Spring naar bijdragen

Oregon 550 Compatability City Navigator V9??

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wij willen op het werk een Garmin Oregon 550 gaan aanschaffen. (niet in het minst omdat wij (A&F) een oregon 300 hebben en er erg blij mee zijn)

Nu kregen we alleen door een verkoper -telefonisch- te horen dat de oude city navigator europe v9 niet meer werkt op de nieuwe garmin modellen.

Onze -dringende- vraag is dan ook of iemand weet of dit waar is. Dat zou namelijk betekenen dat we de hele set kaarten opnieuw moeten aanschaffen. Mapsource en City navigator hebben we nl al, in verband met eerdere garmin apparaten.

Het wordt voor eens een erg duur grapje als we de hele kaartenboel opnieuw zouden moeten aanschaffen.

We gaan op het werk voor een nieuw model garmin, juist omdat we al een hoop software en kaartenmateriaal van garmin hebben.

Als het idd niet kan, citynavigator europe v9 op de nieuwe oregon 550, is er dan een patch oid om dat probleem op te lossen??

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden die ongetwijfeld gaan volgen!!

Geplaatst

Ik weet niet of oude versies van CN op een nieuwe Oregon draaien, maar wel dat de nieuwe versies van City Navigator gekoppeld worden met een code aan het toestel.

Geplaatst (bewerkt)

Bij mijn beste weten is er het volgende aan de hand. De laatste CN kaarten (2010/11) zijn voorzien van een certificaat. Dit certificaat wordt online bij Garmin gecontroleerd (met nieuwe versie mapsource of basecamp), en op de GPS gezet (ipv de oude unlock code). Dit lukt alleen als de GPS op de PC is aangesloten en de pc online is (lees verbinding met Garmin).

Dit wordt het nieuwe beveiligingsmodel van Garmin (1 kaart = 1 pc = 1 gps). Echter de huidige firmware, ook van de nieuwe apparaten, kijken niet naar het certificaat. Wellicht verteld de verkoper ons nu dat dat moment genaderd is. Ik weet niet of de oude kaarten met unlock code dan niet meer werken. Dat zal geprobeert moeten worden, en lijkt me sterk overigens. Dat gaat problemen opleveren met de wetgeving binnen europeesche gemeenschap, en zorgt ervoor dat opensource kaarten als openstreetmap, of varianten zoals topo nl ook niet meer functioneren.

Dus wat ik denk: de nieuwste firmware wil een certificaat zien van die kaarten die hierop gebaseerd zijn.

Wie durft dit uit te proberen, en on hierover te berichten :blush:

Edit: er is ergens een verkoop pagina van Garmin met compatibiliteit per type GPS. Ik kan hem zo snel niet vinden, maar wel zijn er veel kaarten "discontinued".

Tip: Openstreetmap is een gratis en goed alternatief ! Voor topo nl: openfietsmap (incl hoogtelijnen en alles wat je je maar wenst). Enige wat je nodig hebt is een werkende mapsource. Openstreetmap vraagt wel erg veel geheugen !

bewerkt door thex
Geplaatst

Sinds een maandje heb ik een nieuwe oregon 450. De oude kaarten heb ik zonder problemen kunnen overzetten. De oregon 550 is hetzelfde als de 450 maar heeft als extra functie een fotocamera. Dus de oude kaarten zouden het moeten doen.

Groeten Paienne.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...