Spring naar bijdragen

Aanschaf Gps Welke?


A. van Gorp

Aanbevolen berichten

Beste mensen ik wil gaan beginnen met geocachen.

ik wil hier ook een GPS voor aanschaffen nou heb ik een gebruikte garmin Etrex Venture op het oog gewoon de eerste van dat type.

 

Mijn vraag is kan ik deze gebruiken om te geocachen en zit hier een geocache functie op.

De huideige eigenaar weet niet waar ik het over heb.

 

Graag ervaringen van gebruikers van dit type gevraagd.

 

Met vriendelijke groet Arno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op zich kun je met die GPS prima geocachen. Als het een oude Venture is, van het type Cx (zonder H), dan heeft deze een matige ontvanger waardoor onder moeilijke omstandigheden (bladerdek, hoge gebouwen) de ontvangst slecht kan zijn of zelfs weg kan vallen. Als je een betere GPS wil, maar niet teveel geld wilt uitgeven, dan kun je het beste gaan voor Etrexen met een H in de typeaanduiding. Die staat voor een hooggevoelige ontvanger en is op de Etrex vanaf ongeveer 2007 gebruikt.

GPS'en hebben in het algemeen geen speciale geocachefunctie, maar het is juist dat je met geocachen gebruikt maakt van de normale functionaliteiten van een GPS. Later zijn er op GPS'en een aantal functionaliteiten bijgekomen die het eenvoudiger maken om een geocache te vinden, zoals de mogelijkheid om cachebeschrijvingen te lezen op de Oregon. Noodzakelijk zijn deze echter beslist niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nieuwere eTrex venture HC heeft wel een geocache functie. Als je naar instellingen gaat in het hoofdmenu en je ziet daar geocache staan dan heb jij die ook.

 

Verder kan je met elke GPS cachen. En een geocache functie gebruik ik eigenlijk nooit, heeft geen extra meerwaarde voor het geocachen zelf. Dus ik zou zeggen pak een makkelijke cache en ga hem vinden met dit apparaat!

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de geocaching-functie op de etrex-serie houdt alleen in dat je bij de juiste instellingen apart op geocaches kunt zoeken ipv alleen op alle waypoints, en dat je vondsten direct in de agenda kunt laten opslaan, wat handig is als je pas een paar dagen of zelfs weken later online gaat loggen. Niet echt iets wat je MOET hebben, ook niet iets wat je erg veel zult gebruiken, het heeft maar een beperkte meerwaarde op een rgps zonder geocaching-functie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn ongeveer twee maanden geleden begonnen met geocachen. Omdat je inderdaad nooit weet of een hobby blijvend is, hebben wij besloten om voor één van de goedkoopste gps te gaan. Dat is de Garmin Etrex H. Een simpel apparaat, maar nauwkeurig, en dat is bij het cachen toch wel erg belangrijk :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Arno,

 

Ik doe ook nog maar een paar maanden aan geocaching, ik gebruik een Garmin gps60. Dit vind ik wel een goed apparaat.

 

Ik heb voor de gps60 gekozen omdat hij relatief goedkoop is (niet nieuw maar zo goed als), ik heb er 100 euro voor betaald bij een kennis van me. Ikzelf kon een paar nieuwe orginele fietssteunen op de kop tikken dus voor 110 euro was ik klaar. Voor een andere "goede" gps kwam ik al snel op 250 euro uit. Maar ik ben hier goed over te spreken.

 

Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

 

P.S.

Mocht je er ook een willen dan stuur me maar een berichtje (hij heeft er nog meer te koop als ik me niet vergis).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gister de Garmin Etrex Vista HCx opgehaald en vandaag m'n eerste 2 caches al gevonden. Ik vind hem erg nauwkeurig, want als ik volgens de vista bij de cache aangekomen ben, sta ik er bijna bovenop (bij wijze van spreke dan). Verder heeft hij het kompas erin zitten, en de hoogtemeter, wat ik dan wel weer een leuke functie vind. Ik zou je in ieder geval aanraden om eens naar deze te kijken. Ik hoop dat je hier wat mee kunt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...