Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben een begnnend PHP programmeur en heb de volgende vraag. Ik zou graag met PHP een GPX (My Founds) willen lezen en zo een web pagina maken. Dus niet met een maar met PHP code. Uiteraard heb ik het forum afgezocht maar het enige dat (heel erg)in de buurt kwam is een berichtje uit 2006. Hier kom ik een heel eind mee maar.... De belangrijkste data (longitude en latitude) krijg ik niet uit het gpx bestand. Tot zover heb ik onderstaand script( met dank aan Boswijk Posse en GPSGek).

<?php
// De GPX file wordt ingelezen:
$xmlfeed=simplexml_load_file('434009.gpx');

// Loop door alle waypoints <wpt> in de GPX file
foreach($xmlfeed->wpt as $twpt){
       $tlon = (string)$twpt->lon; // longitude
       $tlat = $twpt->lat; // latitude
       $tname = $twpt->name; // GC code
       $turlname = $twpt->urlname; // cachenaam
       $ttype = $twpt->type; // cache type
	echo 'longitude: '. $tlon. '<br>';
	echo 'latitude: '. $tlat. '<br>';

// lees de groundspeak specifiek variabelen
       // namespace wordt gedefinieerd voor alle tags die beginnen met groundspeak:
       // deze tags worden vervolgens als childeren uitgelezen

$wptXML = simplexml_load_string($twpt->asXML());
// Let op voor het gpx bestand met found 		
       $groundspeak = $wptXML->children("http://www.groundspeak.com/cache/1/0/1");
//Voor de overige gpx-bestanden
//        $groundspeak = $wptXML->children("http://www.groundspeak.com/cache/1/0");

// even echo naar de browser om te kijken of het werkt

echo 'Naam: '. $groundspeak->cache->name. '<br>';
	echo 'Type: '. $groundspeak->cache->type. '<br>';
       echo 'Moeilijkheid: '. $groundspeak->cache->difficulty. '</br>';
       echo 'Terrein: '. $groundspeak->cache->terrain. '</br>';
       echo 'Container: '. $groundspeak->cache->container. '</br>';
       echo 'Logdate: '. $groundspeak->cache->logs->log->date. '</br>';
       echo 'Log: '. $groundspeak->cache->logs->log->text. '</br>';