Spring naar bijdragen

Tracks Op Internet Zetten


pa3dgg

Aanbevolen berichten

Een van de charmes van het spelletje is ook de vraag "hoe kom ik er" zie dus zelf ook liever niet dat deze functie er komt.

Anders gaat het wel erg veel op een gps wandel tochtje lijken :thumbdown:

Waarom zou je de track er bij willen zetten?

Laat je fantasie eens werken en beperkje niet tot de eenvoudige caches die je meestal in Nederland tegenkomt.

Mijn bedoeling is niet om iedere cachelegger te verplichten een track toe te voegen. Maar er zijn genoeg gevallen te bedenken waar een track handig zou zijn. Twee voorbeelden:

 

1) Een route is soms handiger aan te geven met een track dan met 113 waypoints. (Ik overdrijf een beetje.) Dat is zowel voor de cachelegger, als voor de zoekende geocacher een stuk gemakkelijker. Als de bedoeling van een multi is om langs een route te lopen en onderweg informatie te verzamelen voor het bepalen van de locatie van de eindcache, dan hoeft die informatie niet persé bij een waypoint te liggen. De geocacher moet dan de hele route alert zijn op informatie, niet alleen bij de way points. Dat zou zo z'n eigen charme kunnen hebben bij een multi-cache.

 

Wanneer je een track zichtbaar maakt gaat iedereen in tegengestelde richting de cache lopen zoeken.

Het hoeft niet uit te maken in welke richting je de track loopt. De eind-cache hoeft niet op zo'n track te liggen.

 

2) Ik heb een cache door tamelijk onherbergzaam, maar wel indrukwekkend en mooi land, waar het juiste pad niet gemakkelijk zonder gids te vinden is. Het gaat om een wandeling van een halve dag. Dan kun je de geocacher helpen met een track. De wandeling wordt dan niet gemakkelijker, maar wel goedkoper.

bewerkt door wirholt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

oke nu is het mij een stuk duidelijker. Als je er inderdaad die draai aan weet te geven dat men onderweg ook informatie moet opnemen vind ik het al weer wat anders.

Ik dacht echt dat je bedoelde om bij alle caches tracks te kunnen zetten LOL. Op de manier waarop je het nu verwoord klinkt het wel weer meer als een uitdaging en misschien nog wel uitdagender dan bij waypoint 3, wel nr staat er op dit paaltje ;)

Ben benieuwd wat je er van gaat maken! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je de track er bij willen zetten?

 

Omdat een cachelegger vindt dat het bij het cachen gaat om het laten zien van bijzondere dingen. Niet om het oplossen van puzzeltjes. Als je een route wilt laten zien, wat is er dan handiger om een track te laten zien. Voor de cache coordinaten kun je dan nog steeds het aantal vleermuiskasten op de route laten tellen.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd wat je er van gaat maken! Succes!

Op dit moment gaat het dus niet, want je kunt geen tracks op de cache page zetten.

In onze cache http://coord.info/GC15PWB heb ik daarom vier waypoints gebruikt. Dat is nog wel te doen. De informatie die je nodig hebt voor de eind-cache is dus niet bij de waypoints, maar tussen de waypoints te vinden en het is bij voorbaat niet duidelijk tussen welke waypoints.

 

Bij een andere cache in het buitenland (http://coord.info/GC19GQW), die toch al wat voorbereiding van de geocacher vraagt, heeft men de optie de track per E-mail op te vragen.

bewerkt door wirholt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...