie ik het pakket heb gekocht maar die zegt dat ik het hier moet opzoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi, welkom!

Het is een heel goed idee om je eerst te verdiepen voor je op pad gaat!

Er is niet zo veel info te vinden over de emap. Ik heb even gezocht en vond dit emap draadje.

Je vraag is vrij algemeen. Ik snap nog niet precies waar je hulp bij nodig hebt.

Wellicht is het handig om iemand te vragen om je te helpen. Iemand in je buurt. Daarvoor kan je hier kijken.

Succes en veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cd's die je erbij hebt zijn waarschijnlijk de metroguide europe. Deze kaarten (wegenkaarten) kun je niet* gebruiken voor autorouting (de gps zelf routes laten berekenen). Ik betwijfel ook of de gps zelf autorouting aankan. Daarnaast moeten ze eerst op de computer geinstalleerd worden en vervolgens via de kabel op je gps gezet worden. Het is nog maar de vraag of de kabel op je computer past, veel moderne computers hebben daar niet meer de goede poort voor. Een verloop naar USB werkt ook niet altijd.

 

Geen probleem als die kaarten niet op je gps staan hoor. Voor het geocachen zelf zijn ze niet erg bruikbaar, en zeker niet nodig. Je gps wijst gewoon met een pijl in de richting van het punt waar je naartoe wil navigeren, en geeft aan hoe ver het nog is. Dat is alles wat je nodig hebt. Het boekje van Haak kan je prima op weg helpen.

 

Ik hoop dat je voor de gps en vooral voor de cd's niet te veel geld hebt betaald. De techniek gaat hard vooruit, en er is veel beter spul te krijgen voor weinig geld.

 

 

* Met het programma Metrogold zijn deze kaarten routeerbaar te maken op ontvangers die dat wel aankunnen. Neemt niet weg dat de kaarten verouderd zijn. Op de A2 zijn ze bijvoorbeeld onbruikbaar.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook nog een Garmin Emap liggen, mijn eerste GPS. Alles werkt nog en weet denk in nog wel hoe het eea werkt. Als je vragen hebt neem maar contact op met me, dan kan ik kijken hoe je verder te helpen. Heb zelfs eventueel ( even zoeken) nog wel wat accesoires die wellicht makkelijk zijn, oa ivm koppeling PC/Garmin en een losse cardprogrammer om de datacardridge los te programeren.

Contact via PM dan krijg je me telefoonnummer.

 

Groetjes, (Jan) Geo-Hoppers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gelukkig niet. Elk knooppunt dat in de afgelopen jaren is aangepakt wel. Anderhalf jaar terug zelfs eens te laat geweest op een sollicitatiegesprek door alle aanpassingen bij Den Bosch. En toch ruim op tijd vertrokken... Of neem Ierland, waar erg veel nieuwe snelwegen zijn aangelegd. Verschrikkelijk om daar op zo'n oude kaart te rijden. Ik denk dat ik mijn metrogold aan de wilgen moet gaan hangen. Ik ga mijn licht eens opsteken met OSM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik had ook een Emap vorig jaar om mij in dit wereldje te kunnen oriënteren. Deze heb ik teruggegeven omdat bij het wandelen bij een onbewolkte hemel, iets van bomen of een ander obstakel de verbinding direct verbreekt. Ook het batterij verbruik is enorm verbeterd. De Emap 4 batterijen voor slechts enkele uren, Nu heb ik de Gpsmap60scx 2 batterijen voor minimaal 8uur. De serieel kabel is inderdaad moeilijk te gebruiken op de moderne computer en zal een serieel naar usb moeten worden aangeschaft.

 

Ik heb toch maar een nieuwe gekocht en heb er zeker geen spijt van, en met city navigtor in het vliegtuig waar ik op stoel 2 van het raam nog steeds ontvangst had en de find knop, kon ik de interessante plaatsen beneden terug vinden.

 

Conclusie; Emap is verouderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...