Spring naar bijdragen

Garmin Emap


Aventurijn

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Ik heb vandaag een aanbieding gekregen om een Garmin Emap te kunnen kopen.

Incl.

 

- Garmin Emap (software version 2.73)

 

- 2 CD's Metroguide Europe (version 4.00)

Metroguide Benelux (version 3.00)

- Autolader

 

- 16 Mb datacard

 

een paar vragen:

 

- Wat is een gangbare prijs om een bod te doen ?

- Is het wel een goed dingetje ?

- Iemand interesse ?

 

Ben er zelf nog niet uit of ik deze wil kopen.

 

groeten,

P@rick (Team LupuX)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De prangende vraag is altijd dan wat het moet kosten. Niet dat het mij wat aangaat, maar is voor mij wel een indikatie om te zeggen of het een perfecte koop is qua prijs/prestatie

 

Laat ik het zo zeggen. Voor 100 euro compleet is het te duur.

 

De Metroguideversie 4 is al aardig oud. We zitten nu al op versie 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag is makkelijk het antwoord wat moeilijker. Ik ben zelf in het bezit van een Garmin Emap (de luxe) en ben zeer tevreden met deze GPS. Door het vrij grote scherm en de mogelijkheid van kaartmateriaal zichtbaar te hebben hierop, vind ik deze optie een extra t.a.v. GPS,en die alleen maar een pijltje hebben. Door de zoomfunctie kan je soms al aardig anticiperen op welk paadje of weggetje je moet volgen !

Ook zitten er een aantal optie's op, die ik wel prettig vind, zoals routes, backtrack en gemiddelde waarden over snelheid, afstand etc.

Over de software zou je wellicht niet al te lang wakker behoeven te liggen. De interne software is te upgraden en Mapsource kan je van de site van Garmin downloaden. ( Sinds gisteren de laatste versie 6.8 : http://www.garmin.com/support/download.jsp#programs

De interne software heeft als laatste versie 2.90. ( http://www.garmin.com/support/collection.j...ct=010-00167-00 )

 

**** Onnodige, ongevraagde hint gewist door moderator ****

 

Ook de 16 Mb geheugen is wel makkelijk, is heb zelf standaard 8 Mb en dat is meestal genoeg als ik ga cachen. Zo'n groot gebied bezoek ik toch niet in 1 dag. Ik schat in dat je half Nederland met die 16 Mb in kan laden, dus.......

Wel belangrijk is de aanwezigheid van kabels etc. Dus een serieele kabel (en/of usb) om te communiceren tussen je PC en de GPS. Eventueel een houder voor plaatsing in je auto en/of fiets, een beschermhoes voor je GPS en een handleiding.

Met al deze opties aanwezig zou de prijs wel aardig zijn, als ik zo,n beetje kijk wat er op Internet gevraagd wordt. Zonder al deze opties lijkt het me ietwat aan de hoge kant. Maar, ach het zal de vraagprijs wel zijn dus daar kan je wellicht nog iets mee. Succes met je beslissing en bij eventuele vragen.... roep maar !

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mapsource kan je van de site van Garmin downloaden. ( Sinds gisteren de laatste versie 6.8 : http://www.garmin.com/support/download.jsp#programs

 

Aanvulling: De update van Mapsource heb je natuurlijk alleen maar wat aan als je al een orginele versie van Mapsource (metroguide) in je bezit hebt. Anders werkt het echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Let erop welke basiskaart er in de eMap zit. Zelf ik een eMap met de amerikaanse kaart, maar hij is ook te koop met europese kaart.

Indien je de Mapsource kaarten erbij gebruikt en binnen je geheugenruimte blijft, maakt het niet veel uit.

Echter in het licht van de aanbieding maakt het wel uit:

de eMap met US-kaarten was met memory al voor minder dan €200 te importeren en met de europa-kaat was 'ie ruim €400.

 

Dat maakt voor de aanbieding nogal veel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...