Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zijn er meer geocachers, die problemen hebben met de aan / uit knop van de GPSmap 60CSx ? Die van ons weigert de laatste tijd soms.

Geplaatst

Ja ik, en het wordt steeds erger. Het is een worsteling aan het worden. Even dacht ik dat het hield om de batterijen er uit te halen, maar dat was het ook niet.

Hij is helaas is US gekocht, dus laat ik het er maar bij.

Geplaatst
Zijn er meer geocachers, die problemen hebben met de aan / uit knop van de GPSmap 60CSx ? Die van ons weigert de laatste tijd soms.

Ik heb wel eens van iemand vernomen die een gelijksoortig probleem had.

Daar was aan de binnenkant het rubbertje van de aan/uit knop ingescheurd, en daardoor werkte de knop niet (altijd).

Is toen zelf opgelost door de behuizing open te maken en een (piepklein) stukje rubber er ondre te plakken.

Geplaatst

Ja ik herken dit probleem zelf ook! Ik heb dan ook nog een beschermhoes over mijn GPS heen waardoor je nog harder op de knop moet drukken. Toch doet de knop het bij mij nog zodanig goed (heb m sinds 2007 ongeveer) dat ik het nog niet storend vind...

Ik heb meer last gehad van het feit dat ik er een keer in mijn haast goedkope batterijen in heb gedaan i.p.v. de goede, oplaadbare batterijen die ik hier ook heb liggen, en dat die in mijn GPS zijn gaan lekken. Veel schade aan de binnenkant, en zodoende viel mijn GPS heel vaak uit 'in het veld'. Dat vond ik pas vervelend, maar goed ook dat is op een of andere manier over. Gebeurt bijna nooit meer.

Geplaatst

Bedankt voor de tip heren. 6 Schroefjes losmaken, de top beschermhoes voorzichtig lostrekken. Deze is verlijmd met de kop en zit verder geheel los. Er steekt een rubber staafje naar binnen naar de knop. Deze rubbere staaf verlengen, beschermhoes er weer netjes op lijmen, en prima allemaal.

Toppie !

Geplaatst
Bedankt voor de tip heren. 6 Schroefjes losmaken, de top beschermhoes voorzichtig lostrekken. Deze is verlijmd met de kop en zit verder geheel los. Er steekt een rubber staafje naar binnen naar de knop. Deze rubbere staaf verlengen, beschermhoes er weer netjes op lijmen, en prima allemaal.

Toppie !

Goed advies, maar... hoe heb je de rubberen staaf verlengd? :huh:

Geplaatst

Met een tienimini stikje rubber van een zuignap. Echt heel erg klein knippen, dun houden, en na verlijmen even afvijlen/bijvijlen tot hij mooi rond is. Knopje bleek zelf goed te werken.

• 10 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Ha fijn om te lezen hoe dit probleem te verhelpen is!

Vorige week tijdens het MZLE deed de aan/uit knop van de GPSmap 60csx al even moeilijk, en vandaag, gelukkig na afronden van de nieuwste Dalamot, stopte de knop er helemaal mee. Wel gemerkt dat met het uiteinde van een kleerhanger (bolle kant van metalen haak) lukt om de knop te bedienen.

Dus ik ga m ook openschroeven en verlengen, etc.

Zostraks wel al een mailtje naar Garmin gestuurd, maar GPS is 16 maanden oud, dus of er nog iets van garantie geldt ...

Wil bovendien de komende zes weken als het schoolvakantie is, een GPS tot mijn beschikking hebben.

Iemand ervaring met hoe Garmin reageert?

Groet!

Karen

bewerkt door Leandraakje
Geplaatst

Geen idee, maar als je een motorfreesje hebt (klein) krijg je de verlenging op de rubberknop zo voor elkaar. Mijne werkt nog steeds feilloos na de reparatie.

Geplaatst

Ha fijn om te lezen hoe dit probleem te verhelpen is!

Vorige week tijdens het MZLE deed de aan/uit knop van de GPSmap 60csx al even moeilijk, en vandaag, gelukkig na afronden van de nieuwste Dalamot, stopte de knop er helemaal mee. Wel gemerkt dat met het uiteinde van een kleerhanger (bolle kant van metalen haak) lukt om de knop te bedienen.

Dus ik ga m ook openschroeven en verlengen, etc.

Zostraks wel al een mailtje naar Garmin gestuurd, maar GPS is 16 maanden oud, dus of er nog iets van garantie geldt ...

Wil bovendien de komende zes weken als het schoolvakantie is, een GPS tot mijn beschikking hebben.

Iemand ervaring met hoe Garmin reageert?

Groet!

Karen

Van Garmin geen idee, maar de mijne is ruim 2 jaar na aanschaf voor een symbolisch bedragje gerepareerd door Waypoint in Notter (waar ik 'm ook had gekocht). Duurde 3 dagen ofzo. Klikt nu weer als een speer.

Nu de rubberrand van mijn 4 jaar oude Etrex Legend nog.....laat al voor de tweede keer los.

YMMV, FF

Geplaatst (bewerkt)

Afgelopen maandag naar Garmin gebeld en het probleem van de aan/uit knop voorgelegd.

Volgens de dame van de klantenservice viel het apparaat nog onder de garantie (eigenlijk alleen op basis van serienummer en registratie bij Garmin en dus 16 maanden oud) en mocht ik de GPS opsturen.

En vandaag werd er al een nieuwe GPSmap 60csx bezorgd.

Wat een super service!

bewerkt door Leandraakje
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...