Spring naar bijdragen

Usernotes In Pocketquerie?


Team Helmpies

Aanbevolen berichten

Omdat ik het leuk vind om puzzeltjes te maken heb ik heel veel opgeloste Mysteries in een bookmark staan, ook van plaatsen waar ik niet zo snel kom. De logjes bij deze caches komen via een wekelijkse PQ in mijn database in GSAK terecht, dus als we een keertje in de buurt zijn hebben we de actuele listing en de laatste logjes bij de hand.

Maar... het komt regelmatig voor dat we op de plaats van bestemming erachter komen dat de cache verplaatst is. Soms kunnen we dat uit de listing halen (En een heel enkele keer is er een officiele coord. wijziging), maar meestal is dmv een usernote aangegeven dat het eindpunt gewijzigd is. Helaas is dat vaak langer dan vijf logjes geleden en staan deze dus niet in de GPSr. Ter plaatse in het veld heb je dan meestal niet de juiste gegevens bij de hand om het nieuwe coordinaat uit te rekenen dus gaan we in zo'n geval onverrichterzake weer verder.

Om nou alle logjes van al deze Mysteries door te lezen wordt wat veel.

Daarom wil ik de meer dan 100 caches in deze PQ checken op eventuele usernotes en zo kijken of alles nog up-to-date is. Dan hoop ik de meeste verplaatsingen eruit te kunnen filteren.

Is daar vanuit GSAK misschien een manier voor? Of weet iemand een handige manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat Team Helmpies niet zozeer de user notes uit gsak wil zien of filteren, maar wel de door de owner van de cache toegevoegde log notes met eventuele wijzigingen in de puzzel.

Zelf heb ik ook veel opgeloste en ongelogde mysteries in gsak staan. Ik heb er geen automatische check voor, maar wat ik tegenwoordig wel doe:

na het oplossen van de puzzel zet ik alle afzonderlijke antwoorden en stappen voor het oplossen in de gsak notities. Dit zorgt er voor dat ik bij een wijziging gemakkelijker het nieuwe coordinaat kan berekenen. Vervolgens haal ik het antwoord door de checker als die er is. Bij een goedkeuring zet ik in de user notes op welke datum de checker mijn coordinaat heeft goedgekeurd.

Vlak voordat ik naar een bepaald gebied ga om te cachen haal ik de coordinaten nogmaals door de checker. Zijn ze nog goed, dan zal er wel niets veranderd zijn. :thumbup:

Worden ze afgekeurd, dan ga ik op zoek naar de oorzaak.

Is er geen checker, dan kijk ik (handmatig) even de listing door om te zien of er wijzigingen zijn en zoek daarbij vooral naar notities van de cache owner.

Ik dacht eigenlijk dat ik laatst iets had gelezen over een filter waarmee je op soort logs kon filteren. Het kan zijn dat het om een Grease Monkey script ging en dus alleen in FireFox werkt, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet meer.

 

Hopelijk heb je er wat aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan in GSAK ook de optie gebruiken die Corrected Coordinates heet. Hiermee pas je de coordinaten van de cache aan op basis van je oplossing, worden ze ook direct goed naar je GPS geschreven op het moment dat je gaat cachen en je gps laad met alle informatie

Ja, ok, dat had ik al als vanzelfsprekende eerste stap genomen. Het ging er hier om hoe je er gemakkelijk achter komt dat een cache verplaatst is nadat je de puzzel hebt opgelost.

bewerkt door eitjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ok, dat had ik al als vanzelfsprekende eerste stap genomen. Het ging er hier om hoe je er gemakkelijk achter komt dat een cache verplaatst is nadat je de puzzel hebt opgelost.

 

Inderdaad, en het leek mij een handige manier om van alle caches in de bookmark alle notes te zien. Op dit moment krijg ik geloof ik alleen de laatste vijf logjes in GSAK. Als een cache tijdelijk op unavailable gestaan heeft dan check ik altijd wel of er iets veranderd is maar dat is niet altijd het geval.

Is er een instelling waarmee ik notes kan krijgen van deze bookmark met ruim 100 caches?

Of bijvoorbeeld cache maintenance logjes. Dan kan ik af en toe deze hele reeks nalopen. Meestal kiezen we een paar caches uit die ons leuk lijken, en die zoeken we. Vervolgens kijken we in het veld of we zin hebben in meer en welke richting we dan op gaan. En dan gaat het dus weleens fout...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...