Spring naar bijdragen

Een Mulicachtvraag


Team IJsbeer

Aanbevolen berichten

hoihoi

 

 

ik heb een eTrex Legend HCx en we hebben vandaag voor het eerst een muli geprobeerd maar ik snap er niks van. Ik drukte op zoek en dan op geocache maar dan vindt het wel de eind coordinaat maar niet de waypoints. Die moet je 1 voor 1 uit de lijst zoeken. klopt dit of is er een manier waarop hij ze gewoon achter elkaar aan doet als ze loopt en als je bij een punt aangeeft dat je het punt gevonden hebt.

 

groetjes

marlies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je een multi hebt waarvan alle tussenliggende waypoints al bekend zijn (dat is lang niet bij alle multi's zo) dan kun je op je GPSr een route aanmaken en daar alle waypoints in de goede volgorde inzetten. Vervolgens kun je de GPSr opdracht geven deze route te doen. Het voordeel is dat je dit thuis kunt voorbereiden en op de locatie weinig meer op de GPSr hoeft in te stellen. Hij leidt je dan vanzelf langs alle waypoints. Het nadeel is dat je wel erg goed moet opletten om te zien of je bij een waypoint bent, want bij aankomst bij een waypoint, gaat de route onmiddelijk verder naar het volgende waypoint.. In de praktijk vind ik het handiger om in het veld telkens de GPS in te stellen voor volgend ieder waypoint. Meestal moet je toch even bij ieder waypoint stilstaan voor een opdracht en kun je die tijd ook gelijk benutten om de GPS voor het volgende waypoint in te stellen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak thuis alvast het aantal waypoints dat nodig is. Met een herkenbare naam. Vaak is een deel van het coordinaat al bekend bijvoorbeeld n51 06.xxx Dan voer ik dat ook alvast in. Met mapsource gaat dan makkelijker dan op de gps en het scheelt veel klikwerk in het veld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...