Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kleine vergelijking van 2 caches (Traditionals) van Masterchef als voorbeeld:

Een cache voor iedereen

Gepubliceerd op 6 juni dit jaar, momenteel 124x gevonden:

GC27953

Een PM-only cache

Gepubliceerd op 24 juni dit jaar, momenteel 41x gevonden:

GC29HVF

Denk dat je dus wel eens gelijk kunt hebben Spoekie!

Ik heb 1 cache die ook PM-only is en die wordt ook niet vaak gevonden (maar dat zal niet alleen aan de PM-only liggen, ook aan de cache zelf :lol: )

• 4 weeks later...
Geplaatst

Onlangs las ik het volgende statement van Groundspeak:

'Basic Members can log finds for Premium Member Only caches when the physical logbook has been signed.

Groundspeak's Guidelines state, "Geocaches can be logged online as found once the physical log has been signed." There are no restrictions or guidelines that prevent Basic Members from signing a Premium Member Only cache logbook.

Basic Members may have access to PMO caches through various means, including when they geocache with Premium Members.

Groundspeak encourages Cache Owners to allow these logs. If we find that a log was deleted inappropriately, Groundspeak can reinstate the log.'

De vraag die mij prikkelde: "Hoe doe je dit dan?"

Antwoord:

1. Ga naar een niet-PMOC cache pagina. Klik op de link "log your visit" rechts bovenaan.
    De URL ziet eruit als http://www.geocachin.../log.aspx?ID=48
  2. Wijzig "ID=" in "WP=" en vervang het nummer door de GC code van de PMOC die je wil loggen.
  3. Ga naar de link en log de cache...

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb net even gekeken wat nu precies de voordelen zijn van een PM lidmaatschap maar heel eerlijk zijn dat allemaal dingen waar wij niets mee doen. :blush: Het enige waar ik nog over zou denken is om "sponsor" te worden, die vrijwillige bijdrage voor dit forum? Omdat ik vind dat er goed werk wordt geleverd. :thumbsup:

Ik denk dat iedereen voor zich moet weten of je een cache maakt voor "only PM-members" of niet. Het zal allebei zijn voordelen en allebei zijn nadelen hebben. Ik kan me de ergernis voorstellen van een cache-owner als je ziet dat "andere" je cache kapot maken of niet zorgvuldig mee omgaan.

Hulde aan de cache-leggers want die steken daar heel veel tijd en aandacht in. Ik vind het knap en alleen daarom al zou je zorgvuldig met een cache moeten omgaan, PM member of niet.

Wat ik wel jammer vind is dat ik vaak de indruk krijg dat er weinig begrip is voor beginnende cachers. Er is ook weinig begrip voor mensen met wat minder geld.

Ik ben zelf moderator van een forum en ja, ik moet ook heel vaak dezelfde vragen beantwoorden. Dat is nu eenmaal inherent aan een forum. Mensen komen en mensen gaan. De ene is wat handiger met dingen opzoeken dan de andere. Maar als ik merk dat mensen vragen stellen met respect en vriendelijkheid, dan wil ik graag die vragen voor de zoveelste keer beantwoorden. Zonder leden/vragen geen forum. Zo kun je in niet alles in één keer weten, goed doen. Maar als je toch ziet dat iemand iets met goede bedoelingen heeft gedaan, dan zou je kunnen volstaan met uit te leggen dat het op een andere manier de bedoeling mss was. Ook al heeft het al ergens op de site gestaan.

Net als zonder cache-leggers geen hobby maar een cache-legger legt wel voor jan met de korte achternaam als er geen cachers zijn. Al met al heb je elkaar dus wel nodig.

Wat het geld betreft: niemand kan bij een ander in de portemonai kijken. Die laatste 20 euro kan net iets te veel zijn voor iemand. Dat staat los van benzine/gps systeem/pilsje in het weekend. Je kunt geld maar één keer uitgeven. En als je het net uitgegeven hebt aan een gps-systeem of aan benzine om er naar toe te rijden, dan kan het daarna wel eens op zijn. Wie zijn wij om te oordelen over andermans financiën. En het lijkt me logisch dat je eerst dat GPS systeem aanschaft alvorens je PM member wordt.

Verder wil ik alle cache-leggers bedanken: PM-member of niet. Wij doen deze sport nu een kleine maand en zijn al verslaafd. We vinden het mega leuk. We willen nog eens aan een event mee doen, als we genoeg ervaring hebben opgedaan dan gaan we mss ook wel een cache leggen. Vrijdag zetten we de GPS weer aan. We moeten nog een coïn droppen. Dat wilde we vorige week al, maar we konden de cache niet vinden.

bewerkt door Indy & Jones
Geplaatst

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest door omstandigheden. Ik neig er toch naar om een aantal caches PMO te maken. De redenen heb ik al opgevoerd.

Bedankt voor jullie reacties.

Voorlopig heb ik nog even weinig tijd voor het geocachen. Ik zie wel wat mijn beslissing uiteindelijk gaat worden.

Geplaatst (bewerkt)

Beetje nadeel van PM caches vind ik wel dat WIJ met zijn allen caches neerleggen voor Groundspeak, die dan vervolgens daar geld voor vangt als het een PM cache wordt. Ik zou eigenlijk een gratis lidmaatschap moeten krijgen juist omdat ik caches neerleg voor anderen. En dan wil ik graag een controle in het veld op kwaliteit en originaliteit door een veldreviewer.

Wedden dat het spelletje dan weer leuker wordt en dat je niet teleurgesteld het zoveelste microotje of jampotje vol water mag loggen!

Hier heb je inderdaad wel een goed punt, naar mijn mening.

Alleen denk ik dat een veldreviewer moeilijk realiseerbaar is, vanwege het aantal nieuw komende caches per dag.

Het lijken wel paddestoelen :lol1:

[offtopic]

Ik zoek nog een nieuwe baan. Waar kan ik solliciteren als veldreviewer?

bewerkt door oliphientje
Geplaatst

Beetje nadeel van PM caches vind ik wel dat WIJ met zijn allen caches neerleggen voor Groundspeak, die dan vervolgens daar geld voor vangt als het een PM cache wordt. Ik zou eigenlijk een gratis lidmaatschap moeten krijgen juist omdat ik caches neerleg voor anderen. En dan wil ik graag een controle in het veld op kwaliteit en originaliteit door een veldreviewer.

Wedden dat het spelletje dan weer leuker wordt en dat je niet teleurgesteld het zoveelste microotje of jampotje vol water mag loggen!

Hier heb je inderdaad wel een goed punt, naar mijn mening.

Alleen denk ik dat een veldreviewer moeilijk realiseerbaar is, vanwege het aantal nieuw komende caches per dag.

Het lijken wel paddestoelen :lol1:

[offtopic]

Ik zoek nog een nieuwe baan. Waar kan ik solliciteren als veldreviewer?

Ja, ja, alles moet natuurlijk gratis blijven dus besef dat je als vrijwilliger veldreviewer wilt worden.

Loon ontvangen kan niet want dan zouden anderen daarvoor moeten gaan betalen en dat schijnt uit den boze te zijn.

Gratis is het toverwoord ;)

:beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...