ge-o-pal Geplaatst 31 oktober 2010 Geplaatst 31 oktober 2010 Al bijna 3 jaar heb ik veel plezier van mijn Garmin GPSmap 60CSx. Nooit enig probleem ondervonden, tot vandaag. Vanmiddag lekker gewandeld, GPS deed het prima. Na het loggen het apparaat uitgezet. Vijf minuten later wilde ik hem weer aanzetten. Op het aan-knopje gedrukt, het apparaat gaf de vertrouwde "bliep", het blauwe startscherm met onze adresgegevens verscheen. Maar binnen 10 seconden (het blauwe startscherm was nog in beeld) verbleekte het scherm: het beeld viel langzaam weg en het apparaat schakelde zichzelf uit. Op het moment dat dit gebeurde hadden de batterijen nog voldoende energie. Niettemin met verse batterijen nog diverse malen geprobeerd. Helaas zonder succes: het scherm verbleekt terwijl het blauwe startscherm nog in beeld is. Ik heb twee setjes batterijen getest in mijn oude GPS (een gele GPS60), en geconstateerd dat er met het energieniveau van die batterijen niets mis is. Het probleem zit dus in mijn grijze Garmin GPSmap 60CSx. Heeft iemand tips? Of vergelijkbare ervaringen?
Phoenix-night Geplaatst 31 oktober 2010 Geplaatst 31 oktober 2010 SD card eruit en nog een keer proberen? PN
ge-o-pal Geplaatst 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst 31 oktober 2010 PN, dank voor je suggestie. Ik heb het net geprobeerd: SD eruit, SD erin, nogmaals aangezet. Helaas: hij verbleekt nog steeds. Ge-o-pal
silkwood Geplaatst 31 oktober 2010 Geplaatst 31 oktober 2010 Gebeurt dit ook als die aangesloten is op de pc? Bij mij verbleekte die ook en ook als die aan de pc hing. Een harde reset (bepaalde toetsencombinatie indrukken bij aanzetten) heeft toen geholpen.
Phoenix-night Geplaatst 31 oktober 2010 Geplaatst 31 oktober 2010 Sorry, ik was niet duidelijk genoeg: SD eruit, NIET ERIN, aanzetten. Probeer dat eens. PN
team brick Geplaatst 31 oktober 2010 Geplaatst 31 oktober 2010 Heb ik ook eens last van gehad. Het bleek een corrupte microSD. Na formatteren werkte alles weer naar behoren.
ge-o-pal Geplaatst 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst 31 oktober 2010 Wauw, PN: SD eruit, aangezet. En nu doet hij het! Al mijn WPs zitten er nog in, en ook de hele track van vandaag. Dus de SD is kapot? Dat zou heel goed nieuws zijn; een nieuwe SD is gemakkelijk aangeschaft... Ook geprobeerd om apparaat (met SD) te starten terwijl hij aan de PC hangt, maar dat werkt niet. Niettemin bedankt voor het meedenken.
Phoenix-night Geplaatst 31 oktober 2010 Geplaatst 31 oktober 2010 SD hoeft niet kapot te zijn. Probeer 'm eens te formatteren (via cardreader in pc). Misschien ligt er alleen een bitje scheef in de micro SD. PN
ge-o-pal Geplaatst 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst 31 oktober 2010 Het ziet er goed uit! Ik beschrijf even wat ik heb gedaan; wie weet heeft iemand anders er wat aan: - micro SD eruit, van alle bestanden een back-up gemaakt - micro SD geformatteerd (in pc), - bestanden weer teruggezet Helaas! Hij valt nog steeds uit. Volgende poging: - micro SD geformatteerd, daarbij het vakje "snelformatteren" ontvinkt (standaard staat daar een vinkje in) - lege, geformatteerde micro SD in Garmin Joepie, hij start! - folder "Garmin" (waarin de kaart die je gebruikt staat opgeslagen) weer naar micro SD gekopieerd Helaas, hij doet het niet meer. - folder "Garmin" gedeletet Nu start de GPS wel. - folder met een andere kaart naar micro SD gekopieerd Hij start nog steeds. - de folder waarin de andere kaart staat hernoemd tot "Garmin" Hij doet het nog steeds! Nog te doen: via Mapsource een nieuw bestand aanmaken met daarin mijn CN & Onroute, vervolgens overpompen naar Garmin. Ik heb goede hoop dat het zaakje daarna weer helemaal werkt. PN, geweldig bedankt!
johanvc Geplaatst 31 oktober 2010 Geplaatst 31 oktober 2010 bedankt voor het delen van deze info...... als csx bezitter johanvc
Phoenix-night Geplaatst 31 oktober 2010 Geplaatst 31 oktober 2010 Het probleem is waarschijnlijk een gecorrumpeerd kaartbestand op de micro SD. Ik had het op mijn nieuwe Dakota en dacht al dat het ding de geest had gegeven. Wat prutsen leverde het eerder genoemd resultaat op. Mooi dat het ook werkt op de 60CSX. PN
sjoerdgreving Geplaatst 28 februari 2011 Geplaatst 28 februari 2011 Sinds kort een GPS 60CSX aangeschaft. Daarna een korte cursus gevolgd en opeens was mijn beeld weg. Een dag later was het er weer maar een week laterherhaalde dit en kreeg ik het apparaat niet meer aan de gang. Gelukkig kwam ik via Geocaching op deze site terecht en waarempel mijn probleem stond er ook bij. Nadat ik had opgevolgd wat er gedaan moest worden is mijn GPS weer volledig bruikbaar. Hartelijk dank voor deze suggestie. Sjoerd
Cache in het handje Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 Het ziet er goed uit! Ik beschrijf even wat ik heb gedaan; wie weet heeft iemand anders er wat aan: - micro SD eruit, van alle bestanden een back-up gemaakt - micro SD geformatteerd (in pc), - bestanden weer teruggezet Helaas! Hij valt nog steeds uit. Volgende poging: - micro SD geformatteerd, daarbij het vakje "snelformatteren" ontvinkt (standaard staat daar een vinkje in) - lege, geformatteerde micro SD in Garmin Joepie, hij start! - folder "Garmin" (waarin de kaart die je gebruikt staat opgeslagen) weer naar micro SD gekopieerd Helaas, hij doet het niet meer. - folder "Garmin" gedeletet Nu start de GPS wel. - folder met een andere kaart naar micro SD gekopieerd Hij start nog steeds. - de folder waarin de andere kaart staat hernoemd tot "Garmin" Hij doet het nog steeds! Nog te doen: via Mapsource een nieuw bestand aanmaken met daarin mijn CN & Onroute, vervolgens overpompen naar Garmin. Ik heb goede hoop dat het zaakje daarna weer helemaal werkt. PN, geweldig bedankt! Had hetzelfde verschijnsel als jij hier beschrijft. Ik heb echter aangenomen dat het ook mogelijk zou kunnen zijn dat het micro SD kaartje verschoven zou kunnen zijn. Heb daarom eerst dat kaartje eruit gehaald en er een backup van gemaakt. Zoals jij ook constateerde werkte de gps toen weer. Daarna een toestel uitgeschakeld en het kaartje er weer ingestopt, na de contactjes wat opgepoetst te hebben. Gps aan en . . . . . het werkte ! Dit heb ik hier nog even opgeschreven omdat mij bleek dat ik zo niet het kaartje hoefde te formatteren. Ook ik ben natuurlijk erg blij hier zo'n mooi overzicht van handelen te krijgen bij een haperen van de gps. Want even denk je toch dat je het toestel ter reparatie op zal moeten gaan sturen en het dan weken moet gaan missen! Bedankt voor het starten van dit draadje en daarmee het zorgen voor de oplossing!
Aanbevolen berichten