Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Na rond de 130 caches te hebben gevonden, vinden wij dat we genoeg ervaring hebben opgedaan om aan onze eigen cachte te beginnen. Omdat we er totaal geen ervaring in hebben, wil ik een soort van test cache pagina maken. Snap ik het goed dat als je het volgende vinkje niet aanvinkt de cache nergens gepubliceerd wordt? Deze optie bedoel ik: Yes, this listing is active (For new listings, if you want to work on this listing before it is reviewed, uncheck this box. Reviewers will only see the listing in the queue when it is checked.)

Kan je dan ook echt zien hoe je pagina eruit zou komen te zien en kan je dan nog alles veranderen? Maar het is dan niet de bedoeling dat hij bij een reviewer komt ofzo...

Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven en dan kan ik eens gaan puzzelen!

Groetjes Micha

Geplaatst

Dat is de manier om het te doen.

Zolang dat vinkje uitstaat (niet aangevinkt is), zal een reviewer de cache niet oppakken en reviewen.

Dus als je straks alles van je cache klaar hebt, dit vinkje uiteindelijk aanvinken en e.e.a. opslaan.

In de tussentijd kun je zo veel en vaak als je wil de pagina wijzigen. Je bent zelf de enige die de pagina kan zien.

Suc6 met de cache,

Jan

Geplaatst

Het klopt inderdaad dat een reviewer de cache dan nog niet officieel onder de loep zal nemen, maar de pagina is WEL te zien voor reviewers. Ik heb een keer een berichtje van een bemoeizieke reviewer (niet in Nederland hoor) gehad toen ik met het maken van een cache bezig was en die na een paar dagen "nog steeds niet" ter publicatie had aangeboden. Of ik soms vergeten was het vakje aan te kruisen. Nee dus. Maar goed, ze zien de pagina dus WEL ergens (toch handig om te weten volgens mij).

Geplaatst

Dankjewel voor jullie snelle reacties!!

Kan je ook echt de naam enz nog veranderen? Want ik zat eigenlijk te denken om gewoon wat onzin dingen in te vullen en dan te kijken wat er dan gebeurd. Maar als de revieuwers het toch in de gate houden is een tekst als: 'bla bla bla' natuurlijk niet al te intelligent ;)

Misschien dan toch iets serieuzer invullen...

Geplaatst (bewerkt)

Als ik je een tip mag geven;

Haal van globalcahing.nl de tool geocachesubmitter vandaan. Dat maakt eea zoveel makkelijker.

Vooral het aankleden van je pagina werkt heel erg goed.

bewerkt door MacDD
Geplaatst

Ok, das wel een goeie, want mijn html taal (of wat het dan ook is, is niet zo goed)

Weet iemand of ik ook nog de naam van de cache kan veranderen voor ik hem publiceer?

Geplaatst

Ok, das wel een goeie, want mijn html taal (of wat het dan ook is, is niet zo goed)

Weet iemand of ik ook nog de naam van de cache kan veranderen voor ik hem publiceer?

Ja, dat kan.

Geplaatst (bewerkt)

ok, kan dat ook met het programma wat je net aanraadde?

(sorry van al mijn vragen, wil gewoon goed geinformeerd beginnen...)

ja, dat kan (antwoorden worden wat saai.)

Dat proggie kan alles wat je ook op de site kan, enkel veel en veel makkelijker

bewerkt door MacDD
Geplaatst

Het klopt inderdaad dat een reviewer de cache dan nog niet officieel onder de loep zal nemen, maar de pagina is WEL te zien voor reviewers. Ik heb een keer een berichtje van een bemoeizieke reviewer (niet in Nederland hoor) gehad toen ik met het maken van een cache bezig was en die na een paar dagen "nog steeds niet" ter publicatie had aangeboden. Of ik soms vergeten was het vakje aan te kruisen. Nee dus. Maar goed, ze zien de pagina dus WEL ergens (toch handig om te weten volgens mij).

Vreemd, ik heb al jaren een cache die niet active/gepubliceert is, nooit iets van gehoord.

De naam van je cache kun je altijd veranderen, desgewenst ook NA publicatie.

Klopt, de GC-code is het unieke kenmerk van een cache dat je niet kunt wijzigen.

Jan

• 2 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik ben ook een cachepagina aan het maken met dit programma maar kan je geen voorbeeld zien hoe je pagina eruit komt te zien op het internet. Ik krijg wel de tekst in een soort editor te zien maar bijv. de foto's zijn daar dan niet in verwerkt. Regelt geocaching.com dit of hoe gaat dit alles in z'n werk?

bewerkt door Team-Alf
Geplaatst (bewerkt)

...of hoe gaat dit alles in z'n werk?

In de tab 'cachebeschrijving' kun je 'De beschrijving in HTML' aanvinken. Dan heb je de mogelijkheid om de cachebeschrijving in de WYSIWYG HTML editor te maken. Druk hiervoor vervolgens op de knop: 'HTML'.

Om het resultaat te bekijken, kun je op de knop 'Voorbeeld' (midden onderaan)klikken.

Succes!

bewerkt door De broekies
Geplaatst

Ik bedoel eigenlijk, kan ik in dit programma zien hoe de werkelijke cachepagina er in totaal uitziet(zoals je 'm kan zien in bijv. internet explorer. Of......begrijp ik je antwoord verkeerd. Werkt het alleen als je in html schrijft.

Geplaatst

Het voorbeeld geeft alleen de cachepagina/beschrijving aan met opmaak. Dus als je een achtergrond plaatje hebt ingesteld zet hij die er ook achter.

Maar een totaal overzicht niet. Hiervoor moet je jouw cache 'submitten'. Ga hiervoor naar de tab 'indienen' en zet een vinkje onderaan bij beide vakjes (gelezen en begrepen). Druk dan op de knop: 'Submit'

De cache wordt dan opgeslagen op geocaching.com, maar nog niet ter review aangeboden.

Heb je dit gedaan, ga dan naar: http://www.geocaching.com/my/. Daar zie je joue cache staan. Klik op de naam van de cache, dan zie je de cachebeschrijving zoals anderen hem dadelijk zien.

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...