Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Weet een van jullie of het mogelijk is om met dat je de geocaches download naar je GPS, het ook mogelijk is om de additional hints mee te downloaden? Ik gebruik Easy GPS om de caches naar mijn Garmin Etrex Vista H te uploaden.

Mogelijk moet je ervoor betalen om die info mee te kunnen uploaden, of misschien kan t in het geheel niet met dit apparaat??

Ik ben nog niet in het tijdperk beland dat ik wireless internet op mijn telefoon heb (of een laptopje mee kan nemen) om die info ter plekke boven water te krijgen.

bewerkt door Jerenemas
Geplaatst

Ik haal de gegevens op met GSAK. De hint stuur ik via GSAK naar onze etrex vista hcx, dat is erg prettig. Ik denk dat het met de vista h ook kan. Ik krijg mijn gegevens van een pocket quiry (of zoiets), maar daar moet je wel premium member voor zijn.

Geplaatst

Een Garmin eTrex Vista heeft maar weinig ruimte per waypoint voor extra nformatie. Er zou op zijn best een korte hint in passen.Langere hints zullen worden afgeknipt. Het heeft dus niet zoveel zin om daar standaard de hint in te zetten, want hoevaak gebeurt het niet dat de hint pas duidelijk wordt in het laatste woord? Misschien dat daarom GC.com geen standaard manier heeft om de hint in de GPS te zetten. Voor die gevallen waarin het wel zinvol is zou je, zoals al werd gezegd iets als GSAK kunnen gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee..

Met een eTrex Vista blijft het gewoonlijk zinvol om een uitdraai van de cachebeschrijving mee te nemen. Voor het paperless cachen heb je eigenlijk een andere GPSr nodig, die daarvoor ontworpen is en geschikt is om de cachebeschrijving op te slaan, of iets anders, naast je Vista, om tijdens het cachen de beschrijving te kunnen raadplegen.

Geplaatst

Het is idd mogelijk via gsak de hint in je vista te laden, maar dat werkt alleen bij korte hints. Als ik een opgeloste mystery of een tradi ga doen en geen gebruik maak van netbook of telefoon met internet onderweg, dan schrijf ik de hint op en laat gsak het formaat in de notitie bij de cache zetten. Dan heb ik in feite alle info die ik nodig heb. Goed voorbereiden is dan wel nodig. Dat is het voordeel van echt paperless kunnen cachen: je kun in principe onderweg nog bepalen welke je gaat doen. Dat is dus geen optie op het moment dat je geen middelen hebt om paperless te cachen (dus of een geschikte gpsr, een geschikte telefoon (met internet) of een laptop/netbook met alle caches in gsak of vergelijkbaar programma)

Geplaatst

Ik stuur ook standaard de hint naar de Vista via GSAK, maar inderdaad wordt hij afgekapt na een bepaald aantal karakters. Meestal is het toch goed genoeg om een idee te krijgen wat er bedoeld wordt, maar lang niet altijd. Aan de andere kant: het is niet voor niets een ADDITIONAL hint, dus zonder zou je het ook moeten kunnen doen.

Ik meen dat eitjes wel eens iets heeft gepost over een GSAK macro waarmee extra info via POIs in de GPS gezet kunnen worden, misschien is dat het proberen waard. Blijft overigens zo dat je Premium Member moet zijn op geocaching.com, zonder dat wordt het denk ik lastig.

Geplaatst

Hartelijk dank voor jullie opmerkingen. Ik ga er zeker mee aan de slag. Oh ja en gelukkig ben ik een premium member dus dat moet schelen!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...