Biegstra Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 Voor een bepaalde puzzel heb ik bijvoorbeeld het 40253ste priemgetal nodig. Daarvoor heb ik dus de priemgetallen op volgorde nodig met teller erbij. Ik durf de stelling aan dat dat absoluut op internet vindbaar is, maar........niet door mij! Ik heb een half uur allerlei sites bezocht, maar steeds heb ik hele tabellenzonder teller, valt het nbiet in excel te copieren of meer van die dingen. Iemand een idee waar ik priemtgetallen op volgorde mét teller kan vinden? Ik heb nodig tot het 400000ste getal.
thex Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 (bewerkt) Per mail lijkt me beter, pm 7 november 2010 bewerkt door thex
J-Thread Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 Eerste hit die ik kreeg op Google bij de opdracht 'n-th prime number': http://primes.utm.edu/nthprime/index.php
wolojoli Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 Eerste hit die ik kreeg op Google bij de opdracht 'n-th prime number': http://primes.utm.edu/nthprime/index.php Deze maar toegevoegd aan mijn favorites. Ik had al een lijst met de eerste miljoen priemgetallen, maar deze link is nog beter! Thanks.
LeoCache Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 valt het niet in excel te copieren ...maar het is wél in Excel te maken. Op het Excel-forum waar ik actief ben als helper hebben we d'r ooit een leuk draadje over gehad waar top-helper snb met een supersnelle oplossing kwam om de priemgetallen tot 2.000.000 te tonen in kolommen. Misschien heb je d'r nog iets aan? (deze post toont de uiteindelijke snelste oplossing) Groet, Leo
Biegstra Geplaatst 7 november 2010 Auteur Geplaatst 7 november 2010 Dank voor de hulp sofar. Ik ben er nog steeds niet De laatste link levert een soort macro, maar wat moet ik daar mee? Nu moet ik eerst leren hoe ik dat in excel moet incorporeren. Ik heb geen idee hoe dat moet. Is er nou gewoon niet ergens een lijst die de priemgetallen nummert van 1 t/m/ 100000 of zo?. Deze vraag kan toch niet zo uniek zijn? De link van WOUT is die ik zoek!! TOP, alles opgelost. Groet, Andre
wolojoli Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 Dank voor de hulp sofar. Ik ben er nog steeds niet De laatste link levert een soort macro, maar wat moet ik daar mee? Nu moet ik eerst leren hoe ik dat in excel moet incorporeren. Ik heb geen idee hoe dat moet. Is er nou gewoon niet ergens een lijst die de priemgetallen nummert van 1 t/m/ 100000 of zo?. Deze vraag kan toch niet zo uniek zijn? De link van WOUT is die ik zoek!! TOP, alles opgelost. Groet, Andre De link kwam niet van mij, maar van J-Thread. Ere wie ere toe komt!
J-Thread Geplaatst 8 november 2010 Geplaatst 8 november 2010 Dank je ;-) Om de vraag waarom er niet een lijst met index nummering bestaat te beantwoorden: dat is zinloos, want een lijst priemgetallen bevat die informatie namelijk impliciet al. Als je dus bij elk nummer nog eens haar indexnummer gaat zetten, zit er redundante informatie in. Als je dus een lijst hebt waarbij de priemgetallen regel voor regel zijn opgeschreven, kun je simpelweg naar regel X gaan om het X-de priemgetal te zien. Waarom dat overigens niet in Excel kan zie ik niet helemaal in, maar anders is een simpele texteditor genoeg (Notepad++, UltraEdit, SubEthaEdit, vim, emacs, noem maar op) om naar een specifieke regel in een bestand te springen.
LeoCache Geplaatst 8 november 2010 Geplaatst 8 november 2010 De laatste link levert een soort macro, maar wat moet ik daar mee? Nu moet ik eerst leren hoe ik dat in excel moet incorporeren. Ik heb geen idee hoe dat moet. Helaas kan je in dit forum geen bijlages aan je post hangen. Maar als je de macro nog in een .xls-bestandje wilt hebben, moet je maar even een PB via GC.com sturen. Dan zal ik je het bestandje mailen. Groet, Leo alias LeoCache.NL
Aanbevolen berichten