Smurfin & Grote Smurf Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Voor de ANWB-paddenstoelen kun je terecht bij Godert (www.godert.nl/mushroom). In het verleden heeft o.a. prof. Lupardi daar flink wat gegevens voor aangeleverd. De database is momenteel ter overname beschikbaar. (...) Wij willen wij dit ook gaan doen met bv ANWB paddenstoelen en andere objecten. Om dit te bewerkstelligen hebben wij contact gelegd met het Kadaster, ANWB en andere partijen. Als er mensen zijn die willen helpen dit vorm te geven kunnen een PM sturen. Groetjes Kees
iersesetter Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 (bewerkt) Avast geeft een melding van een trojan in bovenstaande link 2 januari 2011 bewerkt door iersesetter
Twin Peaks Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 (bewerkt) Ik weet dat een aantal cachers hier zeer actief is geweest met het hunten van ANWB Paddestoelen. Dit is echter (bij mijn weten) nooit een onderdeel geweest van de GC.NL site, maar was altijd al in "particuliere" handen. Vooralsnog heb ik daar geen plannen mee. Alles op z'n tijd. Mijn prioriteit ligt bij het actief krijgen van de Meetpuntensite. 2 januari 2011 bewerkt door Twin Peaks
Team Professor X Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Voor de ANWB-paddenstoelen kun je terecht bij Godert (www.godert.nl/mushroom). In het verleden heeft o.a. prof. Lupardi daar flink wat gegevens voor aangeleverd. De database is momenteel ter overname beschikbaar. (...) Wij willen wij dit ook gaan doen met bv ANWB paddenstoelen en andere objecten. Om dit te bewerkstelligen hebben wij contact gelegd met het Kadaster, ANWB en andere partijen. Als er mensen zijn die willen helpen dit vorm te geven kunnen een PM sturen. Groetjes Kees Het is dat de Grote PaddoSmurf er zelf over begint, maar de paddo's zijn ook al massaal ondergebracht bij waymarking.com, een site onder de vlag van Groundspeak. Je kunt daar naar hartelust al je paddo's aanmelden totdat je erbij neervalt. Daar is niet echt een nieuwe site voor nodig lijkt me. Voor wat betreft de meetpunten, de meetpuntensite van geocaching.nl was er zal vast weer heel gebruiksvriendelijk worden. Je kon zelf je meetpunten met foto aanmelden. En men mocht alle meetpunten zo vaak bezoeken en aanmelden als je wilde. De kunst was natuurlijk om de eerste te zijn. Als die site weer de lucht in gaat zal ik daar mijn reeds verzamelde meetpuntgegevens met groot plezier terugzetten. Gevaar bij de meetpunten (die bestaan uit kernnetpunten, RD-stenen en meetbouten) is wel dat sommigen meetbouten op particulieren woningen zitten. Niet iedereen is even blij als er weer een mafketel (zijnde niet-landmeter) met een fototoestel de muur met meetpunt staat de fotograveren of het hele bloemperk doorspit op zoek naar een meetbout. Ik zou wel een site willen zien met kernnetpunten en RD-punten. Die stenen gaan immers over het RD-stelsel. Meetbouten gaan over NAP-hoogtes en hebben niet zoveel met RD (en GPS spelletje) te maken. De reden van de meetpuntenjacht was ook om mede het Kadaster te helpen met de inventarisatie. Ik geloof niet dat ze daar nu nog of weer op zitten te wachten. De meeste geocachers willen doosjes zoeken, geen meetpunten zonder reden. Heeft Professor Lupardi geen oude connecties meer met het Kadaster? Misschien iets om mee te nemen voordat er weer veel energie gestoken gaat worden in iets waar weinig vraag naar is (hint hint)?
Twin Peaks Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Het Kadaster heeft enige tijd geleden zelf die vraag aan de Prof gesteld, dus zij hebben zeker belangstelling. Daarnaast hebben ook een aantal gebruikers hier aangegeven dat er (nog steeds) belangstelling voor is. Reden genoeg om een poging te doen de pagina weer op te starten.
Aanbevolen berichten